Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Lite kuriosa; Jag googlade på Rambo, first blood. I del II används visst en dubbeleggad kniv med ett blad som är cirka 25 cm. Kanske någon som blivit inspirerad av filmen?
Militärer har nog såna knivar.
Jag tror Evas toyboy konfronterade henne direkt när han ser henne komma, ca 4 timmar försent.
Tanken var nog att Eva skulle komma samtidigt som Anneli men så blev det inte.
Istället väntade toyboyen tålmodigt, som en hök.
Toyboyen snor närmaste cykel när han ser Eva komma och konfronterar henne direkt, det kanske var GNs cykel.
Man kan tycka det är märkligt att Eva inte var mer intresserad av att hästarna hade det bra sista timmarna innan flytten, att hon hellre stannar kvar hos Mr P än att åka hem och packa det sista och få allt i ordning.
Toyboyen blev antagligen ursinnig på väntandet, Eva kunde inte förklara vart hon varit, därför snor han anteckningsblocket men hittar inget av värde och kastar det senare vid trädet, i samband när han dumpar cykeln på natten.
Jag tror militär toyboyen bodde relativt nära mordplatsen. Kanske i samma område som där postbilen blir prejad i diket(Drottningatan).
Det var väl även samma område där GN ska ha svurit åt hundägaren som inte plockade upp efter sig. ett år före mordet ?
GN kom väl också från Drottninggatan innan han tar över föräldrarhemmet 1986.
Jag tror GN1 och Lampan båda kom från Drottninggatan.
Hundvittnet Sven kanske kunde peka ut militärpojken om han var ofta i området.
Cyklar man runt på en röd gammal damcykel i militärkläder så utmärker man sig nog.