2022-12-05, 13:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nu kommer du återigen med ett nytt påstående , att jag ljuger.
Din story var faktiskt följande (vilket är ett påstående vad du än tycker):
Någon blir knuffad in i ett skåp/hylla så att den välter över T
J/M lyfter skåpet, chockas av åsynen och släpper det över T igen
J och M hjälps åt att resa skåpet
Synen av T får M ätt kräkas

Kan säga mkt om den storyn......
Jag gör mig inte lustig över dig som person men kommer du med en massa påståenden om bommar och kameror tex utan ha något på fötterna så får du vara beredd på kritik och ifrågasättande.
Och vad finns det för bekräftade uppgifter om åtelkamera skulle fångat röda bilen backandes?. Kan du visa på det`?
Jag inledde med:
Nu har jag fått ihop min story:
och tog för givet att alla förstod att en story är en påhittad berättelse och inte sanning. Men jag borde bevisligen varit ännu tydligare.

Angående den backande bilen, som du påstod var mitt påhitt, alltså en lögn:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Argument mot vad jag skriver är välkomna, men kritik och ifrågasättande för ifrågasättandets skull leder ingenstans.
Citera
2022-12-05, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Jo. Och det är INTE vad du påstod i ditt inlägg. Du påstod att hon enligt Expressen ska ha sagt i polisförhör. Och du påstod dessutom även att jag har skrivit det. Tre solklara lögner från din sida.

Far inte med osanning och desinformation! Det har du gjort tillräckligt mycket hittills! Jag kommer rapportera samtliga inlägg där du far med falsk ryktesspridning och uppsåtlig desinformation.
Men ge dej.. jag måste väl få visa att de kan finnas andra alternativ till vad dom hänt, precis dom ni gör , nu får du lägga av .
Citera
2022-12-05, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
Man kan också backa samtidigt som man öppnar dörren och tittar ut för att se framåt istället..

En del är grymma på sånt, jag är inte en av dom

JJ var ju hästtjej, har då troligen kört med hästsläp = kan backa med hjälp av "backspeglarna". Släck lyset fram också så blir det ännu enklare, sen är det bara att styra efter backspeglarna.
Citera
2022-12-05, 14:34
Medlem
Xedomes avatar
En kväll tillsammans med vår käre vän åtelkameran och en hel förmiddag om konsten att backa med släp. Detta tarvar stoiskt tålamod. + Popcorn som det verkar.

OnT Hoppas jag att vi får oss lite ny information till livs snart.* Vet inte om soldaterna i skyttegravarna tog livet av varandra när intet var nytt på Västfronten.

Nu tycker jag att vi alla tar och sjunger We shall overcome 🎶

(sorry mods!)

* Gammal, relevant skåpmat om trådfrågor nu (låst, men vi har prenumeranter här, va?):

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-29/rattslakaren-darfor-kan-obduktioner-dra-ut-pa-tiden

https://www.vetlandaposten.se/2022-12-01/over-200-vittnen-har-forhorts--aklagaren-behover-mer-tid
Senast redigerad av Xedome 2022-12-05 kl. 14:43.
Citera
2022-12-05, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
En kväll tillsammans med vår käre vän åtelkameran och en hel förmiddag om konsten att backa med släp. Detta tarvar stoiskt tålamod. + Popcorn som det verkar.

OnT Hoppas jag att vi får oss lite ny information till livs snart. Vet inte om soldaterna i skyttegravarna tog livet av varandra när intet var nytt på Västfronten.

(sorry mods!)

Gammal, relevant skåpmat om trådfrågor nu (låst, har för mig att vi har prenumeranter här) :

https://www.vetlandaposten.se/2022-11-29/rattslakaren-darfor-kan-obduktioner-dra-ut-pa-tiden

https://www.vetlandaposten.se/2022-12-01/over-200-vittnen-har-forhorts--aklagaren-behover-mer-tid
Där ser man.
Till vår/sommar borde det väl hänt lite mer iallafall i denna tråd.
Snart julfirande för de misstänkta Johanna och Maja i häktet i Jönköping iallafall under kriminalvårdens regi.
Citera
2022-12-05, 14:47
Medlem
sybels avatar
Citat:

OnT Hoppas jag att vi får oss lite ny information till livs snart.* Vet inte om soldaterna i skyttegravarna tog livet av varandra när intet var nytt på Västfronten.

