2022-12-05, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Kan vara så. Isf hade han nog en dispositionsrätt som togs bort när pappan dog. Förklarar även att han inte kommer åt kontot via internetbanken. Men även detta borde banken kunna förklara för honom!

Han kan ju välja att inte förstå 😅
2022-12-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Nej han verkar anse att han ska få systerns del i arvet utan att hon ska ha nåt att säga till om.

Han säger sig ha hjälpt pappan så himla mycket men ändå har han mage att fakturera sin far 2 miljoner. Antagligen i ett försök att ha råd att ta över gården
Han har tydligen själv tagit lån och i sin tur lånat ut pengar till sin pappa för att hålla gården i gång , en problematisk faktor kan vara att gården var en enskild firma.
2022-12-05, 19:50
Medlem
Fia fick sin intervju i SVT, var med i dagens rapport ang desinformationskampanjen mot socialtjänsten
2022-12-05, 20:15
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdhdjdbskikfnfkd
Fia fick sin intervju i SVT, var med i dagens rapport ang desinformationskampanjen mot socialtjänsten
Var det hon som var blurrad o med förvrängd röst säger att socialtjänsten utövar våld mot barn?
Bra att dom satte dit araben. Dö som en martyr. Vad fan är det? De förstår inte själva vad de håller på med när de sprider hat på TikTok.
Blir nog fler som polisen hämtar in.

Från 14.08
https://www.svtplay.se/video/eZLD3BJ/rapport/ikvall-19-30
Senast redigerad av Lillamig72 2022-12-05 kl. 20:23.
2022-12-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Var det hon som var blurrad o med förvrängd röst säger att socialtjänsten utövar våld mot barn?
Bra att dom satte dit araben. Dö som en martyr. Vad fan är det? De förstår inte själva vad de håller på med när de sprider hat på TikTok.
Blir nog fler som polisen hämtar in.

Från 14.08
https://www.svtplay.se/video/eZLD3BJ/rapport/ikvall-19-30

Jag tror det är hon som är blurrad.

Araben verkar ha tappat förståndet helt 🤦‍♀️
2022-12-05, 21:37
Medlem
online_alwayss avatar
Nu sitter hon Fia på tik tok igen med nån invandrare som hon bjudit in, som menar att socialen har svåra blanketter för att dom ska kunna ta barnen om man fyller i fel. Och alla som inte håller med blockar hon.

Någon som har grävt fram hennes fall än så man kan läsa om varför socialen ansåg henne olämplig som förälder? Jag tycker att hon är obehaglig bara av att se på tiktok.
2022-12-05, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Nu sitter hon Fia på tik tok igen med nån invandrare som hon bjudit in, som menar att socialen har svåra blanketter för att dom ska kunna ta barnen om man fyller i fel. Och alla som inte håller med blockar hon.

Någon som har grävt fram hennes fall än så man kan läsa om varför socialen ansåg henne olämplig som förälder? Jag tycker att hon är obehaglig bara av att se på tiktok.

Tror det finns tidigare i tråden att hon hade mycket konflikter med pappan.

Enligt dem så tjänar socialen pengar på att ta barn. Enligt min logik så kostar det enorma pengar att LVU placera barn, men vad vet jag 😅
2022-12-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always

Någon har skrivit i tråden att hon enligt domen är en bra mamma men att hon har så mycket konflik med pappan att barnen påverkats så mycket att de är i behov av kontakt med bup .
Vad hon sagt på sin tiktok har hon aldrig bott med pappan och haft konflikt med honom sedan barnen var bebisar , gjort polisanmälningar ,
Hon säger att pappan får information om barnen trots att han har ett dömts 30+ ggr för brott sedan 2000 , hon säger dessutom att hon inte haft en aning om att han dömts för brott

Hennes sidekick på TikTok har vad det verkar heller inte levt med mamman till sina barn , nu har hon flyttat iväg någonstans med socialtjänstens goda minne så något är skevt även där eftersom föräldrar inte får flytta iväg utan att den andre vårdnadshavaren godkänner detta.
2022-12-05, 22:47
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Någon har skrivit i tråden att hon enligt domen är en bra mamma men att hon har så mycket konflik med pappan att barnen påverkats så mycket att de är i behov av kontakt med bup .
Vad hon sagt på sin tiktok har hon aldrig bott med pappan och haft konflikt med honom sedan barnen var bebisar , gjort polisanmälningar ,
Hon säger att pappan får information om barnen trots att han har ett dömts 30+ ggr för brott sedan 2000 , hon säger dessutom att hon inte haft en aning om att han dömts för brott

Hennes sidekick på TikTok har vad det verkar heller inte levt med mamman till sina barn , nu har hon flyttat iväg någonstans med socialtjänstens goda minne så något är skevt även där eftersom föräldrar inte får flytta iväg utan att den andre vårdnadshavaren godkänner detta.

