2022-12-05, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Hur skulle du gått tillväga för att undvika flest bosatta hus och synas? in vid koltorpets korsning och fortsätta till "trevägskrysset/vändplatsen", dumpat på vägen tillbaka och sen kört ut samma väg vid koltorpet?
Det låter för mig som ett rimligt scenario över hur det gått till.
Då har hon ju även kört in för att vända och på så sett dubbelkollat att ingen är åt det hållet.
Eller faller min teori platt med något som visar att hon körde åt Skurebo istället?
Vägen mot koltorpet finns inget, inget alls. Andra hållet är utsatt och längre. Sen är det typ 300-500 meter från koltorpet och ? 1-1.5 km från skurebohållet.
Citera
2022-12-05, 22:23
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, förstår.
Ja, vi vet för lite och kan bara spekulera.
En viktig faktor när barnen blir lite större (på gott och ont) är ju kompiskretsen. De kan påverka mer än fräldrarna under vissa perioder såsom i tonåren.

Här tror jag att hopkoket med JJ och MH inte är en bra konstellation.
Vi kommer aldrig få veta om det var JJ som tuttade på exets dörr. Men skulle hon vara skydlig till det (bara att folk misstänker henne är ju i sig märkligt), då uppvisar hon vad hon är kababel till.
Håller med till 100%. Kompisarna är viktiga och en del föräldrar har inte koll på kvaliten i umgängeskretsen eller har kontakt andra föräldrar. Tyvärr en brist.
Intressant du nämner konstellationen MH/JJ. Om bägge genom sin trasighet känner en samhörighet. kan dynamiken mellan dem förstärkas kraftigt negativt och få allvarliga konsekvenser. De mot världen på något sätt.
Kan också passa en dominant JJ att ha en mentalt betydligt yngre MH som lyder order.
Citera
2022-12-05, 23:01
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Hon lade ut grepen på facebook marketplace med bild hemma hos sin pappa som är i närheten utav fyndplatsen?
Det var ju inte så jag skrev? jag skrev att det är omöjligt att alla hästar ser likadana ut i Nye och därför lätt att se vems häst det är....

95% av alla travhästar är bruna.... och det är travhästar JJs pappa har.
Citera
2022-12-05, 23:03
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
J sågs rida nära fyndplatsen. Har mycket säkra källor på detta. På landet i en sådan liten by känner man igen varandra.
Min granne sedan 25 år kände inte igen mig innan jag tog av hjälmen....
Citera
2022-12-05, 23:10
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Vadå på hans lantställe? det är där han bor och har inga andra hus.

Hittar inte bilden men lägger upp den ändå?
Bilden visar brunnslocket på gården - ergo där han bor. Stämmer överens med brunnen där. Fanns ute till försäljning för säkert en månad sedan. Finns inte bilderna kvar i sammanfattningen då. Kolla där eller sök på brunn/brunnen i tråden.
Senast redigerad av Xedome 2022-12-05 kl. 23:18.
Citera
2022-12-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Har samma teori som du. Kört in vid lindåsasjön mot Torpstad. Svängt vänster i korsningen vid Koltorpet. Antingen dumpat kroppen på väg till vändplanen eller på vägen tillbaka. Men troligen vänt i alla fall och åkt tillbaka samma väg mot 125:an igen.

Jag funderar om det verkligen bestämt innan vart det skulle dumpa kroppen eller om det åkt runt och rekat innan.

Jag kollade körtiden från gulf- korsningen torpet och den är bara 13min.

03:56 -05:45 = 111 min -13 *2 = 85min.

Hur långt från vägen var kroppen dumpad egentligen kan de verkligen tagit nästan en och en halvtimme.

Det mörkt och det vill hitta ett så bra ställe som möjligt kånkandes runt på en 60 kilo tung kropp.

Kroppen har ju inte hunnit bli likstel fullt ut heller.

Nu har polisen fullkoll på hur länge det befunnit sig där eftersom Mgms hade sina telefoner online, men vad tror vi här i tråden?
Citera
2022-12-05, 23:18
Medlem
Fibonaccitals avatar
Den där grepen - igen
Jag hittade brunnen och pumpen där bilden togs.

