Citat:
Ursprungligen postat av
JonasInde
Finns det någon som på ett pedagogiskt och lätt vis förklara för mig hur man får den här verksamheten att gå runt? Jag är djupt imponerad av hur detta kan utgöra levebröd för flera personer i toppen av pyramiden. Magnus, Dan, Björn, Jalle, Josef med familjer ser inte ut att svälta. Gott om schnitzel och surkål. Fylliga manstuttar på samtliga. Hur är det möjligt? Kvasi-intellektuellt svammel från fläskbärgs-apan med ett hakkors tatuerat på bröstet. Hur kan detta tilltala så många?
En riktigt oinspirerad hembygdsförening för konservativa punchverande-nationalister som gillar regering Ebba-Jimmmie-Ulf. Vad erbjuder de? Vad är deras usp? Hur kan det få så många förmögna, patriotiska, gubbar att öppna hästhandlar-portmonän? Dan är driftig. Sannerligen. Blir djupt impad.
Jag kan inte tänka mig att Jalle är heltidsavlönad och Josef har säkert någon slags bidrag som täcker upp. Det är inte fem heltidslöner, den saken är säker. Björn och Magnus har kanske 20k var ut i handen efter skatt och på det kan man leva gott som ensam medelålders man i glesbygd där ett hus kostar en halv miljon i inköp. De här två har aldrig haft några större pengar att röra sig med så ribban är låg. Båda två är nog toknöjda med tingens varande.
Dan har säkert en helt annan lön, plus arvode från Europa Terra Nostra och andra sammanhang han varit/är aktiv i.