2022-12-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Finns inte en chans i helvete att man som mördare - syltar in sig så till den milda grad i händelserna på mordnatten - och går ut offentligt och talar om allt detta självmant.

Läser du inte alla motargument? Själv drar jag slutsatsen att det är ngt annat än logik som är motivet till att du försvarar just JJ.

Det kan du göra - utan att för den sakens skull anklaga ett oskyldigt vittne, som försökt hjälpa till i utredningen så gott han - för att vara mördare.

Låt honom vara nu.

Mata icke trollen. Tror på advokat Erikssons uttalande i podden, 1 år så vet vi mer om inte av tjejerna tröttnar innan dess.

Att folk skriver att detta är så unikt vet jag inte om det är?
Det väl för att det inte sippar ut så mkt från utredningen.

Alla kan tappa det med olika substanser så inget är så unikt.
Citera
2022-12-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Ja, vad det gäller övertäckningen är det klart som du skriver.
Jag försöker väl vrida till det till något mindre hatiskt än blint raseri, även om det kan vara så.

Det måste väl inte vara så att de kan bekräfta dödsorsak bara för att hon har blivit hittad dumpad i skogen
Det kanske är svårare om hon tex hittats med muntepj o bakbunden
Då förstår man att hon inte försvunnit frivilligt men ändå kanske inte kan fastställa dödsorsaken ???
Citera
2022-12-04, 21:15
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Mata icke trollen. Tror på advokat Erikssons uttalande i podden, 1 år så vet vi mer om inte av tjejerna tröttnar innan dess.

Att folk skriver att detta är så unikt vet jag inte om det är?
Det väl för att det inte sippar ut så mkt från utredningen.

Alla kan tappa det med olika substanser så inget är så unikt.

Men det är för jävla ynkligt att beskylla någon som försökt hjälpa till och ingripa i den utsträckning han förmår, för att vara skyldig till mord. Luktar grovt förtal lång väg. Sista inlägget av användaren jag kommenterar. Ville ha det sagt.
Citera
2022-12-04, 21:29
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmatant
Det måste väl inte vara så att de kan bekräfta dödsorsak bara för att hon har blivit hittad dumpad i skogen
Det kanske är svårare om hon tex hittats med muntepj o bakbunden
Då förstår man att hon inte försvunnit frivilligt men ändå kanske inte kan fastställa dödsorsaken ???
Nej, polisen fastställer inte dödsorsak. Det gör rättsläkare vid obduktion.
Det polisen tydligen såg när de hittade henne, var att hon hade dödliga och väl synliga skador som hon inte kunnat åsamka sig själv.
Citera
2022-12-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Men det är för jävla ynkligt att beskylla någon som försökt hjälpa till och ingripa i den utsträckning han förmår, för att vara skyldig till mord. Luktar grovt förtal lång väg. Sista inlägget av användaren jag kommenterar. Ville ha det sagt.

Men oavsett så kan man inte bortse från honom!
Nästa sak, är hur lyckades man gömma Tove i mörkret i snårskogen? Att släpa ett lik i totalmörker genom snårskog kräver förberedelser i form av lyse. Visst man kunde ha satt bilen på hellyse ut i skogen men hade troligen inte lyckats så väl då. Nu har jag ingen aning om hur det ser ut mer än att det beskrevs som just snårskog. Därför faller det med JJ som mgm här också, för mig. För mig är det uppenbart att Tove blev flyttad i efterhand!

Sen, jag känner ingen i tråden! Bor i Norrland. Bygger mina teorier helt på vad som skrivits här och i tidningar. Har INTE lyssnat på någon podd, etc.
Citera
2022-12-04, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Nästa sak, är hur lyckades man gömma Tove i mörkret i snårskogen? Att släpa ett lik i totalmörker genom snårskog kräver förberedelser i form av lyse. Visst man kunde ha satt bilen på hellyse ut i skogen men hade troligen inte lyckats så väl då. Nu har jag ingen aning om hur det ser ut mer än att det beskrevs som just snårskog. Därför faller det med JJ som mgm här också, för mig. För mig är det uppenbart att Tove blev flyttad i efterhand!

