2022-12-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Att T sågs rida vid fyndplatsen den 16/10 ska nog tas med en näve salt. Det finns fler ryttare i området där T:s pappa bor och en är t o m tjompis med T:s pojkvän på fejjan. För att se vem det är som rider får man komma allt nära. De har ju hjälm på sig.
Redigera snälla ditt inlägg så det inte skapar mer förvirring eller trådsanningar. Förstår att du menar J som var ute och red, och det var Js pappas område (inte T).
Citera
2022-12-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har helt rätt i detta. Ofta beror det på en otrygg uppväxt (med allt vad det innebär), men ibland hjälper det inte vad föräldrarna än gör.

Tack, det låter mer rätt.
Citera
2022-12-05, 20:01
Medlem
Citat:
Att T sågs rida vid fyndplatsen den 16/10 ska nog tas med en näve salt. Det finns fler ryttare i området där T:s pappa bor och en är t o m tjompis med T:s pojkvän på fejjan. För att se vem det är som rider får man komma allt nära. De har ju hjälm på sig.

J sågs rida nära fyndplatsen. Har mycket säkra källor på detta. På landet i en sådan liten by känner man igen varandra.
Citera
2022-12-05, 20:02
Medlem
Citat:

Hmm.. du borde redigera ditt inlägg.
Man måste vara övertydlig härinne för att folk inte ska misstolka saker. Du menar ju att J sågs rida vid fyndplatsen och att det finns flera ryttare i området där J:s pappa bor.

Annars blir det 20 sidors dravel, typ vaaa? Hittades T nära där T:s pappa bor??????!!! Och var inte T död då när hon sågs rida? Och ingen kommer lägga märke till ett el två inlägg om att det är J det gäller. Så snälla, redigera om du kan!

Edit: Såg precis att jag var 2:a på bollen!
Citera
2022-12-05, 20:06
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Redigera snälla ditt inlägg så det inte skapar mer förvirring eller trådsanningar. Förstår att du menar J som var ute och red, och det var Js pappas område (inte T).

Vaket att du såg det, givetvis ska det vara ett J.
Citera
2022-12-05, 20:10
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Har redigerat, vaket.
Citera
2022-12-05, 20:10
Medlem
Citat:
Nej, det är väl inte alltid föräldrarnas fel men jag tror det oftast finns samband mellan en sämre uppväxt/bristande föräldraskap och kriminalitet. Sedan kan det också finns sanning i påståendet om att JJs pappa är lite ”psykopatiskt” (vad det nu innebär), vilket kan ha påverkat henne. Hon beskrivs ju av vänner som tävlingsinriktad, ”tuff”, blir argare än vad man bör bli över saker osv.

Absolut, det säger jag ingenting om då jag själv sett många barn på fel väg framåt där (vad jag kan tyda) föräldrar som inte jobbar med barnen på rätt sätt, men också tvärtom, där föräldrar jobbar sig blåa med barn som hamnat lite på sniskan men inte fått rätt hjälp av samhället som de önskat och bett om.

Hur fallet är i denna historia är svårt att tyda på det lilla vi sett eller hört, mer än att MH lider av psykisk ohälsa och JJ en släng av narcisism (inte på något sätt bekräftat).

Vad jag kan tyda av MH's föräldrars reaktion och mående vid anhållan är 2 helt normala föräldrars reaktion när ens barn som man älskar över allt annat och uppfostrat med all sin makt, hamnar i den situation man kämpat för att inte skulle ske, sker.
Jag skulle nog själv hamnat på psyket eller fått hjärtinfarkt.

Vad gäller JJ's vågar jag inte yttra mig om då jag endast hört hur IL är/var och att han skulle ha försökt flytt landet (?) säger väl en del.
Citera
2022-12-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Vad som sagts i polisförhör har INTE läckt ut. Det du tänker på var väl att nån vän till mgm sagt att denne delat sin plats och ursäkten var att personen hälsat på någon där.
Så här stod det i Grevens uppdatering;
MGM lämnar digitala spår under natten som knyter henne till fyndplatsen:
En MGM har lämnat digitala spår som knyter henne till fyndplatsen. Kvinnan ska ha skrivit/berättat på sociala medier att hon befann sig i området under natten då Tove tros ha blivit mördad. Kvinnan förklarade det med att hon var och hälsade på hos en person. Detta ska ha skett någon gång tiden efter McDonalds-besöket. (SR)
Citera
2022-12-05, 20:14
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
J sågs rida nära fyndplatsen. Har mycket säkra källor på detta. På landet i en sådan liten by känner man igen varandra.
Ok alla vittnen som hörs kommer med i fup:en så då står det väl i den när den väl är klar inför åtal, om det blir något åtal.
Citera
2022-12-05, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Så här stod det i Grevens uppdatering;
MGM lämnar digitala spår under natten som knyter henne till fyndplatsen:
En MGM har lämnat digitala spår som knyter henne till fyndplatsen. Kvinnan ska ha skrivit/berättat på sociala medier att hon befann sig i området under natten då Tove tros ha blivit mördad. Kvinnan förklarade det med att hon var och hälsade på hos en person. Detta ska ha skett någon gång tiden efter McDonalds-besöket. (SR)

Ja du har kopierat det 700gånger nu!
Men det står ingenstans om varken aftonbladet, förhör eller polisen där!
Det står ingenting som har med ditt påstående att göra!
Citera
2022-12-05, 20:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Hmm.. du borde redigera ditt inlägg.
Man måste vara övertydlig härinne för att folk inte ska misstolka saker. Du menar ju att J sågs rida vid fyndplatsen och att det finns flera ryttare i området där J:s pappa bor.

Annars blir det 20 sidors dravel, typ vaaa? Hittades T nära där T:s pappa bor??????!!! Och var inte T död då när hon sågs rida? Och ingen kommer lägga märke till ett el två inlägg om att det är J det gäller. Så snälla, redigera om du kan!

Edit: Såg precis att jag var 2:a på bollen!

Jag har ändrat från T till J.
Citera
2022-12-05, 20:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Ja, vägen mot koltorpet syns nog inte kanske. Men det är den korsningen. Likbilen står med fronten upp mot vägen där T hittades och bakänden mot vägen som leder till koltorpet.

Tack!

Då anar man ju att i mörkret blir det väldigt mörkt, och skogen är full med bush. Den lilla vägen till torpet syns inte riktigt, men kanske fel vinkel pga all växtlighet.

Nu kanske bilen står vid denna plats, allt för att inte förstöra spår mm i närområdet runt fyndplatsen, men finns det nära fyndplatsen någonstans där man annars kan vända bilen mitt på vägen? Alltså inte i korsningen? Eller möjlighet att ställa sig på sidan om vägen.

Vägen ser ju annars ut som att det inte går att möta någon, utom möjligen om det finns avsedd mötesplats.

Ingen plats man hamnar i av en slump, verkligen inte. Här är det becksvart om natten, ingen risk att någon kommer vid den tiden. Och jag vet själv att jag kunnat naturen på ett sätt som man bara kan göra när man är uppvuxen där och ser skogen växa upp. Här syns granarna inte så höga, mycket sly och bush. Minns ängarna som börjar växa igen och nu liknar just det här området.

Då kan JJ kanske minnas att där fanns en sänka kanske ? Eller är det bara så att det var en möjlighet att parkera bra?

Om man nu ska tillbaka ut på 125:an, då vänder man lämpligen tillbaka i korsningen? Eller kan man fortsätta åt båda hållen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in