2022-11-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Vi delar inte samma åsikt. Det finns en enda möjlighet till att rädda Sverige som land och det är tillsammans. Inte enskilda grupper utan folket.

Tur nog är det vad som nu sker. Tom är en i gänget men vi samlar nu med kraft.

Som sagt Flashback är fel ställe, diskuterar gärna men dumt här. Jag tkr kampen är viktig för alla, menar bara att de blir väldigt rörigt när man blandar grupperna. Men står bakom er sak, har varit drabbad själv. Men jag vill inte skriva här mer, tar gärna diskussion irl, eller anna stans,

Stor lycka till imorgon
2022-11-11, 23:48
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Tro vad du vill. Jag vet.

Vi vill bli utredda rättssäkert och enligt gällande rätt tillsammans med våra barn. Detta sjuka system måste upphöra omedelbart.

Dela med dig av socialtjänstens beslut då så vi får se att allt handlar om att du saknar tillit till myndigheten?

En utredning har redan fastslagit att du inte är lämplig för att ha vårdnaden om dina barn.
Vilken sorts utredning tror du skulle göra en annan bedömning?
2022-11-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
De i liven med Tom bla. Det är de jag syftar på. Men som sagt diskuterar här är onödigt då folk ändå här bara hånar osv, ville bara försvara tom. Resterande diskussionen tar jag gärna irl el annanstans

Det är fint av dig att försvara Tom. Hoppas du kan också kan stå på alla oss utsattas sida. Tom är en av flera jätteviktiga personer vilket krävs när man vill förändra ett helt land till det bättre.
2022-11-11, 23:49
Medlem
Citat:
Som sagt Flashback är fel ställe, diskuterar gärna men dumt här. Jag tkr kampen är viktig för alla, menar bara att de blir väldigt rörigt när man blandar grupperna. Men står bakom er sak, har varit drabbad själv. Men jag vill inte skriva här mer, tar gärna diskussion irl, eller anna stans,

Stor lycka till imorgon

Det kommer bli mindre rörigt. Allt är på god väg det kan jag lova dig
2022-11-11, 23:51
Medlem
Citat:
Det är fint av dig att försvara Tom. Hoppas du kan också kan stå på alla oss utsattas sida. Tom är en av flera jätteviktiga personer vilket krävs när man vill förändra ett helt land till det bättre.

Absolut, står bakom er båda men lite extra som djurägare så jag hejar på Tom då det är en liten utsatt grupp. Men kämpa på, nu är jag klar med denna sida 👍
2022-11-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Dela med dig av socialtjänstens beslut då så vi får se att allt handlar om att du saknar tillit till myndigheten?

En utredning har redan fastslagit att du inte är lämplig för att ha vårdnaden om dina barn.
Vilken sorts utredning tror du skulle göra en annan bedömning?

En utredning som utförs av en icke korrupt expert som förstår utvecklingspsykologi, anknytning och har en normal moralisk och etisk kompass. En person med juridiska färdigheter samt förståelse för dess innebörd samt har den tiden som krävs för att få insikt i vilka barnen är deras behov och vem jag är och vår relation.
2022-11-12, 00:06
Medlem
Citat:
UNHCR exempelvis.

FN tittar för övrigt på ärenden gällande barn redan och har kritiserat Sverige nyligen. Vänta och se vad som händer.
Inte menar du på fullt allvar att UNHCR skulle använda sina experter för att utreda ärenden gällande barn som placerats enligt LVU eller SoL i Sverige eller i världens alla länder där föräldrar anser att de inte blivit utredda på rätt sätt .

Är väl Europadomstolen man tar sådana ärenden som tittar på och kan ge klander i sådana ärenden.

Det kommer inte hända ett enda dugg , det har det inte gjort i något enda land som sysslat med aktivism inom detta område. Inget har skett varken i Storbritannien eller i USA trots att de har mängder med barnrättsaktivister som försörjt sig på detta i 20-30 år .
2022-11-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte menar du på fullt allvar att UNHCR skulle använda sina experter för att utreda ärenden gällande barn som placerats enligt LVU eller SoL i Sverige eller i världens alla länder där föräldrar anser att de inte blivit utredda på rätt sätt .

Är väl Europadomstolen man tar sådana ärenden som tittar på och kan ge klander i sådana ärenden.

Det kommer inte hända ett enda dugg , det har det inte gjort i något enda land som sysslat med aktivism inom detta område. Inget har skett varken i Storbritannien eller i USA trots att de har mängder med barnrättsaktivister som försörjt sig på detta i 20-30 år .

Vänta och se
Vänligen sluta hata och döma. Skäms
2022-11-12, 07:33
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
En utredning som utförs av en icke korrupt expert som förstår utvecklingspsykologi, anknytning och har en normal moralisk och etisk kompass. En person med juridiska färdigheter samt förståelse för dess innebörd samt har den tiden som krävs för att få insikt i vilka barnen är deras behov och vem jag är och vår relation.

Och den som avgör vilka som är korrupta och icke korrupta är?
2022-11-12, 08:09
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Visa mig länken, för tom har vad jag vet ALDRIG saftat han skulle ha borderline, tvärtom sagt att han är fullt frisk. Sen tror du själv att en militär sen 21 år skulle ha borderline?

Han är speciellt. Snäll lite naiv med tanke på vissa historier som sagts och rättfram, han är ju utbildad för krig så han går hela vägen in i kaklet jämfört med andra har han egen helt annan framfört. Hade du inte varit rabiat om du förlorat sin bästa vän och pappa pga trakasserier av en myndighet? Få höra andras historier om hur andra behandlats och inse som statligt anställd hur staten heter sig?

Tom vågar åtminstone konfrontera tjänstemännen.

Alltså, det är ok att ha psykisk ohälsa. Ni behöver inte skämmas, vare sig du eller Tompalompa. Men snälla ta er medicin innan nåt blir farligt.
2022-11-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Och den som avgör vilka som är korrupta och icke korrupta är?

Folket
2022-11-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Alltså, det är ok att ha psykisk ohälsa. Ni behöver inte skämmas, vare sig du eller Tompalompa. Men snälla ta er medicin innan nåt blir farligt.

Vissa verkar vara så rädda för oss som vågar. Ni "vågar" sitta här bakom skärm och spy ur er en massa lögner. Skäms.

Tom blev helt friskförklarad av läkarna, Punkt.
Senast redigerad av Familyunited 2022-11-12 kl. 09:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in