2022-12-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Fast... Öh... Din hypotes var att TT var deprimerad och dog en naturlig eller självorsakad död i skogen?
Hon kan ju inte ha dött naturligt och vara mördad på samma gång?
Nej, de är väl inte hela sanningen men kan ju va en del av förklaringen, då detta ser så oförklarligt ut.
Citera
2022-12-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Om hon nu skulle varit deprimerad och gått ut för att "ta livet av sig", varför slänger hon cykeln och går flera kilometer ut till JJs pappa(som dessutom skulle ta flera timmar) för att sedan bli mördad(av vem?) mitt ute i skogen och mitt i natten?

samtidigt som hon lämnar mobilen tillsammans med JJ och MH..

Hur troligt tycker du att det låter?
Nej jag vet faktiskt inte. Kan vara då att hon gått ut och glömt både mobil och cykel där.
De jag tänker på är mest de samtal eller sms som kommit Aw till del sen på morgonen och gjort honom orolig så att han senare kontaktat JJ , De gav sig kanske ut ich letade efter henne de va därför de sågs på platsen under morgonen och att J sedan red i området vid 9- tiden på morgonen.Tycker de stämmer bättre, med flickornas beteende och deras hållning.
Senast redigerad av M.E.J 2022-12-03 kl. 22:55.
Citera
2022-12-03, 22:57
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Har du läst ett obduktionsprotokoll? De är väldigt omfattande, och det är en hel rapport som ska skrivas. Dessutom är köerna väldigt långa, och ingen har förtur.
Även om allt vore klart så är det ändå ingen som kommer att delge dig de uppgifterna förrän åtal väcks.
Yttre våld kan ses på en gång.
Citera
2022-12-03, 22:57
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Nej, de är väl inte hela sanningen men kan ju va en del av förklaringen, då detta ser så oförklarligt ut.

Men hallå, på dig låter det ju som att det skulle typ ha skett en glitch i the matrix. Eller att TT skulle ha iscensatt sin egen död så att den ska se ut som ett mord.
Citera
2022-12-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Eller också var hon deprimerad och gick sin väg in i skogen,( läste av Flurp att de hade trott det i början, då de inte heller hade nån gärningsman.) Kanske var de därför JJ var och red i området dagen därpå? Hon anade att Tove mådde dåligt och då hon i nte kommit hem till Aw så blev han kanske orolig och skulle leta efter henne?

Ok.. alla har vi olika tankar om hur det kan ha gått till.
Men.. Det är inte på nåt sätt troligt att TT har promenerat i regn och blåst mitt i natten i flera timmar för att lägga sig och självdö i en skog som JJ känner till mycket väl. Enligt Google maps så skulle det ta 3-4 timmar att gå.. Varför tog hon inte cykeln istället? Och hur hittade hon ens dit??
Det är inte heller troligt att JJ blev orolig och visste direkt var hon skulle leta! Varför sa hon inte nåt till polisen så kanske dom hade kunnat leta där direkt med hundar? Nä, JJ tänkte att hon skulle leta själv med en häst..
Dessutom har hon ljugit sig blå och det gör man inte om man är orolig för någon. Känns inte så troligt att TT var deprimerad, snarare arg eftersom hon örfilade JJ på Nöjet. JJ kände sig nog både förnedrad och arg och ville hämnas.
Att polisen dessutom har gått ut med att TT har blivit mördad och 2 tjejer sitter häktade på sannolika skäl.
Säger det igen.. Tjejer/kvinnor kan mörda, det är bara att läsa om alla kvinnor som har mördat.
Citera
2022-12-03, 22:59
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigredesuede
Ja, så kan det va. Att hon blev lättare att övermanna.. själv har jag dock fortfarande problem att hitta ngt vettigt motiv om det inte är så att ngn av MGM har liksom fått ngn snedtändning typ.. Förstår inte hur ngt sånt här trams kan ha lett till dödligt våld.. oförståeligt.. verkar ju bara vart löjliga bråk dem sinsemellan så blir intressant att se uppföljningen efter det här
Det är så ogreppbart, så jag har snurrat runt med alla möjliga och omöjliga varianter. Nu har jag nog snart min story klar, dock utan droger denna gång.
Citera
2022-12-03, 23:01
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Bra! Därför att jag har svårt att se hur då speciellt JJ uppträdde dagen efter om hon hade mördat TT, (av det som jag kunnat läsa mig till).
1. Varför mörda i sin egen lägenhet när många visste att de bråkat.
2. Hur kan någon 20-årig tjej som just mördat åka och köpa hamburgare? bara att komma på det som undanflykt?
3. Varför ville hon kolla i den röda bilen? kanske för att se om Tove fått skjuts och därför lämnat cykeln?
4. Om de (JJ och MH) hade mördat Tove, varför skulle de i så fall flytta cykeln efter McD-resan? det var ju redan avslöjat att den stod kvar?
5. Varför skulle JJ släpa med sig en död Toves mobil till McD?
6. Om hon mördat Tove i lägenheten och kört Tove i bilen, så skulle hon väl inte ha tid att rida och lägga ut grepen för försäljning? Hon borde ju ha städat bil och lägenhet från alla spår och inte haft tid till annat!
6. Formuleringen om hur försoningen gick "vi kommer att hälsa men inte vara vänner i fortsättningen", väldigt konstig formulering om man vet att Tove är död?

