2022-11-30, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Lite kuriosa; Jag googlade på Rambo, first blood. I del II används visst en dubbeleggad kniv med ett blad som är cirka 25 cm. Kanske någon som blivit inspirerad av filmen?

Militärer har nog såna knivar.
Jag tror Evas toyboy konfronterade henne direkt när han ser henne komma, ca 4 timmar försent.
Tanken var nog att Eva skulle komma samtidigt som Anneli men så blev det inte.
Istället väntade toyboyen tålmodigt, som en hök.

Toyboyen snor närmaste cykel när han ser Eva komma och konfronterar henne direkt, det kanske var GNs cykel.

Man kan tycka det är märkligt att Eva inte var mer intresserad av att hästarna hade det bra sista timmarna innan flytten, att hon hellre stannar kvar hos Mr P än att åka hem och packa det sista och få allt i ordning.

Toyboyen blev antagligen ursinnig på väntandet, Eva kunde inte förklara vart hon varit, därför snor han anteckningsblocket men hittar inget av värde och kastar det senare vid trädet, i samband när han dumpar cykeln på natten.

Jag tror militär toyboyen bodde relativt nära mordplatsen. Kanske i samma område som där postbilen blir prejad i diket(Drottningatan).
Det var väl även samma område där GN ska ha svurit åt hundägaren som inte plockade upp efter sig. ett år före mordet ?
GN kom väl också från Drottninggatan innan han tar över föräldrarhemmet 1986.

Jag tror GN1 och Lampan båda kom från Drottninggatan.

Hundvittnet Sven kanske kunde peka ut militärpojken om han var ofta i området.
Cyklar man runt på en röd gammal damcykel i militärkläder så utmärker man sig nog.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-11-30 kl. 18:12.
Citera
2022-12-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Militärer har nog såna knivar.
Jag tror Evas toyboy konfronterade henne direkt när han ser henne komma, ca 4 timmar försent.
Tanken var nog att Eva skulle komma samtidigt som Anneli men så blev det inte.
Istället väntade toyboyen tålmodigt, som en hök.

Toyboyen snor närmaste cykel när han ser Eva komma och konfronterar henne direkt, det kanske var GNs cykel.

Man kan tycka det är märkligt att Eva inte var mer intresserad av att hästarna hade det bra sista timmarna innan flytten, att hon hellre stannar kvar hos Mr P än att åka hem och packa det sista och få allt i ordning.

Toyboyen blev antagligen ursinnig på väntandet, Eva kunde inte förklara vart hon varit, därför snor han anteckningsblocket men hittar inget av värde och kastar det senare vid trädet, i samband när han dumpar cykeln på natten.

Jag tror militär toyboyen bodde relativt nära mordplatsen. Kanske i samma område som där postbilen blir prejad i diket(Drottningatan).
Det var väl även samma område där GN ska ha svurit åt hundägaren som inte plockade upp efter sig. ett år före mordet ?
GN kom väl också från Drottninggatan innan han tar över föräldrarhemmet 1986.

Jag tror GN1 och Lampan båda kom från Drottninggatan.

Hundvittnet Sven kanske kunde peka ut militärpojken om han var ofta i området.
Cyklar man runt på en röd gammal damcykel i militärkläder så utmärker man sig nog.

Det där med "toyboy" låter urbota korkat. Vem är det egentligen som hittade på det?
Citera
2022-12-01, 03:34
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Det där med "toyboy" låter urbota korkat. Vem är det egentligen som hittade på det?

boanchga hittade på trådsanningentoyboy”.

boanchga från 2016-11-06, 17:24 länk
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Fantisera att ni är säker på att få ihop det med någon som ni är intresserad av. Det blir inget för hon vill inte. Hon har redan flyttat och skaffat jobb 10 mil därifrån. Samtidigt retas hon att hon har en toyboy. Hon får skjuts hem men kliver av för att rasta hunden den sista biten, det vet du också att hon brukar göra. Hur än du försökt får du inget gehör från henne och svartsjukan rasar i dig, du vill kontrollera, hon ska inte vara med någon annan och inte den där jävla idioten som hon kallar för toyboy, du har luskat ut vem han är. Du är en psykopat, utan känslor, vill bara kontrollera och bestämma. Vad tror ni händer då?
Samtidigt retas hon att hon har en toyboy.
Hur än du försökt får du inget gehör från henne och svartsjukan rasar i dig, du vill kontrollera, hon ska inte vara med någon annan och inte den där jävla idioten som hon kallar för toyboy, du har luskat ut vem han är.
Ett dygn och fjorton minuter senare skrev echoesofglory en första sammanfattning om trådsanningarna.

