2009-06-08, 22:55
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Nej det är inte den stollen. Men är det verkligen ställt utom allt tvivel att "Slaktarn" utförde styckningen på Hyacintgatan?

Får luska lite i detta.
Domen angående mordet på Hyacintgatan i Malmö ligger i Da Costa-tråden (inlägg 1576). Om inte länken funkar kan jag lägga upp domen.
Citera
2009-06-09, 01:16
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Domen angående mordet på Hyacintgatan i Malmö ligger i Da Costa-tråden (inlägg 1576). Om inte länken funkar kan jag lägga upp domen.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=15313850&postcount=1576
funkade bra..
Citera
2009-06-09, 07:53
Bannlyst
Tack för vägledningen angående domen, det blir fin morgonläsning till kaffet.
Citera
2009-06-09, 11:37
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens

Bockar och tackar får läsa igenom den nu.
Citera
2009-06-09, 11:50
Medlem
Aardwolfs avatar
Det ser ut som det är detta styckmordet där dom hittade likdelarna vid Stenkulaskolan. Sorgenfrivägen 47 ligger sidan om skolan.

Så går det när en historia blir uppförstorad när man är liten knatte

Men ska höra med en kompis om lite mer detaljer så fort han är tillbaka från Thailand.
Citera
2009-06-09, 16:28
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Det ser ut som det är detta styckmordet där dom hittade likdelarna vid Stenkulaskolan. Sorgenfrivägen 47 ligger sidan om skolan.

Så går det när en historia blir uppförstorad när man är liten knatte

Men ska höra med en kompis om lite mer detaljer så fort han är tillbaka från Thailand.

Lite synd, hade varit skoj med en "ny" virrpanna!
När jag tänker efter så har jag någonstans läst att det ska finnas en studie eller avhandling om alla svenska styckmord begågna i modern tid. Jag är nästan säker på att jag läst om det i anknytning till mordet på Da Costa så Jovan Rajs är väl en möjlig författare. Jag är långt ifrån säker dock!
Citera
2010-05-20, 14:52
Medlem
Tydligen finns det vävnad bevarat från slaktaren. Någon som vet varför dessa inte har dna testats i Da Costa fallet?
Citera
2010-05-20, 14:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sladillac
Tydligen finns det vävnad bevarat från slaktaren. Någon som vet varför dessa inte har dna testats i Da Costa fallet?
Det var ju det som polis och åklagare försökte göra innan da Costa fallet preskriberades:

http://sverigesradio.se/sida/arkiv.aspx?programid=83&artikel=2878642&date=2009-06-03
Citera
2010-05-20, 15:07
Medlem
Jag tackar. Men jag förstår ändå inte varför de inte lämnades ut.
Citera
2010-05-21, 08:09
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Det var ju det som polis och åklagare försökte göra innan da Costa fallet preskriberades:

http://sverigesradio.se/sida/arkiv.aspx?programid=83&artikel=2878642&date=2009-06-03
Ganska solklart att "Slaktaren" var den skyldige....(Men om Härm och Allgén hade något finger med i spelet är och förblir ett mysterium...)
Citera
2010-05-21, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ganska solklart att "Slaktaren" var den skyldige....(Men om Härm och Allgén hade något finger med i spelet är och förblir ett mysterium...)

Jag är av samma åsikt. Så jag tycker att det är väldigt märkligt att inte ta ett dna. Men det är väl så att när dna visar att det är en perfect match så får det svenska rättsystemet stå där med skägget i brevlådan och detta ska väl undvikas till varje pris..
Citera
2010-05-21, 08:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Jag är av samma åsikt. Så jag tycker att det är väldigt märkligt att inte ta ett dna. Men det är väl så att när dna visar att det är en perfect match så får det svenska rättsystemet stå där med skägget i brevlådan och detta ska väl undvikas till varje pris..
Hela DaCosta är en rättsskandal av stora mått..Massa fuffens hit och dit.. Men, det finns en tråd om det här på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in