2022-12-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Vissa verkar vara så rädda för oss som vågar. Ni "vågar" sitta här bakom skärm och spy ur er en massa lögner. Skäms.

Tom blev helt friskförklarad av läkarna, Punkt.

Enligt hans anhöriga blev han absolut inte friskförklarad. Han bara lämnade båda ställena.
2022-12-06, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Han är INTE manisk, en manisk person kan inte vara så lugn som han varit utöver när han är förbanna och på väg någonstans. Klart man är uppe i varv om man hela tiden gör något och påverkas av både sällskapet man umgås med och alla historier. Jag förstår att folk trodde att han var/är manisk men det är han INTE. Han har aldrig haft med psykiatrin att göra, jag skäms definitivt inte över psykisk ohälsa då jag är en av de med psykisk ohälsa men Tom är vid sina sinnesfulla bruk, men har man varken träffat el pratat med han på telefon så kan man inte bedömma en sån sak, ni bedömmer efter vad som sker i hans live. Dessutom är de flera läkare som han haft kontakt med som bekanta som säger samma sak, han är inte sjuk. Han bad att läkaren som bedömde han som frisk att få ta prover, blodtryck, puls osv allt för att få status själv och han var fullt frisk där med. Sen är det inte schysst att sitta på internet och leka hobbypsykolog. Gillar ni inte de han gör kolla inte, gillar ni de han gör så följ honom. Ingen tvingar er att följa honom men detta är Flashback så jag förstår att detta kommer fortsätta spåra så jag lämnar denna tråd nu och hoppas ni har lite respekt emot de som skyddar samhället och skyddar er när de blir krig.

Jag har faktiskt träffat Tom IRL i höstas på en av han alla vansinniga uppspel. Det är en snäll pojke innerst inne men han är oerhört manisk. Jag hoppas inte att ni er era föreningar pressar på honom mera så att han gör någonting dumt. Tänk på vad hans kollega gjorde för några år sedan i Dalby där han kastade ner sin fru och barn i ett stort grustag. Alla grejar inte det militäralivet och utlandstjänst. Dom spelar upp en fasaad att vara tuffa och orädda men innerst inne är dom blödiga eter allt de varit med om. Att hans pappa tog livet av sig på grund av Länsstyrelsen kanske är rätt. Det finns flera som faktiskt har gjort det under senare år. Men det ligger alltid bakomvarande sjukdomar bakom, exempelvis att man är bipolär.
2022-12-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
+1 på det där. Även om jag kanske raljerar lite och är lite provocerande. Men socialtjänstens inkompetens och särskilt i barnärenden känner jag mycket väl till.

Men ingen beslutsfattare kommer ta Family United, Tompalompa eller ”mäta förhuds”-Fritte på allvar. Beter man sig som dom så stämplas man som idioter, och så undrar allmänheten varför psyk-ÄDEL genomfördes och vem som har nycklarna till Beckomberga… hoppsan, nu blev det raljant igen.

Problemet är att det finns människor som verkligen råkat illa ut av både socialen som av Länsstyrelsen. Flera av dessa arbetar hårt med de verktyg som finns (överklaganden mm) och det ni foliehattar gör är att opinionen med de seriösa personerna som jobbar för att fel ska bli rätt inte helelr tas på allvar.

Tom har defacto förstört livet för flera djurägare som skulle hahaft en chans om inte han och hans polare förstört för dom.
2022-12-06, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Det finns säkert några som är placerade av anledning men de flesta far bara illa. Det finns 12 åringar på SiS som blivit utsatta för övergrepp i sina fosterhem som medfört att de blir utåtagerande och blir då placerade på SiS. Snälla du. Hur många utsatta har du pratat med? Kan inte annat än tro att du är socionom eller tjänar pengar på detta. Fy!!!

Jag börjar förstå varför dom tagit ditt barn. Klokt val!
2022-12-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Nu börjar det bli klart och tydligt att Palm inte riktigt fungerar: Palm kan t.ex. vare sig förklara besluten om omhändertagande eller Socialtjänstens statistik.

