2022-12-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Hoppas på motiv också så det här mysteriet inte behöver leva vidare i all oändlighet!
Motivet är väl den långa konflikten, att 2 tjurskallar med långvarig konflikt ska lyckas lösa den på fyllan känns omöjligt, mest troligt har det väl eskalerat ännu mer hemma hos JJ.

JJ ser väl sin chans att attackera Tove när hon ska gå hem. MH hjälper JJ istället för att gå emellan.

Sen följer väl en 15 minuters dödskamp 2 mot 1 mellan 2:30-2:45. Du blir ju helt slut efter bara nån minut så mest troligt har det turats om attackera TT.
Citera
2022-12-03, 23:10
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Kan det inte räcka med att J snor mobilen bara. På väg hem (delad resväg), efter samtal T-A 01:49. Det skulle förklara en del:

▪️Kompensation för utebliven vaktreprimand, Nöjet. J hämnas själv.
▪️Slarvig cykelparkering i affekt;
▪️Tove tvungen att följa med J in.
Inte tvingad. Inte tystad.
▪️Avvikelse vid meddelande 02:30.
▪️Mobilen kvar i Js ficka på McD.

Ja ja. Ska inte tjata. Men jag tror på enkelhet, inte omständiga komplikationer. Det skulle kunna förklara en del, om J snott Ts mobil.
”Utebliven vaktreprimand”

Vad är nu detta?
Citera
2022-12-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
https://www.flashback.org/sp82510629

Har du fått veta något mer än detta?
Citera
2022-12-03, 23:12
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Vad betyder det?

Tycker att I de här läget ska man tänka brett och Inte utesluta något, sanningen kommer alltid att segra och tid nog får vi svar. Vi ska inte dömma, de finns kanske någon naturlig förklaring som vi inte vet och zom gör det här så obegripligt.

Som i filmen the matrix, att verkligheten måste ha blivit felprogramerad för att TT ska ha dött en naturlig död och samtidigt blivit mördad.

Jag dömmer ingen, jag bara hävdar att din hypotes är väldigt orimlig. Och om ingen skjuter ner orimliga hypoteser i den här tråden så blir dom till slut till trådsanningar som är svåra att bli av med, speciellt när trollen kommer in och påstår att dom har typ kontakter i utredningen som bekräftar

Vilket i sin tur leder till att det kan bli till rykten som sedan sprider sig även utanför flashback där tex oskyldiga blir anklagade
Citera
2022-12-03, 23:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Rhis!

Hur ställer du dig till hela inlägget överst?
Både punkterna och frågorna 1-5 där?

Det faller ju helt och hållet på sin orimlighet.

Jag var nog lite för snabb med min trollvarning. Det lutar mer åt oturstänk.
Citera
2022-12-03, 23:14
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Motivet är väl den långa konflikten, att 2 tjurskallar med långvarig konflikt ska lyckas lösa den på fyllan känns omöjligt, mest troligt har det väl eskalerat ännu mer hemma hos JJ.

JJ ser väl sin chans att attackera Tove när hon ska gå hem. MH hjälper JJ istället för att gå emellan.

Sen följer väl en 15 minuters dödskamp 2 mot 1 mellan 2:30-2:45. Du blir ju helt slut efter bara nån minut så mest troligt har det turats om attackera TT.

Ja det pekar väl mot nåt sånt. Men vore ju bra om det kunde bevisas/MGM berättar vad som hänt så anhöriga/vetlanda slipper mer ryktesspridning
Citera
2022-12-03, 23:15
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Bra! Därför att jag har svårt att se hur då speciellt JJ uppträdde dagen efter om hon hade mördat TT, (av det som jag kunnat läsa mig till).
1. Varför mörda i sin egen lägenhet när många visste att de bråkat.
2. Hur kan någon 20-årig tjej som just mördat åka och köpa hamburgare? bara att komma på det som undanflykt?
3. Varför ville hon kolla i den röda bilen? kanske för att se om Tove fått skjuts och därför lämnat cykeln?
4. Om de (JJ och MH) hade mördat Tove, varför skulle de i så fall flytta cykeln efter McD-resan? det var ju redan avslöjat att den stod kvar?
5. Varför skulle JJ släpa med sig en död Toves mobil till McD?
6. Om hon mördat Tove i lägenheten och kört Tove i bilen, så skulle hon väl inte ha tid att rida och lägga ut grepen för försäljning? Hon borde ju ha städat bil och lägenhet från alla spår och inte haft tid till annat!
6. Formuleringen om hur försoningen gick "vi kommer att hälsa men inte vara vänner i fortsättningen", väldigt konstig formulering om man vet att Tove är död?