Låter jävligt ensidigt det där. Något säger mig att socialtjänsten fungerar ypperligt och att dom vet vad dom gör, medans dessa två nissar är en del av begåvningsreserven. Två idioter helt enkelt som har råkat fått barn och nu hetsar andra idioter till möjliga våldsdåd.
2022-12-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Stopp nu, Tom blev friskförklarad av psykiatrin, de kollade både fysiskt & pykiskt. Han är ingenstans sjuk, däremot har han förlorat sin pappa i självmord pga trakasserier ifrån Länsstyrelsen Jönköping Ingela Björklund som jagat bönder i flera år. Hon är även anledningen till hästmannens förlust, se filmen sista striden kan ni få en uppfattning.

Toms pappa fick guldmedalj av kungen för finaste gården i Sverige, men trots det så var det trakasserier emot pappan som till sist drevs till självmord. Tom har haft intervjuer med djurägare även andra människor som har förlorat de de älskar.

Alla djurägare han haft seriösa intervjuer med förutom danskan har varit trovärdig då det finns bevisning. Planen var bondeuppror men folk som Fia, foliehattar osv har utnyttjat han för sin egen vinning och fått in konspirationsteorier om allt. Han har själv erkänt att han spelade med en hel del med de men skumma människor i Sthlm som han råkade på då han pratar med allt och alla. Han är militär och har ett mål så han kommer inte ge upp.

Hans arbetsgivare har inte anmält honom, tvärtom de har backat upp honom förutom vissa kollegor som har skit på sig. Hans anhöriga har varit oroliga ja då han bettet sig annorlundas jämfört med vanligt då han alltid varit tyst och gjort de han ska, vilket inte är så konstigt.

Jobbat för staten hela livet och sen få veta att saker inte är som det ska. Han är militär som inte kommer ge upp och som inte är rädd för någon myndighet. Han påverkas såklart av alla historier, människor utnyttjar hans driv.

Det finns bevisning i flera fall med djurägare som tagits upp, tyvärr har folk fått honom in i alla andra grupper som LVU, osv alla med hat emot myndigheter har lyckats hitta honom

de bästa hade varit om han hållit sig till bara djurägare.

Förövrigt så var det sthlms insatsstyrka som hämtade honom, de gjorde sitt jobb och de hade trevlig stund efter liven. De flesta hyllar Tom för han gör något ingen annan vågar, han har aldrig varit våldsam däremot sagt saker i affekt, skrikit osv men aldrig tagit på någon. Han kan lagen väldigt väl, de telefonsamtal han haft med Länsstyrelsen har bevisat en hel del om deras sätt att se det på, en av alla har faktiskt skött de professionellt utan att håna honom.

Däremot är de inte så smart att följa med på möten med soc, de förvärrar bara föräldrarnas situation men djurägare har jagats länge av LS inkompetenta inspektörer, de finns väldigt få vettiga kvar.

Men han skullle fokusera på att få hemsidan med olika fall så folk får se bevisen och inte bara höra intervjuer/live.

Jag tkr det är trist att Fia och foliehattarna hittat honom och fått ett samarbete men en sak är säker Tom är hyllad och uppmärksammad av de flesta. de sider jag vet har de knappt varit något hånande utan tvärtom många anser att han gör något bra..

Mooneshine är inte du också dömd för djurplågeri?
2022-12-06, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Sulle är en papps som förlorat sina barn till en mamma som falskt anklagar honom för alla möjliga påhitt. Hon har fått socialtjänsten på sin sida som det som oftast ser ut då denna myndighet näst intill alltid är partisk och väljer sida.

Jag bodde inte med mina barns pappa någonsin. Jag sökte hjälp och skydd. Istället fick jag en hel myndighet emot mig. Har bett om hjälp och stöd både innan och efter placering. Jag har bönat och bett socialtjänsten om att samarbeta. Allt finns i skriftlig form skickad till myndigheten.

Som sagt vi vill bli utredda på nytt av en oberoende expert med stöd av en internationell organisation. Vi har ingenting att dölja. Tvärtemot socialtjänsten och domstolarna.

Men ni får se vad som händer då jag inte är ensam. Snart kommer alla!!!

Family United låter som den där tokföreningen BRY som dom hade ett helt Dokument Inifrån om förra året. Det handlade om en mamma som kidnappade sin son och försvann ut i spenaten. Kommer i håg hennes advokat som inte en var jurist utan svamlade om att han jobbat på FN mm.
2022-12-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilka oberoende experter med stöd av internationell organisation finns det som utreder svenska barnärenden . Har inte sett någonstans att oberoende experter med stöd från någon internationell organisation utreder barnärenden i Finland, USA, Tyskland eller något annat land

Jag har mailat runt till de nämnda organisationerna men ingen känner till att de driver något direkt ärende mot Sverige gällande omhändertagande av barn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in