2022-12-05, 21:39
Medlem
Larasofts avatar
Hon har flygcert också vill jag minnas. En kvinnlig Bond👊😄
Citera
2022-12-05, 21:39
Medlem
mvpys avatar
Den här är inte dålig

” Staaf anställdes på polisen i Norrköping 2004 eller 2006, som sakkunnig i ekobrottsutredningar. Själv säger hon 2004, men enligt Holgersson visar offentliga handlingar att det var 2006. Hon arbetade sig upp i organisationen och blev chef för en intern service- och ekonomienhet. Det var där hon arbetade när tjänsten som nationell underrättelsechef utlystes 2015.

I sin rapport från november förklarar Holgersson att hon inte nådde upp till fyra av de fem kraven som en sökande borde ha, men också att hon inte klarade ett krav som en sökande måste ha – kravet att ha ingått i en strategisk ledningsgrupp.

Då sammanföll två saker. Ansökningstiden råkade förlängas samtidigt som Linda H Staaf blev befordrad till ekonomidirektör för polisregion Öst (en tjänst som inte utlystes offentligt). I den positionen fick hon ingå i en strategisk ledningsgrupp. När den nya ansökningstiden gick ut hade hon fyra månaders erfarenhet av strategisk ledning.

– Det är ett strukturellt problem när det gäller tjänstetillsättningar, och det har det varit ett längre tag. Det är mer godtycke nu än tidigare, och en större andel vänskapsrekryteringar, säger Stefan Holgersson.

Ansvarig för rekryteringen 2015 var dåvarande chefen för Noa, och ställföreträdande rikspolischef, Mats Löfving.”
Citera
2022-12-05, 21:41
Medlem
cerns avatar
Hon är väldigt lik mitt ex lol

hur många chefsroller finns det egentligen inom Polisen? Är väl bara att rensa upp sörjan om de ska hålla på så här oproffsigt.
Citera
2022-12-05, 21:42
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Läste att hon "pratade" med säkerhetschefen i 1.5 timme innan anmälan
Misstänker att hon kommer att försvinna från toppjobben väldigt fort nu.

Varför tror du det? I expressen utmålas ju hon som offret.
Citera
2022-12-05, 21:43
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvpy
Men läs själva vad Holgersson säger

Det där är helt jävla sjukt...är hon inte jurist då som det påstås? Hon saknar alltså akademisk utbildning om jag förstår det rätt och blir trots det chef för NOA?

Sossenepotismen förstör myndighet efter myndighet. Samma med Dan Eliasson som saknade meriter för att bli rikspolischef men blev det för att han var sosse och hade "rätt" värderingar. Dags att rensa upp träsket. Svagsint av Bydén att vara otrogen mot sin fru. Snacka om att agera på ett vårdslöst sätt. Ger inte direkt förtroende att vara ÖB fortsättningsvis. Kanske borde se sig om för annat jobb? Kanske hålla sig till pridetågs-ledare med dildon i hand framöver?
Citera
2022-12-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vem/vilka anställde/räddade Staaf till departementet? Gick hon sängvägen dit också? Utlystes ens tjänsten hon fick? Vad har hon för meriter i grunden?

Något är rejält skevt från ekonomichef till chef på NOA. Det luktar illa. Vilken journalist kommer syna henne närmare i sömmarna? Hon älskar väl att vara i rampljuset?

https://www.expressen.se/nyheter/mats-lofving-anmaldes--for-brott-mot-linda-staaf/

Ingen - hon själv löfving o polisledningen - behövde inte gå sängvägen - hittepåjobb för att löfving inte orkade se henne eftersom han var tvungen att rulla skinn - o kände sig ensammast i världen förskjuten av Linda förskjuten av sin familj - samtidigt har hon extrem insyn i polisen o militären just genom sängvägen - en sån jävla fittslickarbluff som löfving skall bara bort bort bort.

Samtidigt vågade o kunde man inte sparka henne från polisen

Stefan Holgersson som är juste o som jag också träffat har ju tagit upp hennes meriter o karriär o ifrågasatt detta - men man har bara mörket istället för att lägga upp korten på bordet.