echoesofglory från 2016-11-07, 17:38 länk
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Sammanfattning Mr "P"

Mycket ny info i tråden nu, dags för en sammanfattning av ny och gammal information:

Sista mötet
*Alkohol dracks under sista mötet.
*Eva skulle återvända till Sundsvall dagen efter.
*P skulle köra ett släp inför hästtävling.

Relationen till Eva
*P "otrogen" med kamrat till Eva.
*Eva hade en relation med annan man hon kallade "toyboy" inför P.
*Tömde Evas lägenhet, förde familjens talan efter mordet.

Mr P´s person
*Umgicks med yngre personer
*Klädd i militärkläder
*Intresse för dolkar
*Genomgått FBU, frivillig befälsutbildning

Cykeln
Gott om röda cyklar kring grannhuset.

Övrigt om Eva
*Hade dagbok som P kom över innan polis, motsägs av vissa.

Alternativa gärningsmän
Sture aka "Cykelmannen", avförd från utredningen 1996
Mystisk försäljare
MGM i Appojaure.morden 1984
Missbrukare i Bruket, ägare av röd cykel, avfärdad.
"Lampan"(?) officer och bekant till P, f. 1966

Om programmet
*Enligt Börje Öhman fick Mark Safarik och Bo Åström en del av förundersökningen, mötet med Öhman tog någon timme.

Länkar

Svenska Fall för FBI 2016 del 1
http://www.tv4play.se/program/svenska-fall-f%C3%B6r-fbi?video_id=3501212

AB om Svenska fall för FBI omgång 1, 2015
https://minfil.org/Y3Nbpebbbc/svenska_fall.pdf

P4, Börje Öhman menar att P är kartlagd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=6551468

Tidningsartiklar från 1987-

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/library/Ovrigt/Ovriga%20brottsfall/Eva%20Soderstrom%201987

"Nya tips om Eva-fallet"
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/annu-ett-tips-om-eva-mordet
Sammanfattning Mr "P"
Relationen till Eva
Efter ytterligare två månader, 24 dagar och fyra minuter fortsatte Timeout fylla på echoesofglory:s sammanfattning om trådsanningarna.

Timeout från 2017-01-31, 17:42 länk
Fortsätter att fylla på din tråd ehoesofglory Uppdaterad 31 jan 2017
Fortsätt gärna att fylla på om nåt intressant är missat.
SAMMANSTÄLLNING ÖVER UPPGIFTER SOM HAR FRAMKOMMIT OM MORDET PÅ EVA.
Relationen till Eva
*PAJ "otrogen" med kamrat till Eva. Det var troligen Evas väninna Berit som PAJ hade en hemlig relation med. Berit flyttade från Kramfors bara veckor efter mordet och klippte kontakten med alla vänner. Hon flyttade troligen väldigt långt söderut i landet. Varför?
*PAJ hade ingen relation till Eva men ville gärna ha en men han blev avvisad.
Det var ett skämt. Eva hade sagt något om systerns pojkväns yngre bror och dom hade ingen relation och hade inte haft heller.
*Har inte haft kontakt med Evas familj efter mordet.
Hur mycket substans det ligger bakom trådsanningentoyboy” från 2016-11-06, 17:24 vet nog bara boanchga.

Edit

Såg nu att Timeout REDAN DAGEN EFTER echoesofglory:s första sammanfattning fortsatte fylla på trådsanningarna 2016-11-08, 23:43 länk

Timeout:s sista sammanfattning om trådsanningarna är från 2019-11-14, 17:56 länk
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-12-01 kl. 04:33.
Citera
2022-12-01, 08:43
Avslutad
Till Mammagris

Hela Svenska falls teori bygger på toyboy historien, att Mr P skulle tagit familjen Söderströms cykel och genskjutit Eva för att han var enormt svartsjuk på Evas toyboy.