Att Lutmark håller på att förlora greppet om tillvaron är tydligt och tragiskt. Att norrlänningen Persson redan är bortom räddning är tydligt och tragiskt. Lutmarks kommentarsfält på Facebook är ett fyrverkeri av gnistrande foliehattar, folk som är eljest och haverister. Nu börjar det bli tydligt att Palm inte heller är tillräknelig och trovärdig — tragiskt nog för bredvid Lutmark så framstod ju Palm som försiktigt rimlig. Men ju mer Palm skriver och ju mer jag sett av Palms olika framträdanden desto värre. Det är tragiskt. Alltihop. Liv och familjer som går sönder.

Klart att det finns makt som missbrukas och beslut som är felaktiga. Men den konspiratoriska häxbrygd som Family United och Bondeupproret kokar ihop blir bara knäpp. Palm och Lutmark gör sig själva en otjänst, ger tokstollar stöd och förstör för dem som faktiskt behöver hjälp.

Dom har tydligen stöd från en välkänd läkare från Norrtälje som slänger ur sig den ena umheten efter den andra. Han skriverpå Facebook med stor röd text att snart rasar allt. Med en sådan läkare i gänget kvalificerar sig fler till foliehattarnas skara.
2022-12-06, 01:26
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Nej han verkar anse att han ska få systerns del i arvet utan att hon ska ha nåt att säga till om.

Han säger sig ha hjälpt pappan så himla mycket men ändå har han mage att fakturera sin far 2 miljoner. Antagligen i ett försök att ha råd att ta över gården
Har Tom fakturerat sin far 2 miljoner? Var får du det ifrån?
2022-12-06, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Har Tom fakturerat sin far 2 miljoner? Var får du det ifrån?

Det har kommenterats under nån av alla hans livesändningar på Facebook där familjen försöker få alls hans galna anhängare att förstå att det finns två sidor av myntet
2022-12-06, 05:38
Medlem
SpiffTheSpacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Dom har tydligen stöd från en välkänd läkare från Norrtälje som slänger ur sig den ena umheten efter den andra. Han skriverpå Facebook med stor röd text att snart rasar allt. Med en sådan läkare i gänget kvalificerar sig fler till foliehattarnas skara.

Ja. G*briel Ekm*n som envetet presenteras som biolog och läkare. Som Lutm*rk och K*rlsson med stöd av Akutjuridik-folket (som i sin tur får gamla tiders brännvinsadvokater att framstå som godhjärtade genier och proffs) ville ha som expertvittne och där rätten tålmodigt lyssnade på lika enögt ensidiga som bisarrt banala fakta om prägling/anknytning. Samme tjomme som deltog i den konspiratoriskt paranoida frukosten efter ’festen’ i Lutarp. Som nu såvitt jag sett successivt röjer alltmer tokerier i både telefonsamtal och på Lutmarks Facebook-vägg i samband med vistelsen inom psykiatrin.
Senast redigerad av SpiffTheSpaceman 2022-12-06 kl. 05:42.
2022-12-06, 06:40
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Mooneshine är inte du också dömd för djurplågeri?

Intressant, berätta mer!
2022-12-06, 07:04
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiffTheSpaceman
Ja. G*briel Ekm*n som envetet presenteras som biolog och läkare. Som Lutm*rk och K*rlsson med stöd av Akutjuridik-folket (som i sin tur får gamla tiders brännvinsadvokater att framstå som godhjärtade genier och proffs) ville ha som expertvittne och där rätten tålmodigt lyssnade på lika enögt ensidiga som bisarrt banala fakta om prägling/anknytning. Samme tjomme som deltog i den konspiratoriskt paranoida frukosten efter ’festen’ i Lutarp. Som nu såvitt jag sett successivt röjer alltmer tokerier i både telefonsamtal och på Lutmarks Facebook-vägg i samband med vistelsen inom psykiatrin.

Den där G*briel verkar vara en väldigt obehaglig typ, och fullkomligt galen.
2022-12-06, 07:10
Medlem
Lillamig72s avatar
Nu ska de sabotera nobelfesten. Suck.
2022-12-06, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Nu ska de sabotera nobelfesten. Suck.

Men det vet väl alla att det är sen gammalt om man saboterar nobelfesten får man som man vill 🤦‍♀️
Senast redigerad av Jdhdjdbskikfnfkd 2022-12-06 kl. 07:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in