2022-12-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Nej, det har du helt rätt i!
Men varför skulle man vilja promenera i 3-4 timmar för att ta livet av sig? Och vad är det gör polisen så säkra på att det är mord? Det tog över 2 veckor innan polisen hittade TT.
Jag förstår att vissa som skriver här redan har bestämt sig hur det har gått till utan ha det minsta substans. TT blev mördad och 2 tjejer sitter fortfarande häktade för människorov, mord och gravfridsbrott.
Kommer du att ändra dig om det visar sig att polisen har rätt och har haft hela tiden? El kommer du fortsätta att tro att TT tagit livet av sig?
Finns ju liksom ingen som helst anledning att JJ ljuger om hon verkligen var orolig.
Jag tror att vissa här inne har en agenda att skydda JJ till max, även om det mesta tyder på att hon är skyldig. Jag ska vara ärlig och skriva att jag vet inte längre om MH är skyldig. Jag har bara läst att hon har synts med JJ i en bil nära fyndplatsen. Men dom sitter häktade av en anledning och polisen har som sagt gått ut med att TT är mördad. Finns ingen som helst anledning att inte lita på dom! Tjejerna överklagar inte fortsatt häktning.
Tyvärr är det dags att inse sanningen, TT blev mördad och dumpad i en skog som JJ känner till så himla väl.
Att fantisera och leva i bubbla måste vara härligt, men jag tror mer på fakta och bevis. Kan garantera att polisen inte går ut med att det är mord om det inte är så!
Ja, de är ju sanningen som gör en fri så de är ju den man söker, Men jag tror inte heller att T tagit sitt liv, men de kan ju va en del till hennes försvinnande tänker jag.. Hon hade varit orolig på nöjer, bråkat med JJ , gått hem med fom och de hade löst dig sa J senare till Aw. Men vi vet ju egentligen inte mycke om hur Tove mådde och hur hon kännde det och vart hon gick. Märkligt är i alla fall flickornas aktiviteter den natten och att de nekar till något brott.
Citera
2022-12-03, 23:41
Medlem
En fråga, om det skulle finnas en eventuell medhjälpare, men att man inte har bevis alls mot denne. Låter man bara personen gå fri då?

Minns i Wilma fallet, många av oss var övertygade om att han fick medhjälp. Det fanns vissa saker som verkade stämma överens med att exempelvis hans pappa skulle ha hjälpt till lite med att undanröja. Men det kunde nog aldrig bevisas.

Jag förstår att de inte vill att folk ska spekulera om grannar, klasskompisar, pojkvänner, och hänga ut massa oskyldiga människor. Därför har de förtydligat att de inte misstänker andra gärningsmän. Jag tror även bevisen är starka mot de två. Men jag får ibland känslan av det kan ha varit en tredje person som medhjälpare, som har hjälpt till med exempelvis gömma kroppen/undanröja bevismaterial. Kan inte släppa de påstådda vittnesmål om att någon har sett en viss person i Illharjen på morgonen där även J och M ska ha setts i en bil (om dessa uppgifter stämmer). I princip ingenting har läckts, vilket är ovanligt, men om det skulle finnas någon liten misstanke om en medhjälpare, så kanske de flesta skärper till sig och låter bli att läcka något alls. Visst, förundersökningssekretess i all ära, men det kan då även bero på man har lite span på någon.
Citera
2022-12-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Men hur förklarar du att TTs kropp hittas där den hittas och att den ser mördad ut?
Ja, de är ju något som hänt, men de behöver inte vara flickorna. De kan vara någon annan?
Citera
2022-12-03, 23:58
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja, de är ju något som hänt, men de behöver inte vara flickorna. De kan vara någon annan?

Men då håller du med om att hon åtminstone inte dött av naturliga/självorsakade skäl?
Citera
2022-12-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J

Det verkar inte så troligt när man går ut och säger att man INTE har några andra mgm än de 2 häktade.
Man kan ju anta att de inte har något rörelsemönster eller spår från någon I området vid tidpunkterna. Man har tagit JJs bil i beslag och rimligtvis funnit spår i den som inte går att förklara bort.
Om de 2 mgm skulle vara helt oskyldiga varför sitter man då och ljuger?

