2022-12-05, 12:15
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Det undrar jag också. Det är väl ungefär i nivå med sybels påstående om att hon backade in bilen eller TT fick en hylla i huvudet. Där ser man hur lätt trådsanningar kan skapas.
Jag kan ta att du försöker göra dig lustig på min bekostnad, men du behöver inte ljuga ihop något för det.
Att J backade kom från en skribent som påstod att det synts i en åtelkamera.
Och jag har aldrig påstått att T fick en hylla i huvudet, däremot ingick det i min story, vilket jag var tydlig med.
Om du haft argument mot möjligheten att T skulle kunnat få ett skåp eller hylla över sig, vore de välkomna, men vad du anser om mina tankar är det nog ingen annan som är intresserad av. Dessutom är det helt irrelevant då tråden inte är ämnad för att roa någon.
Citera
2022-12-05, 12:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det är inga som helst problem att backa på den lilla vägen.
Halvljus och backljus.

Jag lägger upp en bild som jag lade upp för ett tag sedan.

Förstärka bilder
https://imgur.com/a/wZ2ZPaO

Nu minns jag bilden tydligt, men var exakt den ska vara tagen? Och från vilken källa, minns du?

https://kartor.eniro.se/?c=57.361986,15.197949&z=19&l=aerial&d={%22m%22:[[57.361926,15.197831,%22Skulle%20bilen%20kunna%20va ra%20parkerad%20i%20n%C3%A4rheten%20av%20fyndplats en%20n%C3%A5gonstans%20h%C3%A4r%3F%22,1],[57.36175,15.197112,%22Eller%20h%C3%A4r%3F%20%22,1],[57.361793,15.195905,%22Enligt%20bilden%20ses%20ju% 20inte%20en%20fyrv%C3%A4gskorsning%2C%20utan%20mer %20som%20en%20trev%C3%A4gskorsning.%0A%0AS%C3%A5%2 0inte%20h%C3%A4r%20d%C3%A5%3F%22,1],[57.362048,15.198107,%22Fyndplats%20p%C3%A5%20ett%2 0ungef%C3%A4r%22,0]]}&q=%22nye%20vetlanda%22;geo
Citera
2022-12-05, 12:38
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Fast "för tydligen var bommen stängd under natten mellan lördag och söndag och öppnades först på söndagen." är ju ingen tolkning utan ett direkt påstående att så var fallet?
Har för mig att jag läst i tråden att bommen alltid stått öppen, ska se om jag hittar det.
Om vi nu ska in och peta detaljerat i hur jag formulerade mig, så skrev jag tydligen, vilket visade att det var en slutsats jag drog och ska då ses tillsammans med infon jag drog slutsatsen ur, inte isolerat.
Önskvärt vore om det fokuserades mer på vad som skrivs än hur det skrivs.
Citera
2022-12-05, 12:39
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu minns jag bilden tydligt, men var exakt den ska vara tagen? Och från vilken källa, minns du?

https://kartor.eniro.se/?c=57.361986,15.197949&z=19&l=aerial&d={%22m%22:[[57.361926,15.197831,%22Skulle%20bilen%20kunna%20va ra%20parkerad%20i%20n%C3%A4rheten%20av%20fyndplats en%20n%C3%A5gonstans%20h%C3%A4r%3F%22,1],[57.36175,15.197112,%22Eller%20h%C3%A4r%3F%20%22,1],[57.361793,15.195905,%22Enligt%20bilden%20ses%20ju% 20inte%20en%20fyrv%C3%A4gskorsning%2C%20utan%20mer %20som%20en%20trev%C3%A4gskorsning.%0A%0AS%C3%A5%2 0inte%20h%C3%A4r%20d%C3%A5%3F%22,1],[57.362048,15.198107,%22Fyndplats%20p%C3%A5%20ett%2 0ungef%C3%A4r%22,0]]}&q=%22nye%20vetlanda%22;geo

Bilden kom från Avel. Förmodligen är den ganska nära fyndplatsen med tanke på det är en likbil.
Om Du har Firefox så kan Du tanka ner bilden, eller högerklicka på den och välj "Öppna bild i ny flik"
Bilden är skarp efter min förstärkning så man kan se föremål på marken rakt nedanför vänster halvljus.

Förmodligen något skräp eller en sten.
Citera
2022-12-05, 12:42
Medlem
sybels avatar
Citat:
Hittade det här:
Ursprungligen postat av Hallonfisken
Bommarna har varit öppna en längre tid. Så de var absolut öppna den natten TT försvann.

Det går absolut bra att åka med en mindre bil på den vägen. Kanske lite skumpigt men…

By the way; jag tycker inte att diskussionen om hur man kunnat komma fram till fyndplatsen, om backa är möjligt och hur vägarna dit ser ut, möjligheten till att någon observerat/åtelkamera kunnat fånga bilen nära fyndplats eller ej är ointressant för fallet.

Edit:
Haha, blev väldigt otydligt ser jag.
Jag menar att det är intressant alltså. Och väldigt topic.
Tack! Då var det klarlagt och en feltolkning av mig.
Citera
2022-12-05, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Bilden kom från Avel. Förmodligen är den ganska nära fyndplatsen med tanke på det är en likbil.
Om Du har Firefox så kan Du tanka ner bilden, eller högerklicka på den och välj "Öppna bild i ny flik"
Bilden är skarp efter min förstärkning så man kan se föremål på marken rakt nedanför vänster halvljus.

Förmodligen något skräp eller en sten.

Aha, tack.
Ja, du är verkligen duktig på att förstärka bilder!