Varför jag tror grannen under ljuger och är min huvudmisstänkta.
1. Dunsarna som hördes kunde lika gärna komma från deras lägenhet "grannen under", det hörs lika bra för grannen mitt emot.
2. Varför dröjde de kvar i trapphuset efter dunsarna? Vad trodde de att de skulle se? någon som mördat JJ? då skulle man väl ha ringt polisen direkt! Tror att de ringde på för att se till att ingen kom ut när de bar ut Tove! Sen kom ju JJ och överraskade dem.
3. Grannen ljuger om att han frågade vems cykel det var, han gjorde det för att han såg att JJ kände igen cykeln.
4. Grannen påstår att JJ såg orolig ut motsägs av att hon glatt sprang till sin vän i den röda bilen.
5. Om min teori håller så låg Tove i grannens bil vid McD färden.

Sätter inge prestige i om ni bedömer min teori som galen, men jag står för den av det jag har läst hitintills.

Jag bedömer inte dig som galen. Vi talar bara om din teori. Om du nu helt enkelt inte bara vill ha uppmärksamhet. Skulle vilja döda din teori snabbt med följande:
1. Varför sitter inte grannen häktad? Är polisen så urbota korkad att man missat tänka i dina banor?.
2. Om JJ överraskade grannen när denne bar ner TT:s kropp varför ända in i bomben ringde hon inte polisen efteråt?.
3. Du vet inte om något av det du påstår är sant. Om, kan det lika gärna styrka att JJ/MH är skyldiga.
Senast redigerad av Rengen 2022-12-03 kl. 23:21.
Citera
2022-12-03, 23:19
Medlem
Vad är egentligen motivet?
Det är verkligen svårt att förstå.
Gissningsvis bör det vara någon typ av droger/alkohol inblandat och någon av MGM fick en snedtändning och den andra hjälpte till.
JJ vet jag inget om men genom kontakter inom kyrkan har jag hört att MH har en bra familj. Denna tragedi är verkligen chockartad för många.
Citera
2022-12-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Som i filmen the matrix, att verkligheten måste ha blivit felprogramerad för att TT ska ha dött en naturlig död och samtidigt blivit mördad.

Jag dömmer ingen, jag bara hävdar att din hypotes är väldigt orimlig. Och om ingen skjuter ner orimliga hypoteser i den här tråden så blir dom till slut till trådsanningar som är svåra att bli av med, speciellt när trollen kommer in och påstår att dom har typ kontakter i utredningen som bekräftar

Vilket i sin tur leder till att det kan bli till rykten som sedan sprider sig även utanför flashback där tex oskyldiga blir anklagade
Nej, jag anklagar ingen, känns bara som att det här är en förklaring till flickorna beteende den natten. Sen vet vi ju inte alls vad som hänt henne och varför flyttades cykeln till Gränsgatan bla och av vem?
Citera
2022-12-03, 23:24
Medlem
tingsryd2.8s avatar
Citat:
Nej, jag anklagar ingen, känns bara som att det här är en förklaring till flickorna beteende den natten. Sen vet vi ju inte alls vad som hänt henne och varför flyttades cykeln till Gränsgatan bla och av vem?

Men hur förklarar du att TTs kropp hittas där den hittas och att den ser mördad ut?
Citera
2022-12-03, 23:27
Medlem
Citat:
Men vi vet inte än vad de sista meddelandet från Toves mobil innehöll..

Nej, det har du helt rätt i!
Men varför skulle man vilja promenera i 3-4 timmar för att ta livet av sig? Och vad är det gör polisen så säkra på att det är mord? Det tog över 2 veckor innan polisen hittade TT.
Jag förstår att vissa som skriver här redan har bestämt sig hur det har gått till utan ha det minsta substans. TT blev mördad och 2 tjejer sitter fortfarande häktade för människorov, mord och gravfridsbrott.
Kommer du att ändra dig om det visar sig att polisen har rätt och har haft hela tiden? El kommer du fortsätta att tro att TT tagit livet av sig?
Finns ju liksom ingen som helst anledning att JJ ljuger om hon verkligen var orolig.
Jag tror att vissa här inne har en agenda att skydda JJ till max, även om det mesta tyder på att hon är skyldig. Jag ska vara ärlig och skriva att jag vet inte längre om MH är skyldig. Jag har bara läst att hon har synts med JJ i en bil nära fyndplatsen. Men dom sitter häktade av en anledning och polisen har som sagt gått ut med att TT är mördad. Finns ingen som helst anledning att inte lita på dom! Tjejerna överklagar inte fortsatt häktning.
Tyvärr är det dags att inse sanningen, TT blev mördad och dumpad i en skog som JJ känner till så himla väl.
Att fantisera och leva i bubbla måste vara härligt, men jag tror mer på fakta och bevis. Kan garantera att polisen inte går ut med att det är mord om det inte är så!
Citera
2022-12-03, 23:28
Medlem
Varning för jävla lång text såhär på kvällen.