Varför jag tror grannen under ljuger och är min huvudmisstänkta.
1. Dunsarna som hördes kunde lika gärna komma från deras lägenhet "grannen under", det hörs lika bra för grannen mitt emot.
2. Varför dröjde de kvar i trapphuset efter dunsarna? Vad trodde de att de skulle se? någon som mördat JJ? då skulle man väl ha ringt polisen direkt! Tror att de ringde på för att se till att ingen kom ut när de bar ut Tove! Sen kom ju JJ och överraskade dem.
3. Grannen ljuger om att han frågade vems cykel det var, han gjorde det för att han såg att JJ kände igen cykeln.
4. Grannen påstår att JJ såg orolig ut motsägs av att hon glatt sprang till sin vän i den röda bilen.
5. Om min teori håller så låg Tove i grannens bil vid McD färden.

Sätter inge prestige i om ni bedömer min teori som galen, men jag står för den av det jag har läst hitintills.

Men för helvete rhis… dina punkter här är ju rätt osannolika, ffa att köra till donken och köpa käk - med ett lik i bagaget.

Släpp grannen!
Citera
2022-12-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Men hallå, på dig låter det ju som att det skulle typ ha skett en glitch i the matrix. Eller att TT skulle ha iscensatt sin egen död så att den ska se ut som ett mord.

Vad betyder det?

Tycker att I de här läget ska man tänka brett och Inte utesluta något, sanningen kommer alltid att segra och tid nog får vi svar. Vi ska inte dömma, de finns kanske någon naturlig förklaring som vi inte vet och zom gör det här så obegripligt.
Citera
2022-12-03, 23:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Yttre våld kan ses på en gång.
Ja! Och det var ju därför åklagaren ändrade rubriceringen till mord. Men det betyder ju inte att man delar dödsorsaken till media
Citera
2022-12-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Ok.. alla har vi olika tankar om hur det kan ha gått till.
Men.. Det är inte på nåt sätt troligt att TT har promenerat i regn och blåst mitt i natten i flera timmar för att lägga sig och självdö i en skog som JJ känner till mycket väl. Enligt Google maps så skulle det ta 3-4 timmar att gå.. Varför tog hon inte cykeln istället? Och hur hittade hon ens dit??
Det är inte heller troligt att JJ blev orolig och visste direkt var hon skulle leta! Varför sa hon inte nåt till polisen så kanske dom hade kunnat leta där direkt med hundar? Nä, JJ tänkte att hon skulle leta själv med en häst..
Dessutom har hon ljugit sig blå och det gör man inte om man är orolig för någon. Känns inte så troligt att TT var deprimerad, snarare arg eftersom hon örfilade JJ på Nöjet. JJ kände sig nog både förnedrad och arg och ville hämnas.
Att polisen dessutom har gått ut med att TT har blivit mördad och 2 tjejer sitter häktade på sannolika skäl.
Säger det igen.. Tjejer/kvinnor kan mörda, det är bara att läsa om alla kvinnor som har mördat.

Men vi vet inte än vad de sista meddelandet från Toves mobil innehöll..
Citera
2022-12-03, 23:06
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja! Och det var ju därför åklagaren ändrade rubriceringen till mord. Men det betyder ju inte att man delar dödsorsaken till media
Varför i vissa fall och andra gånger inte?
Senast redigerad av Yatsy 2022-12-03 kl. 23:23.
Citera
2022-12-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt artikeln är det väldigt stor skillnad i landet, där Uddevalla ligger i botten och Stockholm i topp. Och i kommunen där jag bor är det bra mycket bättre än i grannkommunen, så det är endast genomsnittligt det går bättre, inte generellt.

Korrigering: Uddevalla ska det vara.

Ja det skiljer sig alltid mellan domstolarna pga olika mängd brott (och andra typer av mål) organisation, effektivitet mm, men i landet i stort har balanserna minskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in