2022-11-11, 23:33
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Anledningen till att jah förlorat vårdnaden till pappan som är dömd 36 gånger för brott från 2000 till 2020 är för att han litar på socialtjänsten vilket inte jag gör.

Så socialtjänsten frågade dig om du litade på dem och när du sa nej så blev du av med vårdnaden?
Det låter väldigt långsökt.
2022-11-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Som sagt, din vän har även sagt det. Jättebra om det inte stämmer dock. Hoppas ni inte varit utsatta för våld såklart. Tvivlar däremot på att de tog dina barn för att du och pappan hade ett litet bråk.

De tog barnen från mig felaktigt. De skulle ha gett oss traumavård, skydd och stöd redan 2017 i september. Istället straffade Enskede-Årsta-Vantör mig för att jag inte kunde tillåta mina barn fara illa.
2022-11-11, 23:35
Medlem
Citat:
Vilka?

Ja de superreliigösa konspirationsteoriker, en av de har varit med i extrema NMR som sen kastade ut han, han har även twittrat om hat emot judar, homosexuella osv det är ingen människa som jag skulle blanda mig med, speciellt inte med tanke på att han lagt ut såna saker och jag har ej heller inget för extremister vilket NMR är.

De förstör erat mål, självklart finns de vissa konspirationsteoriker jag kan tänka mig men när man pratar med en av de människor man vet betett sig och uttryckt sig emot på detta sätt? Sen allt snack om 5G när och religiösa. De blir inte trovärdigt, jag tycker om de ni gör därför jag försvarar er två men de andra snälla släpp de, de blir bara konstigt budskap.
2022-11-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Så socialtjänsten frågade dig om du litade på dem och när du sa nej så blev du av med vårdnaden?
Det låter väldigt långsökt.

Bedömningen till att pappan skulle få ensam vårdnad var från familjerätt och tingsrätt att han är bäst lämpad då han litar på myndigheten.
2022-11-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Ja de superreliigösa konspirationsteoriker, en av de har varit med i extrema NMR som sen kastade ut han, han har även twittrat om hat emot judar, homosexuella osv det är ingen människa som jag skulle blanda mig med, speciellt inte med tanke på att han lagt ut såna saker och jag har ej heller inget för extremister vilket NMR är.

De förstör erat mål, självklart finns de vissa konspirationsteoriker jag kan tänka mig men när man pratar med en av de människor man vet betett sig och uttryckt sig emot på detta sätt? Sen allt snack om 5G när och religiösa. De blir inte trovärdigt, jag tycker om de ni gör därför jag försvarar er två men de andra snälla släpp de, de blir bara konstigt budskap.

Jag har inte stött på någon sådan fanatiker. Vilka religiösa refererar du till?
2022-11-11, 23:38
Medlem
Citat:
Du borde se poängen. Alla grupper har funnits i åratal men det leder inte till förändring. För att förändra måste vi stå enade för att rädda alla.

Vi vill rädda alla. Ingen ska utsättas för godtyckliga ingrepp som helt förstör livet för människor.

Jag ser poängen men fokuset måste ändå ligga enskilt, man måste skilja på de även om alla gemensamma mål är tjänstemannansvar, myndigheternas maktmissbruk måste bort men de behövs då fram trovärdiga fall, de blir så rörigt annars.

Jag hade inte velat skriva nåt av dessa inlägg men måste bara försvara tom och även dig som drabbats hårt.
2022-11-11, 23:40
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Bedömningen till att pappan skulle få ensam vårdnad var från familjerätt och tingsrätt att han är bäst lämpad då han litar på myndigheten.

Jag har fortfarande extremt svårt att tro att det här skulle vara enda anledningen till att du förlorat vårdnaden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Jag ser poängen men fokuset måste ändå ligga enskilt, man måste skilja på de även om alla gemensamma mål är tjänstemannansvar, myndigheternas maktmissbruk måste bort men de behövs då fram trovärdiga fall, de blir så rörigt annars.

Jag hade inte velat skriva nåt av dessa inlägg men måste bara försvara tom och även dig som drabbats hårt.

Vi delar inte samma åsikt. Det finns en enda möjlighet till att rädda Sverige som land och det är tillsammans. Inte enskilda grupper utan folket.

Tur nog är det vad som nu sker. Tom är en i gänget men vi samlar nu med kraft.
Medlem
Citat:
Jag har inte stött på någon sådan fanatiker. Vilka religiösa refererar du till?

De i liven med Tom bla. Det är de jag syftar på. Men som sagt diskuterar här är onödigt då folk ändå här bara hånar osv, ville bara försvara tom. Resterande diskussionen tar jag gärna irl el annanstans
2022-11-11, 23:42
Medlem
Citat:
Sulle är en papps som förlorat sina barn till en mamma som falskt anklagar honom för alla möjliga påhitt. Hon har fått socialtjänsten på sin sida som det som oftast ser ut då denna myndighet näst intill alltid är partisk och väljer sida.

Jag bodde inte med mina barns pappa någonsin. Jag sökte hjälp och skydd. Istället fick jag en hel myndighet emot mig. Har bett om hjälp och stöd både innan och efter placering. Jag har bönat och bett socialtjänsten om att samarbeta. Allt finns i skriftlig form skickad till myndigheten.

Som sagt vi vill bli utredda på nytt av en oberoende expert med stöd av en internationell organisation. Vi har ingenting att dölja. Tvärtemot socialtjänsten och domstolarna.

Men ni får se vad som händer då jag inte är ensam. Snart kommer alla!!!
Vilka oberoende experter med stöd av internationell organisation finns det som utreder svenska barnärenden . Har inte sett någonstans att oberoende experter med stöd från någon internationell organisation utreder barnärenden i Finland, USA, Tyskland eller något annat land
2022-11-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Jag har fortfarande extremt svårt att tro att det här skulle vara enda anledningen till att du förlorat vårdnaden.

Tro vad du vill. Jag vet.

Vi vill bli utredda rättssäkert och enligt gällande rätt tillsammans med våra barn. Detta sjuka system måste upphöra omedelbart.
2022-11-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vilka oberoende experter med stöd av internationell organisation finns det som utreder svenska barnärenden . Har inte sett någonstans att oberoende experter med stöd från någon internationell organisation utreder barnärenden i Finland, USA, Tyskland eller något annat land

UNHCR exempelvis.

FN tittar för övrigt på ärenden gällande barn redan och har kritiserat Sverige nyligen. Vänta och se vad som händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in