2022-12-06, 03:29
Medlem
Det stod på ett ställa att polisen skulle göra en personutredning. Men bara på de av de misstänkta. Jag kanske förstod fel Är den lilla sinnesundersökningen?
Citera
2022-12-06, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Exakt det du citerade. Och det är svaret. En annan användare har dessutom postat bilderna i tråden åt dig ytterligare en gång. Grepen står lutad mot brunnen som ligger på (häst) gården. Dvs på hans tomt.

Prova läs då en gång till.

Det var en fråga jag ställde till honom, han sa att inte hittade bilden och så la han ut bilden i samma inlägg?
"jag hittar inte bilden men här är en annan"- och så är det ju exakt den bilden som han påstår sig inte hitta???
Hela inlägget är fel

Edit:
Inlägget löd:
"Grepen är fotad på JJs pappas lantställe.

Hittar inte den bilden just nu men här en bild grepen i alla fall."

Personen säger ju emot sig själv och flikar även in med att det är deras lantställe vilket inte stämmer för det är hans permanenta bostad och den enda han har.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-12-06 kl. 03:42.
Citera
2022-12-06, 03:49
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
vilket Expressen tidigare berättat.Det finns också uppgifter om att samma häktade kvinna lämnat sitt hem för att möta någon mellan 03 och 04 på natten.
Toves telefon ska då ha varit kvar i lägenheten" detta var nog efter de hon kommit hem från mcd , som hon åkte iväg och träffade någon?
Långt i bakhuvudet har jag en aning om att jag också läst att J skulle iväg och möta någon, jag minns dock inte var.
Det var alldeles i början av dramat och jag gissar att det var någon blaska som var lite för snabb på tangenterna. Texterna redigerades och uppdaterades efter hand som ny info kom, så "originalet" med den infon finns nog bara hos tidningen, om ens där, eftersom den visat sig inte stämma.
Citera
2022-12-06, 04:03
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Det stod på ett ställa att polisen skulle göra en personutredning. Men bara på de av de misstänkta. Jag kanske förstod fel Är den lilla sinnesundersökningen?

Det var lite missvisande uppgifter i media från början, personutredning ska göras på båda. Personutredningen utförs av Frivården (alltså inte samma som liten sinnesundersökning). Det senaste jag såg i handlingar från tingsrätten var att Frivården fått förlängd tid för undersökningen, fram tills nästa omhäktningsförhandling.

Nån annan kan säkert bättre förklara vad personutredningen går ut på, men det handlar bl a om den misstänktes livssituation och om lämplig påföljd.
Citera
2022-12-06, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Långt i bakhuvudet har jag en aning om att jag också läst att J skulle iväg och möta någon, jag minns dock inte var.
Det var alldeles i början av dramat och jag gissar att det var någon blaska som var lite för snabb på tangenterna. Texterna redigerades och uppdaterades efter hand som ny info kom, så "originalet" med den infon finns nog bara hos tidningen, om ens där, eftersom den visat sig inte stämma.

Detta var innan McDonalds-resan blev känd.

Det är bara användaren M.E.J som är hopplöst efter och uppsåtligen försöker komma med desinformation för att rikta bort misstankarna från tjejerna. Användaren M.E.Js inlägg är enbart trams!
Citera
2022-12-06, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
jag har faan blivit sugen på att köpa den där jävla grepen nu, är det nån som vet om den fortfarande är till salu?

Har grepen undersökts? Kanske försent nu... Blod DNA osv???
Citera
2022-12-06, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det finns inget som tyder på att fallet "drar ut på tiden" mer än andra mordfall. Tjejerna nekar, men det händer ju i åtskilliga andra mordfall med.

Man väntar på svar på betydligt fler saker än rena DNA-träffar. Dels den slutliga rapporten från RMV, som sannolikt kommer någon gång i december (och där man mest troligt inväntar svar från rättskemi). Till detta kommer allt arbete med att säkra och analysera alla digitala spår (vilket brukar ta tid då andra länder och olika företag måste involveras). Lägg där till mängder av ytterligare förhör av både MGM och vittnen.

