2022-12-21, 07:40
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Hur menar ni att Tom brutit mot dessa lagar?
Filma barn tex
2022-12-21, 07:49
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselassefrasse
Filma barn tex

Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag anser att det bör vara brottsligt vad han nu senast gjorde mot den fina omhändertagna pojken.

Ja, där har vi en filmning som kan vara olaglig. Var iaf helt onödig.

Jag blev förvånad över den dåliga säkerheten på musikskoleevenemanget, soc visste att den skumma modern ev tänkte dyka upp.
2022-12-21, 09:02
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ja, där har vi en filmning som kan vara olaglig. Var iaf helt onödig.

Jag blev förvånad över den dåliga säkerheten på musikskoleevenemanget, soc visste att den skumma modern ev tänkte dyka upp.

Ett sidospår, men intressant: det är ju sekretess mellan myndigheter, och verkar ofta vara brist på lyckad samverkan (särskilt mellan soc och skola). Så det hade snarare varit märkligt om skolan var beredd på att mamman skulle dyka upp och hålla på.

Jag kommer inte ihåg kraven för att bryta sekretessen mellan myndigheter. Men det finns säkert nån här som vet mer om det eller har tur med Google.

Hur som helst så kan man tycka att det där skolbesöket borde få konsekvenser, både för mamman och för Tompalompa.
Senast redigerad av Snuttegullegull 2022-12-21 kl. 09:15.
2022-12-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vad är hennes ex för någon? Hur ställer han sig till detta?
Hon har inte berättat något om honom förutom att de aldrig levt tillsammans , att han samarbetar med socialtjänsten samt att han har 30+ punkter i belastningsregistret sedan 2000
2022-12-21, 10:31
Medlem
Snuttegullegulls avatar
I morgon kan det bli roligt. Tompalompa ska vara vittne och ta med sig ”bevis” till rätten. Jag förstår det som nåt om L*nneas ärenden om barn.

Stackars barn som måste vara med om all den här skiten och dessa knäppskallar till föräldrar. Och stackars barn som hela tiden hängs ut i sociala medier.
2022-12-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
I morgon kan det bli roligt. Tompalompa ska vara vittne och ta med sig ”bevis” till rätten. Jag förstår det som nåt om L*nneas ärenden om barn.

Stackars barn som måste vara med om all den här skiten och dessa knäppskallar till föräldrar. Och stackars barn som hela tiden hängs ut i sociala medier.
Han har lagt ut filmer som L har gjort från umgänge med barnen som de kallar bevis
2022-12-21, 10:44
Medlem
Citat:

T ska vara vittne oklart vad han ska kunna vittna om gällande L och barnen med tanke på att han bara känt L kort tid och inte vet hur hon fungerar med sina barn
2022-12-21, 10:49
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
T ska vara vittne oklart vad han ska kunna vittna om gällande L och barnen med tanke på att han bara känt L kort tid och inte vet hur hon fungerar med sina barn

Han kan ju vittna om hur mycket bevis han har och hur korrupt han tycker att allt är, hur mycket skattebetalare han är, och framförallt vittna om hur I Bj*rklund självmordade hans far och bäste vän genom olaglig rutinkontroll. Bara en sån sak måste ju göra att alla LVU upphör!
2022-12-21, 11:10
Medlem
Citat:
Han kan ju vittna om hur mycket bevis han har och hur korrupt han tycker att allt är, hur mycket skattebetalare han är, och framförallt vittna om hur I Bj*rklund självmordade hans far och bäste vän genom olaglig rutinkontroll. Bara en sån sak måste ju göra att alla LVU upphör!
Ja det är ju verkligen uppgifter som är relevanta i LVU ärenden och väger upp att han och L åkt för att försöka hämta hem barnen och förföljt familjehems pappan med barn i bilen.
F ville ta in Sulle som karaktärsvittne , L vill ha T som karaktärsvittne trots att ingen av dessa vittnen har en aning om hur dessa fungerar i rollen som föräldrar . Verkar svårt för många föräldrar att hitta personer som har träffat föräldrar och barn
2022-12-21, 15:24
Medlem
Idag promenerar Fia, Skulle och kvinnan från Borås som inte får träffa sin vuxne son omkring och försöker få till möte med JO osv.
2022-12-21, 16:10
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Idag promenerar Fia, Skulle och kvinnan från Borås som inte får träffa sin vuxne son omkring och försöker få till möte med JO osv.

Ja, där finns även en ingrediens av storhetsvansinne i darras agerande.

Om jag förstått saken rätt, har flertalet av mammorna själva orsakat sitt öde genom att initialt begära hjälp från soc och därigenom indirekt erkänt sin otillräcklighet. Mammornas naivitet eller narcissism därefter är slående, då de tror sig kunna diktera villkoren i den hjälp de skall få av samhället.
2022-12-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ja, där finns även en ingrediens av storhetsvansinne i darras agerande.

Om jag förstått saken rätt, har flertalet av mammorna själva orsakat sitt öde genom att initialt begära hjälp från soc och därigenom indirekt erkänt sin otillräcklighet. Mammornas naivitet eller narcissism därefter är slående, då de tror sig kunna diktera villkoren i den hjälp de skall få av samhället.
Mamma M som suttit i fängelse ett antal ggr efter att ha fört bort sitt barn från barnhem och familjehem sökte hjälp hos soc när barnet var bebis för att hon trodde att hon skulle få hjälp därifrån med att få pappan delaktig i barnets liv detta ledde istället till utredning av hennes föräldraförmåga och kontaktfamilj

Mamma F sökte hjälp bland annat hos soc. oklart varför men hade något med pappan att göra

Mammorna verkar ha sökt hjälp för något som socialtjänsten inte kan hjälpa med men som fått dem att bli oroliga för hur barnen har det . Att ha behov av avlastning som ensamstående förälder om man inte har ett nätverk är inte så konstigt men i dessa fall säger föräldrarna att det inte är problem att barnen kommer hem eftersom de har så bra nätverk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in