Sen, jag känner ingen i tråden! Bor i Norrland. Bygger mina teorier helt på vad som skrivits här och i tidningar. Har INTE lyssnat på någon podd, etc.

går det inte att lyssna på poddar i norrland? är det bara grannar som har ficklampor på sina mobiler?
OCH JO MAN KAN BORTSE FRÅN HONOM
Citera
2022-12-04, 21:47
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis

Jo, man kan bortse ifrån grannen. Du har fel här.

Tove var ju liten, 160 cm, + en pannlampa, och JJ känner skogen som sin egen ficka, JJ är stark häst-tjej och 180 cm, en baggis för henne att släpa in liket i skogen.

Rhis, ge dig nu, du har fel här, polisen vet mycket mer och mycket bättre än du.
Senast redigerad av Alonen 2022-12-04 kl. 21:51.
Citera
2022-12-04, 21:49
Medlem
Funderar mycket på det här med att fastställa dödsorsaken. Kan det vara så att man inte går ut med det pga att man inte vill riskera att JJ eller MH ska kunna läsa detta i tidningen? Eller har det bara väldigt svårt att fastställa dödsorsak…

Det är ju väldigt tyst generellt från polis/åklagare i detta fall om man ser till det stora intresset.
Citera
2022-12-04, 21:51
Medlem
zxcvb45s avatar
Något nytt i detta fall eller lär man läsa 3000sidor?
Citera
2022-12-04, 21:54
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du har inte påstått att man måste skylta upp att ett område är ett jaktområde. Däremot tolkar jag ditt pladder om markerad jaktmark som att du inbillar dig att jaktmark annonseras som jaktmark på ett eller annat vis. Du påstår att det inte finns åtelkameror i fyndplatsområdet därför att det inte är markerad jaktmark.

Fyndplatsen ligger knappast inom detaljplanelagt område. Om du har missat det så har jag det höga nöjet att avslöja att Tove hittades i en skog på landsbygden. Apropå personligt skottlossningstillstånd inom detaljplanerat område.

Jo, en markägare innehar jakträtten och jagar på sin egen mark över hela ytan inom lagens råmärken.

En rekommendation är just bara en rekommendation, således betyder avsaknad av skyltning inte att det inte finns åtelkameror i området.

Nedkokat så betyder det att det kan finnas åtelkameror i fyndplatsområdet som kan ha fångat något på bild som är relevant i det aktuella fallet.

Jag var inne på åtelkamera samma dag T hittades men fick på fingrarna och lade ner den möjligheten.
Nu är åtelkameror i blickfånget igen så det känns bra att vi var några som var inne på det när T hittades och hur polisen kommit fram till fyndplatsen.

edit: toppen att även du insett att åtelkameror är relevanta för att spåra MGM:s rörelsemönster.
Senast redigerad av Pythia_88 2022-12-04 kl. 21:56.
Citera
2022-12-04, 21:55
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Något nytt i detta fall eller lär man läsa 3000sidor?

Läs Grevens eminenta sammanfattning, finns här i tråden.
Citera
2022-12-04, 22:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufend
Funderar mycket på det här med att fastställa dödsorsaken. Kan det vara så att man inte går ut med det pga att man inte vill riskera att JJ eller MH ska kunna läsa detta i tidningen? Eller har det bara väldigt svårt att fastställa dödsorsak…

Det är ju väldigt tyst generellt från polis/åklagare i detta fall om man ser till det stora intresset.

Tror nog de fastställt dödsorsak men avvaktar fullständiga analyser. Tror inte det beror på att MGM kan läsa media utan det handlar väl om utredningstekniska skäl och de har nog bra grund för att ännu inte dela dödsorsak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in