Lite OT förstås...

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=514388&n=6356788&z=15&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=Grepen

https://imgbb.com/L9GvZhX

https://imgur.com/a/xQ2tq45

Så lämnar jag den där förbenade grepen...
Citera
2022-12-05, 23:20
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Hur skulle du gått tillväga för att undvika flest bosatta hus och synas? in vid koltorpets korsning och fortsätta till "trevägskrysset/vändplatsen", dumpat på vägen tillbaka och sen kört ut samma väg vid koltorpet?
Det låter för mig som ett rimligt scenario över hur det gått till.
Då har hon ju även kört in för att vända och på så sett dubbelkollat att ingen är åt det hållet.
Eller faller min teori platt med något som visar att hon körde åt Skurebo istället?

Spelar ingen roll är man så dum att ta med mobilerna hit o dit tänker de nog inte så mycket på vägarna heller.

Förstår inte hur de fick ner henne från lägenheten med nyfikna grannar. Det är jag mest intresserad av hur det gick till.
Citera
2022-12-05, 23:26
Medlem
Citat:
Ja, jag läste om att markägaren tagit väldigt hårt på det här, vilket jag mycket väl kan förstå. Bara att gå åka förbi platsen...allt som man tyckt har varit vackert...känts rent och fint, och oskyldigt.

Livet efter det här blir aldrig detsamma för vare sig Toves nära eller många andra som drabbats.

Och Tove som aldrig fick leva livet, allt som var kvar av allt det härliga som livet kan ge.

Det går inte att fatta det här.

Precis
Även om det är sorgligt för sig om två unga flickors liv går till spillo genom ett antal år i fängelse, så är det ju ännu sorgligare att ett ungt liv inte fick sin chans att leva vidare

Man önskar ju i varje sånt fall att ”folk” drar lärdom och att sådant här inte händer igen

Men tyvärr lär det väl göra det förr el senare ändå
Citera
2022-12-05, 23:30
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ok, förstår.
Ja, vi vet för lite och kan bara spekulera.
En viktig faktor när barnen blir lite större (på gott och ont) är ju kompiskretsen. De kan påverka mer än fräldrarna under vissa perioder såsom i tonåren.

Här tror jag att hopkoket med JJ och MH inte är en bra konstellation.
Vi kommer aldrig få veta om det var JJ som tuttade på exets dörr. Men skulle hon vara skydlig till det (bara att folk misstänker henne är ju i sig märkligt), då uppvisar hon vad hon är kababel till.
Ja, dynamiken mellan J och M är intressant.
Jag kan tänka mig att M var bra för Js självkänsla. M kan ha fyllt ut tomrummet efter dem som tog Ts parti i konflikten och troligtvis såg M upp till J, som kunde sola sig i glansen.

Vad det gäller M kan jag se både för- och nackdelar. Jag tror att M upplevde bekantskapen som att en helt ny, främmande och spännande värld öppnade sig, att hon levde upp. Och det är mycket möjligt att alkoholen blev till självmedicinering, att hon kände sig lugnare och mer bekväm med tillvaron. Rent känslomässigt tror jag att hon mådde bra av Js sällskap.
Utifrån sett förefaller vänskapen dock som ett riskprojekt, risk att fastna i ett beroende, risk att bli utnyttjad, risk att tappa tryggheten av familjen och risk att falla i onåd hos J.

De verkar lite av två pusselbitar som passar ihop, där båda nog kan fylla ut vad den andre saknar och på så vis komplettera varandra.
Citera
2022-12-05, 23:49
Medlem
Jofs avatar
Detaljerna här är snart glömda efter att tjejerna förts till Hinsan för några år.
Citera
2022-12-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Detaljerna här är snart glömda efter att tjejerna förts till Hinsan för några år.

Så är det ju

Sammanfattning på sidan 1

resten av denna tråd känns mest som en ventil för frustration och att vilja förstå detta hemska brott, icke att förakta värdet av det dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in