2022-10-27, 18:42
Medlem
Otroligt sorglig och läskig figur. Verkar ha varit extrremt störd.

Han brukade tydligen knalla runt på "streetan" i S-holm på 80-talet och han förhördes såklart efter Catrine da Costas död. Men han var inte intresserad av de prostituerade och var känd som "för-dyrt-typen" och jag har alltid tyckt att det låter j-igt obehagligt.

Jag har läst att långvarigt intresse för prostitutionsstråk utan intresse för sex, det anses mkt suspekt i poliskretsar. Det är ett klart stört beteende.........
Citera
2022-10-27, 23:34
Medlem
Vet man vart i Södertälje denne person bodde under en tid av sitt liv?
Citera
2022-12-04, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Men vaddå Hyacintgatan? Var det inte vid ett bostadsområde sidan om Stenkulaskolan som "slaktarn" bodde. Eller var det två styckmord i Malmö vid den tiden med två olika gärningsmän?

Den vid Stenkula spred också kroppsdelarna överallt i grannskapet bland annat i några containrar på parkeringen. Men har alltid trott det var detta styckmordet som "Slaktarn" låg bakom.

Slaktaren har nog bara styckat kvinnan. Det finns en avliden dilare och hallick som berättat om en prostituerad som dödats i området vid sorgenfrivägen 1979. Vad hette kvinnan som dödades och styckades?
Citera
2022-12-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sladillac
Jag är av samma åsikt. Så jag tycker att det är väldigt märkligt att inte ta ett dna. Men det är väl så att när dna visar att det är en perfect match så får det svenska rättsystemet stå där med skägget i brevlådan och detta ska väl undvikas till varje pris..

Obducenten hade kompetens nog att dölja merparten av dna.
Citera
2022-12-04, 23:42
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Slaktaren har nog bara styckat kvinnan. Det finns en avliden dilare och hallick som berättat om en prostituerad som dödats i området vid sorgenfrivägen 1979. Vad hette kvinnan som dödades och styckades?
Wanda Radosz hette "Slaktarens" fästmö. Hon bragdes om livet i en lägenhet på Hyacintgatan 4. Dådet uppdagades när delar av hennes styckade kropp hittades i en container på Sorgenfrivägen 47.

Kan det andra mordet du nämner vara det (olösta) på Theresa Thörling 1980? Hon hittades mördad i en fastighet på Ringgatan, en kort bit rån Sorgenfrivägen.
Citera
2022-12-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Wanda Radosz hette "Slaktarens" fästmö. Hon bragdes om livet i en lägenhet på Hyacintgatan 4. Dådet uppdagades när delar av hennes styckade kropp hittades i en container på Sorgenfrivägen 47.

Kan det andra mordet du nämner vara det (olösta) på Theresa Thörling 1980? Hon hittades mördad i en fastighet på Ringgatan, en kort bit rån Sorgenfrivägen.

Nej - Det var 1979 och hon hette inte Theresa. Jag minns inte namnet men det var på 5 bokstäver. Hon var liten och smal och under 160 cm lång ska ha blivit dumpad i en container på Sorgenfrivägen. Personen, som många ggr berättat om sitt dåd, var ihop med den mördades bästa väninna som också var prostituerad och lika liten, smal och kort och som också hade ett namn på 5 bokstäver.
Skälet för mordet ska ha varit att den dödade "försökte ta flickvännen" från den aktuelle psykopatmördaren.
Citera
2022-12-11, 07:59
Medlem
Skandal att denne galning inte DNA-testades i da Costa-fallet.

Ganska fantastiskt också, att allmänheten inte visste ett dugg om honom innan P Lindeberg beskrev honom i Döden man (1999). Det tog bara 15 år ...

SG var en av de mest extrema män som gick på Malmskillnadsgatan på 80-talet.
En solklar kandidat som GM eller medhjälpare men polisen var inte intresserad.

