2022-12-06, 00:20
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ni märker ord! Försök se helheten, kritiskt granska ALLTSAMMANS skrivs här och inte bara M.E.J. Så här stod de: ...vilket Expressen tidigare berättat.Det finns också uppgifter om att samma häktade kvinna lämnat sitt hem för att möta någon mellan 03 och 04 på natten.
Toves telefon ska då ha varit kvar i lägenheten"

Vännen lilla det var ju då JJ blev påtvingad skjuts till donken av grannens pappa, som genomskådade nödlögnen att mamma skulle komma och trodde hon skulle köra själv i fyllan.
Möta någon var det inte frågan om då hon skuttade ur bilen och pratade med några hon kände på donkens parkering, det var för att slippa grannens frågor om vad som egentligen låtit hos henne.
Ts telefon var dessutom INTE kvar i lägenheten utan spårad från lägenheten till donken och tillbaka till JJs lägenhet, samma väg som JJs telefon åkte och vid samma tidpunkter.
Citera
2022-12-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vännen lilla det var ju då JJ blev påtvingad skjuts till donken av grannens pappa, som genomskådade nödlögnen att mamma skulle komma och trodde hon skulle köra själv i fyllan.
Möta någon var det inte frågan om då hon skuttade ur bilen och pratade med några hon kände på donkens parkering, det var för att slippa grannens frågor om vad som egentligen låtit hos henne.
Ts telefon var dessutom INTE kvar i lägenheten utan spårad från lägenheten till donken och tillbaka till JJs lägenhet, samma väg som JJs telefon åkte och vid samma tidpunkter.
vilket Expressen tidigare berättat.Det finns också uppgifter om att samma häktade kvinna lämnat sitt hem för att möta någon mellan 03 och 04 på natten.
Toves telefon ska då ha varit kvar i lägenheten" detta var nog efter de hon kommit hem från mcd , som hon åkte iväg och träffade någon?
Citera
2022-12-06, 00:48
Medlem
Jofs avatar
Som sagt. Snart är detta glömt. Båda till Hinsan antagligen och tråden dör ut.

Kontrasten är stor mot mord i gruppen gängkriminella. Där blir det inte många rader.
Drivkrafterna kan mycket väl visa sig vara de samma 😀. Kränkthet, hämnd och otyglad ilska.
Trivialt egentligen. Om det är så.

Och är , som sagt glömt av flaschan snart, men föräldrar och Vetlanda kommer att minnas.
Senast redigerad av Jof 2022-12-06 kl. 00:51.
Citera
2022-12-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Dom har ju inte gett sig till känna självmant? vad får du det skitsnacket ifrån? dom nekar och det var polisen som plockade in dom.
Nej inget annat kan ha hänt Tove, vilken värld lever du i?
Du missförstod mig,, de jag menade var att om någon annan än flickorna är skyldig till Toves försvinnande så är de väl inte konstigt att den/ de inte ger sig till känna självmant. Tycker de är så märkligt ,så jag är inte övertygad om att flickorna har skuld till detta. De kanske bara råkade bli inblandade i detta!?
Citera
2022-12-06, 01:23
Medlem
Postat av*[Strange Days]

Citat:

*Ursprungligen postat av*GulaTomten

Kommenterade inte advokaterna senast idag att de båda tjejerna hävdar att de är oskyldiga?

"De två misstänkta kvinnorna omhäktades under onsdagen. De båda nekar till brott.

'Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt', skriver ena kvinnans försvarare, Maria Birkhammar, i ett mejl till Aftonbladet, efter omhäktningen.

Den andra kvinnans försvarare vill inte ge någon kommentar.

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annat, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet."

Det är inte bara jag som tycker de här är konstigt och osannolikt. Advokaterna hävdar desamma.även om de inte vill kommentera det närmare.
Citera
2022-12-06, 01:28
Medlem
Citat:
Postat av*[Strange Days]

Citat:

Kommenterade inte advokaterna senast idag att de båda tjejerna hävdar att de är oskyldiga?

"De två misstänkta kvinnorna omhäktades under onsdagen. De båda nekar till brott.