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-misstanks-ha-ljugit-forsta-kvallen-efter-tove-forsvann/
Citera
2022-12-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Men då håller du med om att hon åtminstone inte dött av naturliga/självorsakade skäl?

Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
Det verkar inte så troligt när man går ut och säger att man INTE har några andra mgm än de 2 häktade.
Man kan ju anta att de inte har något rörelsemönster eller spår från någon I området vid tidpunkterna. Man har tagit JJs bil i beslag och rimligtvis funnit spår i den som inte går att förklara bort.
Om de 2 mgm skulle vara helt oskyldiga varför sitter man då och ljuger?

https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-misstanks-ha-ljugit-forsta-kvallen-efter-tove-forsvann/

Mmm, precis!
Gött att jag inte är ensam
Jag hoppas att det kommer ut mer info av polisen snart så folk bli lite lugnare här inne
Citera
2022-12-04, 00:20
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
”Utebliven vaktreprimand”

Vad är nu detta?

Försöker förkorta så att det inte ska bli så långdraget inlägg. T o. J ska ha haft en konflikt på Nöjet. J tiillkallar vakterna när hon får en örfil, eller vad det var. Vakterna tycker att det är en skitsak och säger inte till T. (vakternas reprimand till T uteblir för J).
Senast redigerad av Xedome 2022-12-04 kl. 00:30.
Citera
2022-12-04, 00:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherXII
”Utebliven vaktreprimand”

Vad är nu detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Försöker förkorta så att det inte ska bli så långdraget inlägg. T o. J ska ha haft en konflikt på Nöjet. J tiillkallar vakterna när hon får en örfil, eller vad det var. Vakterna tycker att det är en skitsak och säger inte till T. (vakternas repripand till Tuteblir för J).

Ja, det är MH som berättar detta i sin P7a.
Citera
2022-12-04, 00:29
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag var nog lite för snabb med min trollvarning. Det lutar mer åt oturstänk.

Ja jag vet inte, det är ingen mening ens att svara personen med logik. Hen skiter i det.

Kanske nån anhörig till GM som skaffat konto och gett sig fan på att trolla bort misstankarna från GM, med jämna mellanrum.

Därav slänga in grann-teorin här o där.
Hen skiter både i andras svar & sunt förnuft.

Tröttsamt.
Citera
2022-12-04, 00:29
Medlem
Liberty75s avatar
Det är tur att de lyckats spåra JJ:s och MH:s rörelser och sett att de varit vid mordplatsen. För annars hade jag också börjat tro att de var oskyldiga.

TT hade kunnat rusat iväg, upprörd över ännu ett gräl, och därmed glömt mobilen. Nån utanför huset i bil erbjuder henne skjuts pga regnet, hon ställer slarvigt tillbaka cykeln och hoppar tacksamt in. Men han kör ut henne i skogen. JJ ser telefonen, tar den med sig för att leta efter TT vid Donken. Frågar vänner där om de sett henne.

Kunde varit så. Men nej. Tror flickorna snurrat in sig själva i lögner.
Citera
2022-12-04, 00:38
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Det är tur att de lyckats spåra JJ:s och MH:s rörelser och sett att de varit vid mordplatsen. För annars hade jag också börjat tro att de var oskyldiga.

TT hade kunnat rusat iväg, upprörd över ännu ett gräl, och därmed glömt mobilen. Nån utanför huset i bil erbjuder henne skjuts pga regnet, hon ställer slarvigt tillbaka cykeln och hoppar tacksamt in. Men han kör ut henne i skogen. JJ ser telefonen, tar den med sig för att leta efter TT vid Donken. Frågar vänner där om de sett henne.

Kunde varit så. Men nej. Tror flickorna snurrat in sig själva i lögner.

Polisen har nog hur mycket som helst att gå på. Sms-konversationer, uppringda samtal, mer än 200 vittnesutsagor hittills, kanske snapchat, osv. X antal övervakningskameror från Nöjet,. McD, mackarna, kvitton, Wifi...

Inte konstigt att de inte protesterar mot omhäktning - eller att ingen annan häktats för brottet.
Citera
2022-12-04, 00:49
Medlem
Pythia_88s avatar
AW, T:s pojkvän har vattentätt alibi 02:00-02:45?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in