2022-12-04, 01:03
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det är MH som berättar detta i sin P7a.

Ok tack. Då är MH kanske även behjälplig, och svarar på viktiga frågor angående tex. Js övriga förehavanden i förhören med då.

(Kanske både för att hjälpa till och ta sig ur häktessituationen, som borde vara extra plågsam för en person med empati, samvete, känsla för rätt och fel, osv).*

* källa: podden, del 5. MHs vän, Js ex berättar (separat) om hur de upplever MH som person.
Senast redigerad av Xedome 2022-12-04 kl. 01:41.
Citera
2022-12-04, 01:46
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
▪️Grannen under är inte anhållen misstänkt
▪️Grannen under är hörd som (huvud/)vittne
▪️Grannen unders vittnesmål pekar i riktning mot våld
▪️Grannen unders vittnesmål kan peka mot ett mord, alldeles intill, i huset där han bor
▪️Grannen unders vittnesmål implicerar att han var med den som på sannolika skäl är misstänkt för mord, på mordnatten, i nära anslutning till då mordet förmodas ha skett
▪️Grannen under söker upp (ringer på) den som på sannolika skäl misstänkt för mord

Såvitt jag vet, avlade grannen under inte dessa vittnesmål under pistolhot - utan gick därmed självmant ut och berättade ovanstående.

1. Om grannen är mördaren - varför riktar han polisens uppmärksamhet mot en plats bara meter bort ifrån honom själv?
I huset där han bor?
2. Om grannen är mördaren - varför upplyser han polisen om, att han under mordnatten färdats, i bil dessutom, ihop med den som sitter häktad för mord?
3. Om grannen är mördaren - varför upplyser han om att han var i närheten av en trolig brottsplats (både under - och utanför) under mordnatten?
4.Om grannen är mördaren - varför upplyser han polisen om, att han ser spår av Tove, i form av hennes cykel under mordnatten?
5. Om grannen är mördaren - varför berättar han att han hört märkliga dunsar på ca 50-100 kg alldeles ovanför? Slag när han är utanför? Under mordnatten.

Att förenklat uttryckt säga :

" - Polisen, polisen! Jag var där! Jag bor där! Jag hörde mordet! Jag var under, utanför och med mördaren! I ett fordon med bagageutrymme! Jag såg att Tove varit i närheten av mig! Allt detta var jag med om under mordnatten när mordet skedde!"

..måste vara en ovanlig strategi? Har aldrig någonsin stött på det här beteendet förut (och då har jag ändå försökt fördjupa mig i rätt många mördares psyken).

Nu inte bara 1 granne utan GRANNARNA under (och grannen tvärsöver) har lämnat vittnesmål.
Det är flera boende i huset hos JJ inte bara 1 granne, vilket rishögen borde ha i åtanke.

3 tjejer går upp i huset (spring i trappan) 2 lämnar huset levande, liket efter 1 hittas dumpat i Nye.
Så kära rishög vad tänker du om detta faktum?
Citera
2022-12-04, 02:34
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det var ju synd, jag som satt mitt hopp till dig!
Jag tänkte inte specifikt M, utan mer i generella termer, typ tankemodellen du delat tidigare. Applicera det kan jag själv roa mig med.

Har inget vettigare att komma med än föregående inlägg (ovan).

Du får dela din story istället!

Citera
2022-12-04, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
AW, T:s pojkvän har vattentätt alibi 02:00-02:45?

Ja det har han!

Enligt POLISEN så finns det INGA ANDRA MISSTÄNKTA.

