2022-12-04, 07:17
  #269065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Funkar inte så. Det borde väl alla veta efter Sveriges försök att bli medlem. Ukraina måste ansöka och sedan ska alla NATO-medlemmar säga ja.

Funkat inte??????????????????????

De måste ansöka och alla medlemmar säger JA.

I dagsläget har ju Nato länder skickat pengar och vapen till Ukraina allt vasd de har och du tycker de inte skall vilja ha Ukraina som medlemmar. Om något är det ju precis vad de visar. De visar ju faktiskt att de vill det mest av allt och varför skulle de nu konstigt rösta nej?

Tycker du och andra att Sverige skulle vara emot?

Häpnadsväckande detta!

(Om jag skulle få bestämma skulle Sverige sluta samarbetsavtal med Ryssland, Kina och Iran. Jag vill vara tydlig med det. Tänk vilken billig bensin man skulle få! :-) )
Citera
2022-12-04, 07:20
  #269066
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Aha Putin tänker anfalla Berlin?
Ryssland har i stort sett inget försvar mot sina nato-gränser längre, allting har gått till Ukraina så oavsett vad deras media säger och hotar om så har dom ingenting att invadera med.
Detta säger en viktig sak: Ryssland ser inte nato som något hot och är inte oroliga för "Nato vill förgöra oss!" som det skriks om.
Dom tömmer sina gränser mot Nato för att dom vet att dom kan göra det och ingenting händer.
Citera
2022-12-04, 07:23
  #269067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Sanktioner är ett legitimt politiskt och ekonomiskt verktyg för att bestraffa skurkstater och för tillfället finns ingen större skurkstat än Ryssland.

Om något har världen sanktionerat Ryssland för lite efter att ha annekterat Krim och underblåst oroligheterna i östra Ukraina sedan 2014. Många människoliv kunde besparats genom att reagera mycket kraftigare redan då.

Sanktioner är en modern form av skeppsblockackader.
Man la sina skepp utanför borgar, fästningar eller hamnar så att man varken kunde ta sig in eller ut, och så väntade man på att mat och vatten skulle ta slut.
Det är väldig primitiv krigsföring och uppfanns antagligen av någon galen furste på medeltiden eller tidigare.
Nuförtiden är det bara väst som fortfarande använder metoden.
Citera
2022-12-04, 07:27
  #269068
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Funkat inte??????????????????????

De måste ansöka och alla medlemmar säger JA.

I dagsläget har ju Nato länder skickat pengar och vapen till Ukraina allt vad de har och du tycker de inte skall vilja ha Ukraina som medlemmar. Om något är det ju precis vad de visar. De visar ju faktiskt att de vill det mest av allt och varför skulle de nu konstigt rösta nej?

Tycker du och andra att Sverige skulle vara emot?

Häpnadsväckande detta!

(Om jag skulle få bestämma skulle Sverige sluta samarbetsavtal med Ryssland, Kina och Iran. Jag vill vara tydlig med det. Tänk vilken billig bensin man skulle få! :-) )

0,0002% av ett lands BNP är INTE ”allt vad de har”.

Däremot skulle 0,0002% av USA:s budget vara allt piss-ryzzland har. Och lite till.

Varför skulle Sverige få billig bensin med ett samarbetsavtal med piss-ryzzaena? Falska ryzzjävlar som först skulle kräva betalning i USD - i förväg. Sen påstå att betalningen aldrig kom fram. Därefter hota med kärnvapen om Sverige skulle våga opponera sig.

Ungefär samma modus operandi som när du kör över kärringen din, hemma.
Citera
2022-12-04, 07:34
  #269069
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Sanktioner är en modern form av skeppsblockackader.
Man la sina skepp utanför borgar, fästningar eller hamnar så att man varken kunde ta sig in eller ut, och så väntade man på att mat och vatten skulle ta slut.
Det är väldig primitiv krigsföring och uppfanns antagligen av någon galen furste på medeltiden eller tidigare.
Nuförtiden är det bara väst som fortfarande använder metoden.
Uppfanns det på medeltiden av någon furste att man kan svälta ut en fiende?
Det "kom man på" nog redan av dinosaurier
Citera
2022-12-04, 07:41
  #269070
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackKnightDuncan
Aha Putin tänker anfalla Berlin?

Ja? Det har det väl pratats flera gånger om på ryzk stats-TV.

Om hur piss-Ryzzland minsann skulle ta hand om och visa EU, att piss-ryzzland med sin clown-armé först skulle inta Polen, sen Tyskland för att bara timmar senare inta frukost i Berlin vid Brandenburger Tor.

Fan, vette tusan om dom inte redan hade beställt bord också.