Enligt de uppgifter vi har fått ta del av i nyhetsartiklar, MGMs berättelser i P7or, Polisen, Efterlyst:

- På klubben Nöjet börjar Tove och MGM bråka. Tove örfilar J. Detta i anslutning till stängning.
- Nöjet stänger kl 01. En timme tidigare, kring midnatt har Tove letat efter sin yngre väninna.
- M, J och en annan väninna (antagligen samma väninna de förfestade med) gå ut från Nöjet tillsammans och väninnan lämnar dem.
- Tove lämnar Nöjet efter kl. 01.
- Tove, M och J ses gå norrut på Storgatan (i riktning mot Js lägenhet).
- Efterlyst uppger att enligt vittnesuppgifter ska Tove, M och J då ha besökt Js lägenhet.

Citat från sammanfattning angående sista samtal registrerat på Toves mobil:
Citat:
- 01:49 (har ändrats till 01.48 i efterhand) får hon samtal från pojkvännen: ”Allt var bra och hon sa inget som pojkvännen reagerade på. Han ringer för att se om hon är på väg hem helt enkelt”. (Polisen/Efterlyst)

Ok, så jag uppfattar det som att de började bråka över någonting (samband med den yngre väninnan hon letade efter?), Tove smäller till J. Efteråt pratar de utanför Nöjet och bestämmer sig för att gå hem till J. Vi vet inte varför. Vi vet inte om hon skulle hämta något, om de höga och fulla tänkte ”Nej men nu löser vi detta en gång för alla och blir vänner och slutar bråka hela tiden”, vi vet inte alls hur stämningen var mellan dem utanför Nöjet (detta vet dock förhoppningsvis vittnen som polisen har förhört).
Däremot kan vi väl anta att stämningen verkar varit okej mellan dem om de vandrat hemåt tillsammans till J. Inga som drar med Tove i håret och släpar henne till Js lägenhet, det står ju Tove går med sin cykel och alla tre promenerar tillsammans. Låter frivilligt. Detta styrks väl mest av allt av samtalet med hennes pojkvän - allt var bra. Han reagerade inte på något ovanligt. Detta är uppgifter från polisen och Efterlyst, så antar det är information direkt från förhör med pojkvännen. Hade de bråkat och skrikit promenaden hemåt, hade pojkvännen väl inte uttryckt sig så?
Jag tror de var i lägenheten kl 01.48 när han ringde henne, eller så var de precis utanför J.
Det verkar inte ta jättelång tid att gå från Nöjet till J. Dock kan de ha stått kvar utanför Nöjet ett tag och diskuterat, oavsett om det var ett jäkla skitväder (man bryr sig nog inte om vädret när man är full eller hög), och kommit överens om att av oklar anledning gå hem till J. Jag hoppas polisen vet varför de skulle hem till henne, de sitter på mycket mer information.
Jag tror på att antingen skulle de fortsätta samtalet där eller så skulle Tove hämta något.

Grannen som pratade i telefon med sin flickvän från USA verkar nog ändå mest pålitlig när det gäller tidsuppfattning tycker jag, då han kan kolla på samtalet och få bättre hum om när dunsarna var. Han har uppgett för media att han hörde höga dunsar kl 02.30. Jag tror brottet skedde då. Det ”mystiska” meddelande som vi hörde talas om till Toves pojkvän vid 02.30 kan ha varit hennes sista försök till nödrop, men vi vet inte vad exakt hon har skickat eller gjort, men det var inget samtal. Av oklar anledning har denna information på något sätt nästan gömts undan, men jag antar det är något väldigt avgörande i bevisföringen? Man vill nog hålla hårt i vissa saker och inte läcka info om viktigt material.

Jag tror på informationen om att man har övervakningsbilder på båda MGM sittandes i röda bilen till/från fyndplatsen. Det skulle även förklara varför de vidhåller misstankar mot båda två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in