Den påstådda Toyboyen kan ha bott på Drottningatan och kände antagligen GN1 då dom bott i samma område hela livet, samma område där hundbajsincidenten ägde rum 1 år före mordet.

Vilka mer bodde där, kanske handfatstrallaren då han kände till historien.
Citera
2022-12-01, 10:08
Avslutad
1. Om det fanns en toyboy hade denna troligen lika stor anledning att döda Eva som Mr P, om inte större.
2. Om Mr P och Eva faktiskt blivit ett par så var det antagligen toyboyen som kände svartsjuka.

Eva kom aldrig till toyboyen den där kvällen som utlovat, hon stannade hos Mr P fram till 22.45 vilket skapade en enorm svartsjuka hos toyboyen ?

Toyboyen hade en kompis i Limsta som han väntade hos?
Toyboyen kanske ofta for runt med sin röda damcykel, militärkniv och schäfer mot Limsta.
Detta sedan GN1 tog över föräldrarhemmet.
Det var kanske deras barndomsställe.
Mördaren kunde området utan och innan då dom lekt där sedan små knottar.
Därför även hundvittnet kände igen honom.
Men inte svårt att känna igen någon på en röd damcykel.

Toyboyen visste att Eva skulle komma hem efter Lagens änglar på TV?
Familjen Söderström kanske inte hade TV hemma ?
Vad jag förstår var dom fattiga på den tiden.
Eva ville se klart sitt favoritprogram.

Tänk att Eva skulle gå samma öde till mötes som kvinnan i TV programmet.

PG kanske var rätt ute men med fel GMn ?
Om man vänder på myntet/historien.
Toyboyen tycks ha lämnat Kramfors bakom sig sedan länge.

Eva kanske ofta sov över hos sin toyboy?
Då Evas föräldrar inte var oroliga över att hon inte var hemma.
Eva brukade vad jag vet inte sova hos Mr P, BÅ, Bochanga eller Marpet.
Så vilka var kompisarna hon sov över hos, förutom toyboyen ?
Eller så var det enbart toyboyen Eva sov över hos.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-01 kl. 10:45.
Citera
2022-12-01, 11:48
Avslutad
Vilka kan vara Evas GMn ?

1. Mr P 25%
2. GN bodde i området 25%
3. Toyboy ML var i Kramfors helgen före militärveckan 50%

Dessa 3 är mina sista teorier.
Jag tror någon av dessa vet vad som hände.
Endast polisen kan utreda om det var så.

Om ingen av dessa 3 är Evas GMn kan man lägga ned fallet.
Citera
2022-12-01, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
boanchga hittade på trådsanningentoyboy”.

boanchga från 2016-11-06, 17:24 länk
Samtidigt retas hon att hon har en toyboy.
Hur än du försökt får du inget gehör från henne och svartsjukan rasar i dig, du vill kontrollera, hon ska inte vara med någon annan och inte den där jävla idioten som hon kallar för toyboy, du har luskat ut vem han är.
Ett dygn och fjorton minuter senare skrev echoesofglory en första sammanfattning om trådsanningarna.

echoesofglory från 2016-11-07, 17:38 länk
Sammanfattning Mr "P"
Relationen till Eva
Efter ytterligare två månader, 24 dagar och fyra minuter fortsatte Timeout fylla på echoesofglory:s sammanfattning om trådsanningarna.

Timeout från 2017-01-31, 17:42 länk
Fortsätter att fylla på din tråd ehoesofglory Uppdaterad 31 jan 2017
Fortsätt gärna att fylla på om nåt intressant är missat.
SAMMANSTÄLLNING ÖVER UPPGIFTER SOM HAR FRAMKOMMIT OM MORDET PÅ EVA.
Relationen till Eva
*PAJ "otrogen" med kamrat till Eva. Det var troligen Evas väninna Berit som PAJ hade en hemlig relation med. Berit flyttade från Kramfors bara veckor efter mordet och klippte kontakten med alla vänner. Hon flyttade troligen väldigt långt söderut i landet. Varför?
*PAJ hade ingen relation till Eva men ville gärna ha en men han blev avvisad.
Det var ett skämt. Eva hade sagt något om systerns pojkväns yngre bror och dom hade ingen relation och hade inte haft heller.
*Har inte haft kontakt med Evas familj efter mordet.
Hur mycket substans det ligger bakom trådsanningentoyboy” från 2016-11-06, 17:24 vet nog bara boanchga.

