2022-12-06, 01:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Samma sak med jurist, inte heller det en skyddad titel.

Civilekonom och jurist kan alltså vem som helst kalla sig. Kvalificerad juridisk praktik är inte ett måste för att sitta ting. En bluffexamen skulle definitivt fungera om man är inne på den banan.
https://www.domstol.se/om-sveriges-domstolar/jobba-hos-oss/notarie/sok-notarieanstallning/om-att-ansoka/

Om bluffuniversitet:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bluffuniversitet

Staaf:
https://jengel.se/vara-forfattare/linda-h-staaf/

Märkligt med studier i USA för juridik. Det är ju helt olika rättssystem så är inte så mycket värt i Sverige.

Om hon haft svensk examen till civilekonom och jur kand hade ju polisforskaren kunnat hitta dom ganska enkelt. Men hon ljög alltså bevisat som hon senare erkände om hon var utbildad polis så att ljuga om även sina examer kanske hon också gjort. Tillsammans med kanske även vara utbildad pilot.
Citera
2022-12-06, 01:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Läste att polisforskare Holgersson försökt begära ut hennes CV, men fått nej. De hänvisar till någon " säkerhet".

Samtidigt ska hon haft relation med både ÖB och en polischef. Samma chef som rekryterade henne.

Har även framkommit att hon helt saknar polisutbildning. Tydligen inget som krävs för att leda NOA...

Gör hon sig inte skyldig till falsk tillvitelse när hon uppträder i polisuniform utan att vara polis?

Känns som det finns mer än en hund begraven här.
Citera
2022-12-06, 01:28
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Märkligt med studier i USA för juridik. Det är ju helt olika rättssystem så är inte så mycket värt i Sverige.

Om hon haft svensk examen till civilekonom och jur kand hade ju polisforskaren kunnat hitta dom ganska enkelt. Men hon ljög alltså bevisat som hon senare erkände om hon var utbildad polis så att ljuga om även sina examer kanske hon också gjort. Tillsammans med kanske även vara utbildad pilot.
Tror hon även är utbildad och erfaren astronaut samt ekologisk biodlare.
Citera
2022-12-06, 01:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Läste att polisforskare Holgersson försökt begära ut hennes CV, men fått nej. De hänvisar till någon " säkerhet".

Samtidigt ska hon haft relation med både ÖB och en polischef. Samma chef som rekryterade henne.

Har även framkommit att hon helt saknar polisutbildning. Tydligen inget som krävs för att leda NOA...

Gör hon sig inte skyldig till falsk tillvitelse när hon uppträder i polisuniform utan att vara polis?

Känns som det finns mer än en hund begraven här.

Grovt vapenbrott när hon alltså går runt beväpnad och även här haft som vana att åka ut i patrull med poliser för yttre tjänst. Det var vad forskaren menade åtminstone.

Dock länkdes till ju tidigare i tråden att det finns någon föreskrift om att att en polischef kan besluta om att bara sådär ge en person behörigheter och rätt att bära vapen. Något som alltså hennes chef/älskare ska ha gjort.

Om inte borde hon ju blivit gripen för länge sedan. Att ge befogenhet är väl ungefär som en sheriff i USA i vissa delstater kan utse någon utan utbildning till polis att bli polis på direkten. Trodde inte det var möjligt idag i Sverige men verkar så.
Citera
2022-12-06, 01:42
Medlem
Har fortfarande inte läst tråden men fattar jag det rätt har
Polisledningen typ Polisanmält varandra för ett år sedan .
Vad säger det om Den Politiska Styrningen där då samt varför har inte detta kommit fram tex innan valet

Expressens granskning visar att det i december 2021 lämnades in en polisanmälan mot Mats Löfving. Anmälaren var polisens nationella säkerhetschef Ari Stenman.

Så varje gång JM Morgan Johansson var på TV berättade om hur mycket just sossarna hade gjort och att det egentligen var Borgarnas fel ..
Så låg det en Polisanmälan som en Åklagare skenat till dörren med fortare än ngn hinner
Bokstavera T-J-Ä-N-S-T-E-F-E-L
Med som löken på laxen en RIPO Chef som är Cancersjuk och det nu snackas om Högre Löner ??

Det är ju inte längre bara Löjligt det är Komiskt .. Man undrar vad JO Gör hela dagarna Daytrader på aktier kanske .

Enligt anmälan ska brottsmisstankarna ha ägt rum under perioden första januari 2015 till och med 27 november 2021.

EN Brottslighet i toppen nya perspektiv på Gängkriminella i utanförskapet
Som man inte klarade lösa det heller VI snackar riggade val på felaktiga undanhållna uppgifter.
Rätta mig om jag har fel men är inte en Polisanmälan ett officiellt papper offentlig handling som finns kan plockas fram .. Var det ingen på snuthäcken som ville ha den 1000 lappen i tipspengar ringa DN

Men ser löpet framför sig.
" Böj dig inte efter tvålen i Duschen Löfving efter häktningen om Lambertz inte är kvar i finkan "

Enligt anmälan ska brottsmisstankarna ha ägt rum under perioden första januari 2015 till och med 27 november 2021. Någon gripen ??
Citera
2022-12-06, 01:44
Medlem
cerns avatar
Så vem är hon då? Har hon enbart snaskat kotte för att ta sig upp i tjänsten som Polismästarchef osv?