Öppna valfritt mordfalls FUP så ser du omfattningen i de tekniska bilagorna - och varför en mordutredning tar tid. NFC har dessutom mycket långa handläggningstider.

Denna mordutredning fortlöper som de flesta andra mordutredningar; lugnt, metodiskt och med största förundersökningssekretess. Vägen fram till åtal och FUP tar i regel 4-9 månader - och denna tid präglas allt som oftast av stor tystnad från polisen. Precis som det ska vara.
.
Tack för svar.
Jag förstår att det inväntas svar på analyser osv och det är bra att polisen gör ett grundligt arbete
Men jag får minnesbilder att media brukar informera eftersom i fall när mördade hittats
att de följer upp även andra fall
om andra offer som blivit utsatta för våld som tex den 9 åriga flickan som blev svårt misshandlad /våldtagen av den pojken som ljög om sin ålder.
I det fallet följde media upp rätt mycket

Det är säkert olika i olika fall
Men det är är ju ändå ett lite speciellt fall där 2 unga tjejer sitter häktade och misstänkta för mord
Och att de klarar av att vara tyst så här pass länge är ju lite av en gåta med tanke på deras ålder och att dom inte tidigare är några brottslingar
Jag får känslan av att även Vetlandaborna är väldigt tysta i det här fallet
Citera
2022-12-06, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Det finns inget som tyder på att fallet "drar ut på tiden" mer än andra mordfall. Tjejerna nekar, men det händer ju i åtskilliga andra mordfall med.

Man väntar på svar på betydligt fler saker än rena DNA-träffar. Dels den slutliga rapporten från RMV, som sannolikt kommer någon gång i december (och där man mest troligt inväntar svar från rättskemi). Till detta kommer allt arbete med att säkra och analysera alla digitala spår (vilket brukar ta tid då andra länder och olika företag måste involveras). Lägg där till mängder av ytterligare förhör av både MGM och vittnen.

Öppna valfritt mordfalls FUP så ser du omfattningen i de tekniska bilagorna - och varför en mordutredning tar tid. NFC har dessutom mycket långa handläggningstider.

Denna mordutredning fortlöper som de flesta andra mordutredningar; lugnt, metodiskt och med största förundersökningssekretess. Vägen fram till åtal och FUP tar i regel 4-9 månader - och denna tid präglas allt som oftast av stor tystnad från polisen. Precis som det ska vara.
.
Tack för svar.
Jag förstår att det inväntas svar på analyser osv och det är bra att polisen gör ett grundligt arbete
Men jag får minnesbilder att media brukar informera eftersom i fall när mördade hittats
att de följer upp även andra fall
om andra offer som blivit utsatta för våld som tex den 9 åriga flickan som blev svårt misshandlad /våldtagen av den pojken som ljög om sin ålder.
I det fallet följde media upp rätt mycket

Det är säkert olika i olika fall
Men det är ju ändå ett lite speciellt fall där 2 unga tjejer sitter häktade och misstänkta för mord
Och att de klarar av att vara tyst så här pass länge är ju lite av en gåta med tanke på deras ålder och att dom inte tidigare är några brottslingar
Jag får känslan av att även Vetlandaborna är väldigt tysta i det här fallet
Citera
2022-12-06, 06:16
Medlem
darkSkyes avatar
Jag är 100% säker på att en av tjejerna in har dödat T, men jag kan inte säga mer än så tyvärr.
Om inte någon annan med samma information som mig väljer att skriva dvs.
Citera
2022-12-06, 07:32
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Jag är 100% säker på att en av tjejerna in har dödat T, men jag kan inte säga mer än så tyvärr.

Du är 100% säker men kan inte säga mer.

Du vet att du är på Flashback?
Citera
2022-12-06, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkSkye
Bekräftelsesökande på Flashback i dess renaste form.
Citera
2022-12-06, 07:37
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
jag har faan blivit sugen på att köpa den där jävla grepen nu, är det nån som vet om den fortfarande är till salu?

Testa att åka ut till JJs ställe, annars kan du köpa den här:

https://www.fiskars.com/sv-se/tradgardsarbete/produkter/redskap-for-jordskotsel/classic-potatisgrep-10-klo-310y-1003693

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in