Citat:
Ursprungligen postat av
Mary99
Hur ska jag veta exakt vad som levererats till resp part och hur det kommer till nytta?
Vet du själv det?
Jag har bara läst i pressen att Väst har varit bekymrade över svinnet i Ukraina och skickat kontrollanter. Svinn inte bara på materiel utan även på pengar.
Förekommer säkert på båda sidor och båda sidorna vill säkert mörka så mycket som möjligt.
Skulle det tex framkomma att det finns ett betydande svinn hos Ukraina kan det påverka opinionen i Väst.
Mycket känsligt.
Att döma av krigsrapporteringen verkar det ändå som om ryssarna inte har sålt varken artilleriammunitionen eller missilerna ännu?
Återstår alltså att se om trupperna fryser ihjäl i sommaruniformerna istället eller svälter ihjäl.
Det blir isåfall Ukrainas räddning .
I Ryssland är korruptionsekonomin alenarådande.
Då jag under många år arbetat med rysk industri i Ryssland så har jag förbannat bra koll.
Vad beträffar kontrollanterna har de inte haft något att anmärka på, har du några andra uppgifter?