Lekt viktig genom livet och glidit in på en spermacka som det heter..
Citera
2022-12-06, 01:45
Medlem
Kongruensbojds avatar
Att hon behåller sin ex-mans adliga (?) namn efter att ha lägrat två andra män efter honom visar bara det på otroligt dåligt omdöme. En show-off av guds nåde.

Och vad är det med det där seniga benranglet till ÖB som kvinnor dras till? Män som lämnar sina familjer - särskilt efter de fyllt 45 - begår som någon bekant till ÖB uttryckte det: hor.

Äckligt.
Citera
2022-12-06, 02:12
Medlem
Fantastiskt!

Under medeltiden brändes sådana på bål medan vi efteråt beundrar Mozart, Bethoven, Einstein och karaktärer/människor som Jobs och snart Gates.

Fullständigt fantastiskt!!

Vi andra som hänger här får ju en lite starkare magsyra så att säga…. (Om någon/några vill begripa vad jag förstår, äääh menar
Citera
2022-12-06, 02:14
Avslutad
Justitieministern Gunnar Strömmer (M) har också endast en juristexamen. Är han den som har befogenhet att ändra i polisledningen? Vilken är gången om regeringen vill byta ut nyckelpositioner inom polis/SÄPO/MSB?

VARFÖR plockar de in denna Linda på Justitiedepartementet av alla ställen? Är det regeringen som beslutat om detta? Strömmer? Vilka arbetsuppgifter ska hon ha där?

Hur bär jag mig åt för att ta del av hennes CV? Kan omöjligt vara sekretessbelagt vilka utbildningar en människa genomfört.

ÄR FÖRBANNAD!
Citera
2022-12-06, 02:25
Medlem
Elikos avatar
Som man tycker jag inte att det är direkt underligt att en kvinna som Linda tsgit sängvägen till den position hon är idag.

Åandra sidan kanske någon borde bli straffad för att ha brustit i sitt tjänstemannaansvar?
Citera
2022-12-06, 02:34
Medlem
EnDumSosses avatar
HAHA. Alltså Sverige, vilket jävla Rövland.
Så förtroendeingivande med en ställföreträdande rikspolischef som är fullfjädrad stalker. Eller den vidriga nepotism för den delen som gav Linda sitt jobb.

Heja lilla landet laget. LOL
Citera
2022-12-06, 03:18
Medlem
Hypokondrias avatar
Onekligen en intressant kvinna som jag följt på avstånd ett bra tag.
Förödande, livsfarlig och drivande med en stor medlidande offerkofta.
Hon är expert på spelet, kanske den bästa spelaren?
Kan dock inte placera vem hon spelar för ?
Om hon är vår vän eller fiende, den inre eller yttre ?

Går hon på egen drivkraft, som en borderline i full galopp mot sin egna grav?
Eller vad driver henne och får henne att komma såhär långt ?
Passion och hämnd eller en cynisk främmande verksamhet?

När jag hörde om ÖBs hemliga möten med hemlig älskarinna inne på helt fel platser (säkerhetsobjekt)
detta under samma period Galna Ivan hade Roupuchas längs våra kuster.
(Veckorna innan de gick in i Ukr.)

Då tappade många precis allt förtroende för Bydens smutsiga byk.
Då var det några som var inne på att han duperats av främmande makt,
när det sen kom fram med vem han bedrev otukt med,
Då visste jag själv inte längre vad som skedde.
Bägge "säkerhetsklassade", Vem spelar ut vem ? Inre eller yttre ?

Ett tag tänkte jag Staaf var vår spelare som bevisade ÖBs inkompetens,
och att någon inre bevisade detta,
idag kan jag inte säga om det är så.
Kanske är bägge lika bra kålsupare och sitter i samma sjunkande båt ?

men Klassisk taktik som i alla tider fungerat.
Svårt det där, att kunna se klart innan alla kort ligger på bordet.

Men de är många som nu står med byxorna nerdragna med kuken i handen som kufar och byfånar
Kanske de svär för att de gick i honungsfällan men de gick dit frivilligt.

I offentligheten ännu bara Mats Löfving (Noa) & Micael Bydén (ÖB) som får skämmas öppet.
Fler kommer att falla hårt, ungefär som GT sjöng
och när Ni faller faller Ni hårt.

Frågan som kvarstår är dock om Linda H Staaf är vår vän eller inte ?
Jag kan inte svaret på den frågan.

Sen måste jag erkänna för mig själv att "nyllet" på Stoppa Pressarna har bra källor,
vilka de än är så har de nära och full insyn i ärendet då det är därifrån allt skvaller kommit ut först som vi andra tisslat och tasslat om länge.

Arma jävla Sverige !
Senast redigerad av Hypokondria 2022-12-06 kl. 03:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in