Någon från området kanske kan förklara var bilen stod lite mer exakt?
Citera
2022-12-05, 12:54
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag kan ta att du försöker göra dig lustig på min bekostnad, men du behöver inte ljuga ihop något för det.
Att J backade kom från en skribent som påstod att det synts i en åtelkamera.
Och jag har aldrig påstått att T fick en hylla i huvudet, däremot ingick det i min story, vilket jag var tydlig med.
Om du haft argument mot möjligheten att T skulle kunnat få ett skåp eller hylla över sig, vore de välkomna, men vad du anser om mina tankar är det nog ingen annan som är intresserad av. Dessutom är det helt irrelevant då tråden inte är ämnad för att roa någon.
Nu kommer du återigen med ett nytt påstående , att jag ljuger.
Din story var faktiskt följande (vilket är ett påstående vad du än tycker):
Någon blir knuffad in i ett skåp/hylla så att den välter över T
J/M lyfter skåpet, chockas av åsynen och släpper det över T igen
J och M hjälps åt att resa skåpet
Synen av T får M ätt kräkas

Kan säga mkt om den storyn......
Jag gör mig inte lustig över dig som person men kommer du med en massa påståenden om bommar och kameror tex utan ha något på fötterna så får du vara beredd på kritik och ifrågasättande.
Och vad finns det för bekräftade uppgifter om åtelkamera skulle fångat röda bilen backandes?. Kan du visa på det`?
Citera
2022-12-05, 13:07
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Aha, tack.
Ja, du är verkligen duktig på att förstärka bilder!

Någon från området kanske kan förklara var bilen stod lite mer exakt?

Med tanke på att det inte finns gräs i mitten av vägen som kanske likbilen stod nära Koltorp.
Zooma in bilden på Min Karta som finns någon sida bak.

här kommer en ny bild:
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=511849&n=6357679&z=15&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=H%C3%A4r%20g%C3%A5no nstans&category=Likbilen

Kolla efter gräs på mitt strängen. Bilden från Lantmäteriet brukar vara mellan 1-2 år gammal förstås.
Citera
2022-12-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Nej, det har jag icke. Sluta ljug!
Nu räcker det! Sluta anklaga mig! Är inte detta din uppdatering? MGM lämnar digitala spår under natten som knyter henne till fyndplatsen:
En MGM har lämnat digitala spår som knyter henne till fyndplatsen. Kvinnan ska ha skrivit/berättat på sociala medier att hon befann sig i området under natten då Tove tros ha blivit mördad. Kvinnan förklarade det med att hon var och hälsade på hos en person. Detta ska ha skett någon gång tiden efter McDonalds-besöket. (SR) Jag har läst vad du skrivit och är de fel så är de ju du som sagt det.
Citera
2022-12-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Vad som sagts i polisförhör har INTE läckt ut. Det du tänker på var väl att nån vän till mgm sagt att denne delat sin plats och ursäkten var att personen hälsat på någon där.
Ja, de va grevens uppdatering, i början av tråden där det stod så här;
MGM lämnar digitala spår under natten som knyter henne till fyndplatsen:
En MGM har lämnat digitala spår som knyter henne till fyndplatsen. Kvinnan ska ha skrivit/berättat på sociala medier att hon befann sig i området under natten då Tove tros ha blivit mördad. Kvinnan förklarade det med att hon var och hälsade på hos en person. Detta ska ha skett någon gång tiden efter McDonalds-besöket. (SR)
Citera
2022-12-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Nu räcker det! Sluta anklaga mig! Är inte detta din uppdatering? MGM lämnar digitala spår under natten som knyter henne till fyndplatsen:
En MGM har lämnat digitala spår som knyter henne till fyndplatsen. Kvinnan ska ha skrivit/berättat på sociala medier att hon befann sig i området under natten då Tove tros ha blivit mördad. Kvinnan förklarade det med att hon var och hälsade på hos en person. Detta ska ha skett någon gång tiden efter McDonalds-besöket. (SR) Jag har läst vad du skrivit och är de fel så är de ju du som sagt det.

Jo. Och det är INTE vad du påstod i ditt inlägg. Du påstod att hon enligt Expressen ska ha sagt i polisförhör. Och du påstod dessutom även att jag har skrivit det. Tre solklara lögner från din sida.

Far inte med osanning och desinformation! Det har du gjort tillräckligt mycket hittills! Jag kommer rapportera samtliga inlägg där du far med falsk ryktesspridning och uppsåtlig desinformation.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-05 kl. 13:50.
Citera
2022-12-05, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Sorgligt?. Ursäkta mig men tyvärr har jag lika mkt empati i nuläget med dessa föräldrar som jag skulle ha med en hundägare vars pitbull bitit sönder min 9-åriga dotters ansikte.
Orsaken varför dessa två trasiga individer hittat varandra och förmodligen begått detta hemska brott ligger till största del i uppväxten. Barn som fått normer och trygghet gör inte så här.

Mina tankar går enbart till det sorgliga helvete TT:s anhörigas genomgår. Och förstås befolkningen i Ukraina och det fruktansvärda lidande Europas nye Hitler ger dem.

Fast va?!
Du kan omöjligt påstå att det alltid är föräldrarnas fel att deras barn begår fruktansvärda brott.
En förälder kan ha gjort barnets uppväxt trygg och kärleksfull men trots det så kan ju människor hamna snett ändå!
Jag som mamma kan vägleda, uppfostra och ge all min kärlek till mina barn och ändå få ett barn som hamnar i fel umgänge, lider av någon psykisk störning eller kognitiv nedsättning som gör att han eller hon hamnar snett och gör grova brott.
Hur kan man då lägga över all detta ansvar på föräldrarna och inte känna empati för dom när deras barn/unga vuxna gör grova brott?!
Det för mig är helt vrickat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in