(sorry mods!)

* Gammal, relevant skåpmat om trådfrågor nu (låst, men vi har prenumeranter här, va?):

Hästarna bits när krubban är tom.
Citera
2022-12-05, 14:54
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag inledde med:
Nu har jag fått ihop min story:
och tog för givet att alla förstod att en story är en påhittad berättelse och inte sanning. Men jag borde bevisligen varit ännu tydligare.

Angående den backande bilen, som du påstod var mitt påhitt, alltså en lögn:
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)

Argument mot vad jag skriver är välkomna, men kritik och ifrågasättande för ifrågasättandets skull leder ingenstans.

Tack för att du erkänner att du skriver "påhittade berätttelser" som alltså inte har anknytning till verkligheten. Men gör inte tråden oläsbar med det svammlet och en massa påhittade uppgifter du för vidare.
Ger samtidigt @GrevenFB plus några andra skribenter en eloge för att gör tråden intressant och försöker motarbeta det värsta svammlet.
Och det handlar bara om vad du skriver, inte som person. Skriv fantasyromaner istället.
Och nej det är som vanligt ingen bekräftat uppgift att JJ;s bil setts på skogsvägen du för vidare. Inte ens trovärdig.
Citera
2022-12-05, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
En stekpanna t.ex.? Som stod lägligt när MGM fick ett raseriutbrott?

Hehe :-)
Tror det räckte med en stor portion uppdämt hat och vrede för att ta livet av Tove. Reserverar mig för strypning/kvävning så länge dödsorsaken ännu inte är fastställd från NFC. Dvs att VI inte vet.

I vilket fall som helst så är Tove mördad och hennes föräldrar tvingas leva livet ut med denna vetskap.
Senast redigerad av zilvereko 2022-12-05 kl. 16:42.
Citera
2022-12-05, 16:07
Medlem
Citat:

(sorry mods!)

Ett tips: Många som har ett konto på en lokal tidning kan logga in på Vetlandaposten med samma inloggning. Alla som ingår i "Bonnier News Local"
Citera
2022-12-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Jo, sybel tyckte att backa på den vägen i mörkret var överkurs(vilket det inte är). Därför denna debatt.

Det kan ta en stund, men är inte värre än så.
Senast redigerad av zilvereko 2022-12-05 kl. 16:17.
Citera
2022-12-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Fast va?!
Du kan omöjligt påstå att det alltid är föräldrarnas fel att deras barn begår fruktansvärda brott.
En förälder kan ha gjort barnets uppväxt trygg och kärleksfull men trots det så kan ju människor hamna snett ändå!
Jag som mamma kan vägleda, uppfostra och ge all min kärlek till mina barn och ändå få ett barn som hamnar i fel umgänge, lider av någon psykisk störning eller kognitiv nedsättning som gör att han eller hon hamnar snett och gör grova brott.
Hur kan man då lägga över all detta ansvar på föräldrarna och inte känna empati för dom när deras barn/unga vuxna gör grova brott?!
Det för mig är helt vrickat.

Du har helt rätt i detta. Ofta beror det på en otrygg uppväxt (med allt vad det innebär), men ibland hjälper det inte vad föräldrarna än gör.
Senast redigerad av zilvereko 2022-12-05 kl. 16:42.
Citera
2022-12-05, 17:13
Medlem
Fibonaccitals avatar
Den där likbilen. Jag skannade igenom den bilden från AVEL som lade upp den från början.
Jag såg något som låg på marken på denna ganska öde väg.
Tror inte att många slänger skräp där så ofta.

Men i alla fall. Det kan vara en sten eller något gammalt skit.

Min känsla är att det har säker inget med TT fallet.

Jag bara förmedlade fyndet i alla fall.

Likbilen Extra Förstärkt med fynd:
https://imgur.com/a/4Y2tqEA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in