Inte så säkert att hon ryker från detta hittepåjobb - om så sker får hon toppjobb inom militären
om hon fortfarande är madrass till byden - vill se honom också bli dumpad snart av denna smarta vackra karriärist - vad hände med papzen till hennes barn - verkar vara juste med flera kukar o en del samtidigt - hon har ju varit bra på att föra sig o fått vara noas mediala ansikte.

Vad säger justitiedepartementet om jobbe - utlysningen o konkurrensena bland sökarna
Senast redigerad av SisterJones 2022-12-05 kl. 21:52.
Citera
2022-12-05, 21:48
Medlem
Flashsmashs avatar
lol: https://allinfo.space/2022/09/21/obs-mistress-has-to-quit-as-head-of-intelligence-at-the-police/
Citera
2022-12-05, 21:48
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det där är helt jävla sjukt...är hon inte jurist då som det påstås? Hon saknar alltså akademisk utbildning om jag förstår det rätt och blir trots det chef för NOA?

Sossenepotismen förstör myndighet efter myndighet. Samma med Dan Eliasson som saknade meriter för att bli rikspolischef men blev det för att han var sosse och hade "rätt" värderingar. Dags att rensa upp träsket. Svagsint av Bydén att vara otrogen mot sin fru. Snacka om att agera på ett vårdslöst sätt. Ger inte direkt förtroende att vara ÖB fortsättningsvis. Kanske borde se sig om för annat jobb? Kanske hålla sig till pridetågs-ledare med dildon i hand framöver?

Ändå är Morgan och sossarna problemet till allt ont och högern säger att det kommer ta två eller tre mandatperioder.. jag ser en snabbare lösning.. det gör nog de flesta av oss.
Citera
2022-12-05, 21:50
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Det var Stoppa Pressarna som avslöjade Federleys uppvaktande av pedofiler och snaskrelation med en villkorligt frigiven man dömd för grova barnvåldtäkter. Stoppa Presserna avslöjade att Federley var väl medveten om att mannen förgripit sig på sin förra sambos barn, barn som var i samma ålder som Federleys barn.
Även att Martina Haag kung-fuat gravid kvinna på krogen.
Citera
2022-12-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hon har flygcert också vill jag minnas. En kvinnlig Bond👊😄

Verkar vara en mytoman.
Citera
2022-12-05, 21:53
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Ju intelligentare desto mer skruvad. Det är en gammal devis. Lite mer önsketänkande från mig om henne än bevisad perversion, hög IQ eller fabulöst ligg. Ligger jag med henne skall jag dock som finsmakare lämna en grundlig recension.

Vet således ej om hon är överintelligent eller om min tes stämmer. Skjuter lite från höften. Verkar mest vara extremt målmedveten och troligen har hon inte särdeles högt IQ, men kanske 110-120. Svenskt rekord i styrkelyft (edit distriktsmästare som tonåring) är tex en detalj som visar på målmedvetenhet. Trixande med olika påstådda utbildningar tyder också på att hon är en cynisk karriärmänniska. Hade hon haft högt IQ så hade hon inte behövt skarva. Jag känner personer som dansat genom Cambridge, Stanford, MIT och samtidigt tentat av läkarutbildningar. Ingen med hög IQ (140+) behöver överdriva. Hennes kraft ligger i hennes cyniska vilja att komma framåt, med vilka medel som helst.

Hon är gissningsvis skarp och säkerligen ganska charmig.
Precis som du påpekar så finns helt tydligt drag av cynism och en enorm vilja av att skaffa nya statusfyllda tjänster.
Förhållandet med Mats Löving verkar ha givit en ny tjänst och en pistol.

Det där med pistol är intressant.
Har Mats Löving givit kvinnan möjlighet att ha en tjänstpistol eller har Linda själv efterfrågat en pistol?
Vilken nytta har man av en pistol som ledare för NOA?
Citera
2022-12-05, 21:55
Medlem
cerns avatar
Så hon var tillsammans med den där flintskalliga gubbjävlen? Han ser ju inte klok ut så jag förstår att hon ångrar sig och vill sätta dit honom nu för ofredande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in