😜😁😂
Citera
2022-12-04, 07:43
  #269071
Medlem
akademikerfyllos avatar
En förstklassig sammanställning av The Duran, som visar att västs agerande i den här konflikten isolerar väst från övriga världen med enorma ekonomiska konsekvenser som följd. I första hand riktat till seriösa läsare av tråden, och inte till rysshatande gaphalsar. Väl värt att ägna en timme åt, om du är intresserad av en annan bild av den här konflikten än vad mainstream media i väst förmedlar. Väst vill isolera Ryssland men målar in sig självt i ett hörn på grund av egen dumhet och inkompetens

EU bad moves, oil price cap. Russia big moves, gas union

https://www.youtube.com/watch?v=9abYGrFjzBo
__________________
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-04 kl. 07:45.
Citera
2022-12-04, 07:46
  #269072
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Sanktioner är en modern form av skeppsblockackader.
Man la sina skepp utanför borgar, fästningar eller hamnar så att man varken kunde ta sig in eller ut, och så väntade man på att mat och vatten skulle ta slut.
Det är väldig primitiv krigsföring och uppfanns antagligen av någon galen furste på medeltiden eller tidigare.
Nuförtiden är det bara väst som fortfarande använder metoden.

Det ligger lite i det. Man ska inte underskatta hur många som dör i förtid av ekonomiska problem (dålig hälsa, dålig mat, bristfällig sjukdom). Det är bara mer subtilt.

Men väst är de som använder sanktioner mest för att de är bäst (? vi får se den här gången) positionerade för det, precis som Ryssland använder artilleri mest för att de är bäst positionerade för det. OPEC gjorde också sanktioner mot vissa västländer för vad de uppfattade som stöd för ett orättfärdigt krig, det var det som skapade oljekrisen på 70-talet. Så när icke-väst kan, så gör även de sanktioner.

Ryssland borde inte ha invaderat så som de gjorde, och det är inte bra när annekteringskrig lönar sig. Sanktioner kan vara bra verktyg för att lösa detta, men precis som vilket krig som helst ska det utformas rätt, och mer är inte alltid bättre. Ett exempel på en utmärkt sanktion är ju att gå på att begränsa oligarkernas komfort till exempel.
__________________
Senast redigerad av psychicsailor 2022-12-04 kl. 07:48.
Citera
2022-12-04, 07:53
  #269073
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
En förstklassig sammanställning av The Duran, som visar att västs agerande i den här konflikten isolerar väst från övriga världen med enorma ekonomiska konsekvenser som följd. I första hand riktat till seriösa läsare av tråden, och inte till rysshatande gaphalsar. Väl värt att ägna en timme åt, om du är intresserad av en annan bild av den här konflikten än vad mainstream media i väst förmedlar. Väst vill isolera Ryssland men målar in sig självt i ett hörn på grund av egen dumhet och inkompetens

EU bad moves, oil price cap. Russia big moves, gas union

https://www.youtube.com/watch?v=9abYGrFjzBo

Att outvecklade länder försöker kriga ekonomiskt mot väst är jämförbart med att ETC skulle vägra låta mig prenumerera på deras tidning.

Eller att jag inte längre skulle få handla på ”Muhammeds Livs”.

Helt betydelselöst, med andra ord.
Citera
2022-12-04, 07:56
  #269074
Medlem
akademikerfyllos avatar
Det hopplösa läget i Bakhmut just nu beskrivs av Petro Kuzik i pro-ukrainska Svoboda Battalion:

Citat:
The commander of the neo-Nazi Svoboda battalion, Petro Kuzik, whose unit is trying to hold Bakhmut, told Western media that the fields and forests around are littered with the corpses of Ukrainian soldiers, and they have to defend themselves in extreme cold and knee-deep in water.

“They [the Russians] sensed a weakness in our defenses because there are units that are less motivated than ours. And yesterday they slightly weakened our defenses in the area immediately around Bakhmut. Some units could not withstand this artillery onslaught and retreated.”

Asked how serious the loss of life is, he said: “They are colossal. We don’t even count the bodies.”

https://www.australiannationalreview.com/state-of-affairs/the-commander-of-the-neo-nazi-svoboda-battalion-petro-kuzik-whose-unit-is-trying-to-hold-bakhmut/
__________________
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-12-04 kl. 07:59.
Citera
2022-12-04, 08:06
  #269075
Medlem
akademikerfyllos avatar
Från en annan sida: några Rumble-videos visar att ryskt artilleri pepprat ukraniska ställningar kring Bakhmut till den grad att terrängen ser ut som ett månlandskap. Krevader från större missiler syns i bild. Bilder från skyttevärnen också. Fruktansvärda förhållanden.

https://sonar21.com/the-ukrainians-are-in-real-trouble-in-bakhmut/

Helt uppenbart att konflikten står i en vändpunkt nu till rysk fördel. Brutalt av väst att låta den här slakten fortgå istället för att sätta sig vid förhandlingsbordet!
Citera
2022-12-04, 08:20
  #269076
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Från en annan sida: några Rumble-videos visar att ryskt artilleri pepprat ukraniska ställningar kring Bakhmut till den grad att terrängen ser ut som ett månlandskap. Krevader från större missiler syns i bild. Bilder från skyttevärnen också. Fruktansvärda förhållanden.

https://sonar21.com/the-ukrainians-are-in-real-trouble-in-bakhmut/

Helt uppenbart att konflikten står i en vändpunkt nu till rysk fördel. Brutalt av väst att låta den här slakten fortgå istället för att sätta sig vid förhandlingsbordet!
Bakhmut är enligt Ryzzland en rysk stad.
Man förstör alltså sina egna ryska hem och förstör allting av värde.
Hur är det en seger?
Komiskt att slå sig om bröstet och säga "haha kolla det är jävla månlandskap nu!
Detta är en del av Putins befriade Ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in