2022-12-05, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa.Beta
Vad är det för uppgifter som inte finns? Att polisen direkt kunde avgöra att hon blivit mördad?

Exakt. Polisen har inte gått ut med några uppgifter om det. Vilket är både rimligt och brukligt. Det är rättsmedicins uppgift.
Citera
2022-12-05, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det tvivlar jag inte på, att backa i sig är nog inga problem. Det var närmast att backa i mörker en längre sträcka på en skogsväg, utan marginal, jag tänkte på.

Vet inte vad som skulle vara problemet med mörkerkörning?
En liten väg är ändå rätt bred. man har lysen både bak(backljus) och fram(hel/halvljus).
Är heller inga problem att vända på en smal grusväg om man är lätt på pedalerna, bilen i sig är ju en av dom minsta som tillverkats.
Mörkerkörning är ju något som ingår när man tar körkort och är absolut inga konstigheter såvida man inte har väldigt dålig syn(och då ska man inte köra bil om man inte klarar av det).

Ser inte heller varför hon skulle ha backat när det inte är någon återvändsgränd utan en genomfart?
Citera
2022-12-05, 08:53
Medlem
BayouXs avatar
Citat:
Fynden som säkrats skulle t ex kunna vara textilier med hårstrå som skulle kunna vara Ts, vilket bevisar att T befunnit sig där. Inget mer märkvärdigt än så.
Eller varför inte spår av blod..? Själv tänker jag att mordet har varit rätt våldsamt iom ljuden ifrån lägenheten.
Sedan har ju några skribenter varit inne på att städartiklar har inhandlats på Dollarstore dagen efter mordet, inget bekräftat men det kan ju faktiskt stämma.
Time will tell
Citera
2022-12-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Men verkar då inte som polisen bryr sig i den lagen, är ju flera diesel tjuvar och andra tjuvar hos entreprenad företag som torskat just för att dom haft satt upp åtelkamera på/kring maskiner/tankar.
Vet massor av jägare som har dessa kameror hemma som övervakningskamera om dom inte har den ute vid en åtel/saltsten, ingen har då skyltar olagligt el ej.
En kompis har dom för att "kolla hundarna" i hundgården men täcker även hus/infart, här tvåvägskommunikation och är alltid jävligt alert och hojtar åt en direkt man går in på gården att han tex är på jobbet. Bilder/filmer kan man då glömma att prata bort vem som är på bilden/filmen.

Vi har redan kommit fram till att det får användas som bevis, men är det inte skyltat så blir det ett fall för sig eftersom det är olagligt.
Så man får ju fast tjuven eller liknande men riskerar även ett eget straff pga inga skyltar uppsatta och information vid dessa skyltar.
Men den diskussionen har vi redan klarlagt och går att läsa färdigt om du hade fortsatt läsa dom andra inläggen.
Citera
2022-12-05, 09:03
Medlem
Citat:
Det undrade jag också och sätter därför ett litet frågetecken vid de kamerorna .

Ja, att backa hela den vägen i mörkret är som att ha en skylt på bilen ”jag håller på att dumpa ett lik”.
Citera
2022-12-05, 09:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vet inte vad som skulle vara problemet med mörkerkörning?
En liten väg är ändå rätt bred. man har lysen både bak(backljus) och fram(hel/halvljus).
Är heller inga problem att vända på en smal grusväg om man är lätt på pedalerna, bilen i sig är ju en av dom minsta som tillverkats.
Mörkerkörning är ju något som ingår när man tar körkort och är absolut inga konstigheter såvida man inte har väldigt dålig syn(och då ska man inte köra bil om man inte klarar av det).

Ser inte heller varför hon skulle ha backat när det inte är någon återvändsgränd utan en genomfart?
Anledningen att jag skrev från början var att någon skrivit att Js bil synts backa ner på skogsvägen i en åtelkamera. I mitt huvud bestod skogsvägen bara av två hjulspår med gräs emellan. Det är väl då den bilden som är fel.
Citera
2022-12-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
DET är FLERA i Vetlanda som säger samma sak . JJs bil hade synts köra ner på den smala vägen där hon dumpades . Enligt fler källor omkring att det visst var åtelkameror där . T.o.m. en i brandkåren vet att det handlade om åtelkameror . Det var en liten röd bil som backade ner på den lilla väg som tt dumpades vid

Du kanske inte ska tro på vad "FLERA i Vetlanda som säger samma sak". Rykten går fort och behöver inte vara sanna. Menar du att det är flertalet som sett (mitt i natten) JJ.s bil synts backa ner på den smala vägen?

Enligt TS nu i tråden så behövde det inte backas utan det gick att köra runt. Om det var JJ som körde så borde hon ha vetskap om det.

Tidigare i tråden hade du en bekant som berättat att JJ/TT hade haft förhållande med AW, sen ändrade du det till (efter påstötning i tråden) att det kanske gällde någon annan kille än AW.
Citera
2022-12-05, 09:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Eller varför inte spår av blod..? Själv tänker jag att mordet har varit rätt våldsamt iom ljuden ifrån lägenheten.
Sedan har ju några skribenter varit inne på att städartiklar har inhandlats på Dollarstore dagen efter mordet, inget bekräftat men det kan ju faktiskt stämma.
Time will tell
Skribenten jag svarade föreföll tänka på något mer eller mindre makabert, därav mitt svar om hårstrå.
Givetvis kan spåren i princip vara vad som helst.
Citera
2022-12-05, 09:39
Medlem
Citat:
Anledningen att jag skrev från början var att någon skrivit att Js bil synts backa ner på skogsvägen i en åtelkamera. I mitt huvud bestod skogsvägen bara av två hjulspår med gräs emellan. Det är väl då den bilden som är fel.

Vad gör det om det är gräs emellan? blir det svårare att backa för det?
Man använder väl ögonen och lyset från bilen för att hålla sig på vägen?
Spelar egentligen ingen roll om har kört rundslinga eller backat till dumpningsplatsen. båda är lika enkla.
Citera
2022-12-05, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
DET är FLERA i Vetlanda som säger samma sak . JJs bil hade synts köra ner på den smala vägen där hon dumpades . Enligt fler källor omkring att det visst var åtelkameror där . T.o.m. en i brandkåren vet att det handlade om åtelkameror . Det var en liten röd bil som backade ner på den lilla väg som tt dumpades vid

Snabb fråga?
Backade hon eller körde hon ner? för du är ju bombsäker på att hon gjorde båda och det är ju en omöjlighet(om hon inte var där fler gånger).
Citera
2022-12-05, 09:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vad gör det om det är gräs emellan? blir det svårare att backa för det?
Man använder väl ögonen och lyset från bilen för att hålla sig på vägen?
Spelar egentligen ingen roll om har kört rundslinga eller backat till dumpningsplatsen. båda är lika enkla.
Nu hamnar vi helt OT. Min bild av hur vägen ser ut stämmer tydligen inte med verkligheten.
Citera
2022-12-05, 09:57
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Skribenten jag svarade föreföll tänka på något mer eller mindre makabert, därav mitt svar om hårstrå.
Givetvis kan spåren i princip vara vad som helst.

En stekpanna t.ex.? Som stod lägligt när MGM fick ett raseriutbrott?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in