Edit:
Här skulle ett citat från "rhis" ligga men verkade inte få med det, orkar inte fixa det heller.
kan bara hoppas att han läser det.(texten under är alltså inte till dig Phytia_88)

Ge dig nu förfan, du gör ju verkligen allt för att det inte ska vara JJ och MH som har gjort det.
Varför? känner du dom eller? Ser ingen annan anledning till varför man annars ska försöka dra bort misstankarna mot dom som alla bevis pekar på. Domstolen häktar ju inte folk för att dom tycker det är kul, och polisen drar inte sina slutsatser från tomma intet som du verkar göra.
Det är bara dom två misstänkta och inga andra enligt polisen själva.
Senast redigerad av smalandsbo 2022-12-04 kl. 03:10.
Citera
2022-12-04, 03:36
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag är helt inne på samma linje. Och om jag kombinerar det med dunsar av skåp/hyllor som faller över T i tumultet för att få tillbaka mobilen blir det en bra story.
Frågan blir då bara vad de gjorde halvtimman före dunsarna?
De första intervjuade vännerna gör en koppling mellan fortisbråket (exkluderingen, ömsesidiga anklagelser om otrohet) & mordet. Om konflikten på Nöjet spårar ur pga detta, kanske Ts mobil ev. har betydelse som verktyg. *

Det talas i podden om 'hot' om anklagelser om att den andra (T resp. J) ska ha varit otrogna mot sin respektive. Inte bara anklagar man den andra, utan "hotar" med det. Antar att det är 'avslöjande' som utgör 'hotet' i sig (ska dubbelkolla detta).

Om T av ngn anledning hotar med att berätta om Js otrohet, kanske Js svar blir att lägga beslag på mobilen, vägra ge tbx den -> fysisk kamp 02:00 - 02.30 / innan Tove bragdes om livet.

* kommunikationsverktyget som påtryckningsmedel
Citera
2022-12-04, 04:55
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Stämmer, läste i någon nyhetsartikel för några veckor sedan att just då hade dom 16 veckors handläggningstid på avdelningen för DNA.(hittar inte artikeln nu)
Källa på långa handläggningstider och släppta ur häktet pga NFC:
https://www.expressen.se/nyheter/slapps-ur-haktet-for-lang-handlaggningstid/

Ok! Tack för info.
Citera
2022-12-04, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Nej jag vet faktiskt inte. Kan vara då att hon gått ut och glömt både mobil och cykel där.
De jag tänker på är mest de samtal eller sms som kommit Aw till del sen på morgonen och gjort honom orolig så att han senare kontaktat JJ , De gav sig kanske ut ich letade efter henne de va därför de sågs på platsen under morgonen och att J sedan red i området vid 9- tiden på morgonen.Tycker de stämmer bättre, med flickornas beteende och deras hållning.

Vad är det med alla ni med nyreggade konton som håller på och tramsar på detta sätt?! Vars inlägg enbart är i denna tråden och där alla inläggen handlar om att rikta bort tankarna från MGM.

Du menar alltså på fullt allvar att du tror att Tove glömde både mobil och cykel. Och att JJ därför ska ha begett sig hem till sin pappas område, 1,2 mil bort, för att leta efter Tove som ska ha försvunnit?

Dags att ta medicinen gosse!

Man ska vara öppen för alternativa förklaringar. Jag har inga problem med att man ska undersöka alternativa gärningsmän. Men ska man göra det får man åtminstone komma med någorlunda rimliga argument och fakta. Inte resonemang och teorier som motsäger all fakta och logik.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-04 kl. 06:12.
Citera
2022-12-04, 06:17
Medlem
Citat:
Nej, de är väl inte hela sanningen men kan ju va en del av förklaringen, då detta ser så oförklarligt ut.

Tove begår självmord över 1,2 mil bort - vid granngården till JJ:s far. Det ser du alltså som "en del av förklaringen"?

Herregud!

Och nej, detta ser inte så oförklarligt ut. Långvarig konflikt sedan flera år. Bråk och handgemäng under kvällen, bland annat på Nöjet. Flera olika grannar hör ovanliga och oroande dunsar. Sedan MGM som dagen efter far med så pass mycket osanning vid polisens förhör med dem att polisen direkt blir oerhört misstänksamma. Varefter Tove hittas död på en väg där den misstänkta brukar rida och i ett område där hon är uppvuxen - över 1,2 mil bort från Vetlanda.

1+1. Prova det!
Citera
2022-12-04, 06:18
Medlem
Citat:
Ja, kan hända, med de visste ju inte J då på morgonen, om hon var ute och sökte henne. Kanske fick dom veta av Toves pojkvän att de hänt nått , och gav sig ut att söka efter henne?