SG begick tre mord i Sverige på 70-talet men han hade ju också en tillvaro i Polen.
Hade Sverige haft en poliskår värd namnet, hade man förhört SG noga, kollat bostad + bil och tagit ett snack med polska polisen.

Det är fö märkligt hur media fungerar. Säger man da Costa och Teet Härm, vet varenda svensk över 50 år vad man pratar om. Säger man Wanda och Gonerka, vet nästan ingen vad man pratar om.

SG var så konstig och obehaglig, att han förtjänar en egen bok. Som aldrig kommer att skrivas.
Citera
2024-12-12, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Skandal att denne galning inte DNA-testades i da Costa-fallet.

Ganska fantastiskt också, att allmänheten inte visste ett dugg om honom innan P Lindeberg beskrev honom i Döden man (1999). Det tog bara 15 år ...

SG var en av de mest extrema män som gick på Malmskillnadsgatan på 80-talet.
En solklar kandidat som GM eller medhjälpare men polisen var inte intresserad.

SG begick tre mord i Sverige på 70-talet men han hade ju också en tillvaro i Polen.
Hade Sverige haft en poliskår värd namnet, hade man förhört SG noga, kollat bostad + bil och tagit ett snack med polska polisen.

Det är fö märkligt hur media fungerar. Säger man da Costa och Teet Härm, vet varenda svensk över 50 år vad man pratar om. Säger man Wanda och Gonerka, vet nästan ingen vad man pratar om.

SG var så konstig och obehaglig, att han förtjänar en egen bok. Som aldrig kommer att skrivas.
Han kanske tas upp i den nya dokumentären om fallet.
Citera
2024-12-12, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Han kanske tas upp i den nya dokumentären om fallet.

Det får vi verkligen hoppas. För många år sedan hade jag kopior på hans förundersökningar från 70-talet, som försvann pga flyttar

Minst sagt ruskig läsning, bla för att Gonerkas superlabila personlighet framträder.

Ung ett dygn innan dubbelmordet, var Gonerka berusad och "glad som en speleman" enligt ett vittne, som jag minns texten. Sen knivade han ihjäl två gamlingar.

Hur en sådan här snubbe undgick att bli kändis i media på åttiotalet, är ta mig fan ett mysterium.

Han kunde ta sig till vad som helst. I min värld kan mycket väl vara seriemördare. Hade han fler än tre liv på sitt samvete, blir jag inte förvånad.

Det var ju inte så att han blev galen 1974 heller. Det hade han säkerligen varit långt innan Wanda mördades

Han och Vinof är väl de konstigaste exemplen på suspekta män som polisen inte utredde tillräckligt, och som inte exponerades i media heller. Oklart varför.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-12-12 kl. 09:06.
Citera
2024-12-12, 10:30
Medlem
Skit
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-12-12 kl. 10:36.
Citera
2024-12-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det får vi verkligen hoppas. För många år sedan hade jag kopior på hans förundersökningar från 70-talet, som försvann pga flyttar

Minst sagt ruskig läsning, bla för att Gonerkas superlabila personlighet framträder.

Ung ett dygn innan dubbelmordet, var Gonerka berusad och "glad som en speleman" enligt ett vittne, som jag minns texten. Sen knivade han ihjäl två gamlingar.

Hur en sådan här snubbe undgick att bli kändis i media på åttiotalet, är ta mig fan ett mysterium.

Han kunde ta sig till vad som helst. I min värld kan mycket väl vara seriemördare. Hade han fler än tre liv på sitt samvete, blir jag inte förvånad.

Det var ju inte så att han blev galen 1974 heller. Det hade han säkerligen varit långt innan Wanda mördades

Han och Vinof är väl de konstigaste exemplen på suspekta män som polisen inte utredde tillräckligt, och som inte exponerades i media heller. Oklart varför.
I tråden om Sidsjöns mentalsjukhus är det en som träffat Gonerka.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in