Edit

Såg nu att Timeout REDAN DAGEN EFTER echoesofglory:s första sammanfattning fortsatte fylla på trådsanningarna 2016-11-08, 23:43 länk

Timeout:s sista sammanfattning om trådsanningarna är från 2019-11-14, 17:56 länk

2019 var väl när GN hamnade på hispan och sedan dess har det alltså inte publicerats någon sammanställning? Jag tror att jag har frågat om det förut. Dom har tillgång till Internet på psyket eller?
Citera
2022-12-02, 08:18
Avslutad
Citat:
2019 var väl när GN hamnade på hispan och sedan dess har det alltså inte publicerats någon sammanställning? Jag tror att jag har frågat om det förut. Dom har tillgång till Internet på psyket eller?

GN kanske sitter säkrare bakom lås och bom från mördaren.
Vittnen brukar ju vara utsatta för både det ena och andra.
Om mördaren dessutom har kumpaner av samma skrot och korn så var vittnets säkerhet hotat?

Undra förresten om GN kom i kontakt med Alla Karlström på psyket i Sundsvall. han var ju visst vårdare där.
Citera
2022-12-04, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Du har inga som helst belägg för att någon langare stod vid mordplatsen och sålde sina droger vid tidpunkten för mordet på Eva (såtillvida du själv inte distribuerade eller brukade narkotika då).

Fast, hördududu, jag tror faktiskt mer på att du snutta efter morsans tutte … eller snudd på … snarare än att du snorta droger genom näsan i Långbackens början den 25 september 1987.

Det är friskt att fantisera, fortsätt med det du, jag fabulerar själv, men kan du snälla utveckla varför just Brukets missbrukare skulle tjacka droger precis invid Evas stundande mordplats i Långbackens början?

Jag tror Eva fick en smärre chock när hon såg vem som langade drogerna. Och fick därmed sätta livet till.
Bruket/Limsta var väl en bra plats att sälja på, lagom nära till stan i ett mörkt område med flera flyktvägar.
Citera
2022-12-05, 13:52
Avslutad
Citat:
När man ändå ska spekulera om motiv. På GNs instagram finns en bibelsida uppslagen som visar sidan 665, 666. Kanske en tillfällighet bara att det blev just den sidan, men det passar ju in på intresset för gamla kyrkor och dolkar och det där. Sen är det något konstigt med den där röda färgen som han gillar, röda lampor, holylight och röda ringar runt bröstvårtorna. Obehaglig typ helt enkelt. Det finns ju också ett kapell i närheten av där Eva mördades.

Jag håller med.
Det kan vara ett födelsedatum också
1966, dag eller månad 6?
66/6
666

Var Evas mördare född 1966 ?
Dag 6?
666
Om GN visste vem som mördade Eva.
VI VET

Eva var nog tvungen att offras om hon visste för mycket, hade kommit för nära sanningen om drogerna.
En koppling, ledtråd till pusslet ?
Kanske var det hennes toyboy.
Eva hade troligen gjort anteckningar om drogerna i anteckningsblocket.
Vem som kom och gick.
Stod Eva i dungen och följde verksamheten på avstånd?
Sedan kommer mannen med hunden och avslöjar henne.
Laban var ju redan hemma.
Eva ville lösa mysteriet med drogerna innan hon lämnade Kramfors, detta då flera hon kände höll på med den illegala substansen.
Vem som var langaren.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-12-05 kl. 14:05.
Citera
2022-12-05, 15:08
Medlem
bara så ni vet

Kilowattjagaren från 2016-12-03, 00:52 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Nu är man inte avstängd längre, precis strax innan jag skulle presentera mördaren kom min avstängning.

Om jag presenterar mördaren och bevisar varför blir jag avstängd igen, ska göra en ordentlig sammanställning innan jag skickar det till polisen istället, först hade jag planerat att lägga ut det här. Skickade ett mess till snuten där jag kortfattad skrev vart mördaren befann sig, utan att ens få ett svar. Polisen vill nog inte lösa detta mord, lite för många tabbar som kan komma till ytan.

