Citat:
Ursprungligen postat av
Hallonfisken
Ja, vägen mot koltorpet syns nog inte kanske. Men det är den korsningen. Likbilen står med fronten upp mot vägen där T hittades och bakänden mot vägen som leder till koltorpet.
Tack!
Då anar man ju att i mörkret blir det väldigt mörkt, och skogen är full med bush. Den lilla vägen till torpet syns inte riktigt, men kanske fel vinkel pga all växtlighet.
Nu kanske bilen står vid denna plats, allt för att inte förstöra spår mm i närområdet runt fyndplatsen, men finns det nära fyndplatsen någonstans där man annars kan vända bilen mitt på vägen? Alltså inte i korsningen? Eller möjlighet att ställa sig på sidan om vägen.
Vägen ser ju annars ut som att det inte går att möta någon, utom möjligen om det finns avsedd mötesplats.
Ingen plats man hamnar i av en slump, verkligen inte. Här är det becksvart om natten, ingen risk att någon kommer vid den tiden. Och jag vet själv att jag kunnat naturen på ett sätt som man bara kan göra när man är uppvuxen där och ser skogen växa upp. Här syns granarna inte så höga, mycket sly och bush. Minns ängarna som börjar växa igen och nu liknar just det här området.
Då kan JJ kanske minnas att där fanns en sänka kanske ? Eller är det bara så att det var en möjlighet att parkera bra?
Om man nu ska tillbaka ut på 125:an, då vänder man lämpligen tillbaka i korsningen? Eller kan man fortsätta åt båda hållen?