'Min klient förnekar brott. Hon har inte gjort det som hon anklagas för. Hon är besviken över att bli omhäktad och tycker inte att det är rimligt', skriver ena kvinnans försvarare, Maria Birkhammar, i ett mejl till Aftonbladet, efter omhäktningen.

– Av principiella skäl vill jag inte kommentera detta, för det här liknar ingenting annat, säger Mikael Svegfors, till Aftonbladet."

Det är inte bara jag som tycker de här är konstigt och osannolikt. Advokaterna hävdar desamma.även om de inte vill kommentera det närmare.

Det är advokaternas jobb att försvara sina klienter?
Citera
2022-12-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Det är advokaternas jobb att försvara sina klienter?
Ja, de är så tysta och när man läser allt det som skrivits här så känner man ju spontant att man vill försvara dom när de inte är dömda..
Senast redigerad av M.E.J 2022-12-06 kl. 01:52.
Citera
2022-12-06, 02:21
Medlem
Citat:
Postat av*[Strange Days]

Citat:

Om man ska gå på ditt tankesätt så är ju alla mördare oskyldiga??? ALLA mördare nekar givetvis!
Vem fan vill sitta inspärrad på kåken på livstid???
Alla bevis pekar på de MGM och eftersom dom säger att dom är oskyldiga så tror du på det för att dom är tjejer eller vad?
Vissa är bra lättlurade, tur det inte är sån personal i förhörsrummet!
Citera
2022-12-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ja, de är så tysta och när man läser allt det som skrivits här så känner man ju spontant att man vill försvara dom när de inte är dömda..

Vill du försvara 2st eventuella mördare som alla bevis pekar på? Varför? tänk om dom hade mördat någon annan fast i din närhet? syster? mamma? partner?
Förstår inte hur man kan bortse från all logik och dessutom sitta och hävda att du VILL tänka åt motsatt riktning??
Citera
2022-12-06, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
95% av alla travhästar är bruna.... och det är travhästar JJs pappa har.

Och alla andra hästar i Nye då? Eller finns det bara travhästar där och alla är i samma färg och mankhöjd?
Skulle vilja säga att det är en omöjlighet att alla hästar i Nye ser likadana ut och att personer inte skulle se vem det var som red.
Eller ser alla tjejer i Nye likadana ut också samma hårfärg och kläder?
Din granne sedan 25år som inte såg att det var du har nog väldigt dålig syn eller väldigt dåligt minne.
Citera
2022-12-06, 02:42
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Ja, den här tråden är lite som en ko som idisslar allt om igen i 4 olika magar.
Skulle man göra en ultrakort sammanfattning, skulle den väl se ut så här :

Tove är försvunnen
Var är Tove?
Tove är funnen.
2 är häktade
Nöjet?
Vänner?
Familjeliv
Grannen
Cykeln!
Påsen?
POTATISGREPEN
Familjeliv
Vetlanda
McDonalds
Källaren
Cykeln?
Påsen!
POTATISGREPEN
McDonalds
Nöjet
Familjeliv
Brandstegen..
Gräsmattan
Brunnen
POTATISGREPEN
Snapchat
Snapmap
TikTok
Pingstkyrkan
Familjeliv
Bensinmack
Åtelkamera
Backa med släp
POTATISGREPEN

Mer upplysta än så här blir vi nog inte fram till år 2023 nån gång...
Varför så långt?
Tre tjejer på på pub blir ovänner. En dödas.
Två häktas.
Utredning. Sen domstol och dom. Sen finkan.

Varför är det så spännande att nagelfara i detta? Polisen gör ju det och berättar sen för den nyfikne privatspanaren 😀.
Då får ni nog reda på varför cykeln stod där den stod.
Citera
2022-12-06, 02:42
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
vad snackar du om? läs vad jag citerade innan du rör ihop det helt nu.
Exakt det du citerade. Och det är svaret. En annan användare har dessutom postat bilderna i tråden åt dig ytterligare en gång. Grepen står lutad mot brunnen som ligger på (häst) gården. Dvs på hans tomt.
Senast redigerad av Xedome 2022-12-06 kl. 02:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in