Varför gärningsmannen klarade sig var för att hela staden trodde det var Sture tack vare klåpare till polisen. Dom som egentligen förstod vem som var mördaren började tvivla på sina intentioner och höll tyst i minst 9år, att komma 9 år efter mordet med teorier gör folk inte gärna, varför hålla tyst dom första 9 åren med uppgifter som dom borde lämnat för länge sen för att framstå som ett pucko.

JB försöker men näbbar och klor förstöra tråden, finns bara två anledningar till hans beteende.
JB är inte PAJ, bara så ni vet. Jag kommer inte ge den nollan mer uppmärksamhet än det här, behandlar man honom som luft försvinner han, gör han inte det klarar ni ju själva av att lista ut varför han hänger kvar i tråden.

En sak tycker jag vi ska försöka göra för familjen och Kramforsborna, hålla den här tråden vid liv och aldrig glömma bort Eva tills mördaren är fast.

Någonting som är vanligt när snaran dras åt, gärningsmannen tar sitt liv för han vet att det är kört innan han åker fast, sen kommer aftonhoran skylla på TV4.
Om jag presenterar mördaren och bevisar varför blir jag avstängd igen, ska göra en ordentlig sammanställning innan jag skickar det till polisen istället, först hade jag planerat att lägga ut det här. Skickade ett mess till snuten där jag kortfattad skrev vart mördaren befann sig, utan att ens få ett svar. Polisen vill nog inte lösa detta mord, lite för många tabbar som kan komma till ytan.
JB är inte PAJ, bara så ni vet.
bara så ni vet så skickade Kilowattjagaren ett mess till snuten INNAN hen skulle skicka en ordentlig sammanställning till polisen EFTER den 2016-12-03, 00:52 istället.

Marpet1 från 2016-12-15, 06:35 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 . Hon gav mig ett tfn.nr och ett annat namn ifall det var akut , men kändes som jag ville vänta tills hon kom tillbaka . Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll . Tycker att det borde vara en offentlig handling. Främst ville jag veta namnen på dom som förhörde mig och ifrågasätta deras agerande vid förhöret
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 .
Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll .
Marpet1 från 2017-03-06, 14:34 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Kan bara säga att vi som bott i Kramfors och känner/ kände Eva , Anneli , Paj , Berit M.fl har nog ganska klart för oss vem GM är och många här i tråden verkar veta massor, men skriver samtidigt att dom inte är från Kramfors och inte känner några från den tiden ?? Vi är många som vet betydligt mer än vad vi vill skriva om här , bara så ni vet !!
Vi är många som vet betydligt mer än vad vi vill skriva om här , bara så ni vet !!
bara så ni vet så mailade Marpet1 till Eva Jagebo FÖRE den 2016-12-15, 06:35 att hen ÅTERIGEN ville berätta om lör. morg. samt frågade om hen kunde få tillgång till sitt förhörsprotokoll.

bara så ni vet
Citera
2022-12-05, 16:08
Medlem
boanchga från 2016-11-06, 16:43 länk
Citat:
Ja du är störd! Och varför skulle Sven sprungit till polisen direkt. Hur många andra har misstänkt P och har varit tvärsäkra på att han gjorde det och ändå inte gick till polisen förrän nu?
Hur många andra har misstänkt P och har varit tvärsäkra på att han gjorde det och ändå inte gick till polisen förrän nu?
Joe Blow från 2016-11-06, 16:50 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
????? Sven måste inte misstänka någon för att berätta för polisen att han sett någon cykla mot mordplatsen minuter innan det hände.

Vilka har inte gått till polisen förrän nu?
Vilka har inte gått till polisen förrän nu?
boanchga från 2016-11-06, 16:51 länk
Citat:
De så kallade nära vännerna
De så kallade nära vännerna
boanchga åsyftade ”De så kallade nära vännerna”:

Båda ”De så kallade nära vännerna” var inte med Mr P, Berit, Annelie och Eva under samkvämen i lägenheten på Björstagatan 18 kvällen den 27 september 1987.

Var befann sig ”De så kallade nära vännerna” under tiden samkvämen pågick?

Annelie gav i vart fall Pi*a ett alibi vid tidpunkten för mordet på Eva enär de sägs ha umgåtts i Bollstabruk vid 23-tiden.

Men Mari*e då, vem, vad eller vart är hennes alibi

Mari*e var bästa vän med Eva
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-12-05 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in