Och att de väljer att börja söka 1,2 mil bort - kring JJ:s pappas gård?

Du e ju för härligt du!

Att du vill rikta bort misstankarna från tjejerna är uppenbart. Du har ett nystartat konto, och samtliga dina inlägg handlar om det. Men vill du lyfta alternativa gärningsmän får du åtminstone anstränga dig lite grann åtminstone -inte komma med resonemang och tankar som strider mot all fakta och logik.

Att du tror att Tove dels glömde både mobil och cykel - och sedan åker 1,2 mil bort till kring JJ:s fars ägor för att ta sitt liv - det är enbart skrattretande. Vad är din agenda?
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-04 kl. 06:25.
Citera
2022-12-04, 06:55
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Varför i vissa fall och andra gånger inte?

Har du något exempel där de har gått ut med dödsorsak innan förundersökning är klar? Förutom skjutningar.
Citera
2022-12-04, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Sen har vi polisens spårning av båda MGMs mobilers rörelser under natten. (som gjorde att T hittades)
Spårningen bör även placera båda MGM vid samma tidpunkt, på samma plats där kameran befinner sig.
Din källa har rätt även den på ditvägen syns ansiktet på MGM 1 på återvägen syns ansiktet på MGM 2.
Finfina kameror dessa nya modeller t.o.m en rostfläck på sidoskärmen syns tydligt på bilderna……..

Berätta mer. Dina teorier? Eller har du fått infon någonstans ifrån?
Citera
2022-12-04, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Bra! Därför att jag har svårt att se hur då speciellt JJ uppträdde dagen efter om hon hade mördat TT, (av det som jag kunnat läsa mig till).
1. Varför mörda i sin egen lägenhet när många visste att de bråkat.
2. Hur kan någon 20-årig tjej som just mördat åka och köpa hamburgare? bara att komma på det som undanflykt?
3. Varför ville hon kolla i den röda bilen? kanske för att se om Tove fått skjuts och därför lämnat cykeln?
4. Om de (JJ och MH) hade mördat Tove, varför skulle de i så fall flytta cykeln efter McD-resan? det var ju redan avslöjat att den stod kvar?
5. Varför skulle JJ släpa med sig en död Toves mobil till McD?
6. Om hon mördat Tove i lägenheten och kört Tove i bilen, så skulle hon väl inte ha tid att rida och lägga ut grepen för försäljning? Hon borde ju ha städat bil och lägenhet från alla spår och inte haft tid till annat!
6. Formuleringen om hur försoningen gick "vi kommer att hälsa men inte vara vänner i fortsättningen", väldigt konstig formulering om man vet att Tove är död?

Varför jag tror grannen under ljuger och är min huvudmisstänkta.
1. Dunsarna som hördes kunde lika gärna komma från deras lägenhet "grannen under", det hörs lika bra för grannen mitt emot.
2. Varför dröjde de kvar i trapphuset efter dunsarna? Vad trodde de att de skulle se? någon som mördat JJ? då skulle man väl ha ringt polisen direkt! Tror att de ringde på för att se till att ingen kom ut när de bar ut Tove! Sen kom ju JJ och överraskade dem.
3. Grannen ljuger om att han frågade vems cykel det var, han gjorde det för att han såg att JJ kände igen cykeln.
4. Grannen påstår att JJ såg orolig ut motsägs av att hon glatt sprang till sin vän i den röda bilen.
5. Om min teori håller så låg Tove i grannens bil vid McD färden.

Sätter inge prestige i om ni bedömer min teori som galen, men jag står för den av det jag har läst hitintills.

Rhis, du fortsätter med oändligt många rena faktafel. Därtill nästan idel logiska kullerbyttor. Flera användare har varit vänliga nog att rätta alla dina faktafel - men ändå fortsätter du med exakt samma faktafel i nya inlägg.

Vi förstår att du vill rikta bort misstankarna från tjejerna. Men med inlägg som det ovan gör du tyvärr bara bort dig.
Senast redigerad av GrevenFB 2022-12-04 kl. 08:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in