2022-12-03, 21:33
  #268993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
UAF har avancerat till södra sidan av Dnipro nu. Elitstyrkan Carlson hissar blågul flagga.

https://twitter.com/Tendar/status/1599126881164402688

Det känns som självmord såvida inte ryssarna har lämnat åtskilliga mil.
Citera
2022-12-03, 21:34
  #268994
Bannlyst
Ryssarna har intagit den strategiska viktiga staden Bakhmut över 30 000 ukrop dog i försvarandet av staden

30 000 fan vad man sover gött inatt
Citera
2022-12-03, 21:34
  #268995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tro du har fel här.
Jag tror att en del levereras till den lokala ledningen där de sedan lägger ut dessa (via ombud) till försäljning på ryska blocket. win-win-win. För alla utom de som blir utan vinteruniform.

Men vilka går i dessa uniformer idag om de är tillverkande o levererade?

Hur är manfallen för wagner resp tjetjenier jfrt med ryssar relativt sätt - inga som tappar zuuugeeen
Citera
2022-12-03, 21:35
  #268996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Sanktionera internationellt handelsutbyte är principiellt fel oavsett land. IMO.
Eftersom Biden har varit involverad i Ukraina sedan länge och nu dessutom underhåller kriget så är det relevant. Annars inte.

Men det var ju inte på grund av Biden som Ryssarna invaderade Ukraina, haha. Klart du gnäller över sanktionerna, ditt land står ju helt still nu internationellt sett. Det är precis det här ni Ryssar har fruktat länge, att bli totalt överkörda precis på alla plan...
Citera
2022-12-03, 21:37
  #268997
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Ryssarna har intagit den strategiska viktiga staden Bakhmut över 30 000 ukrop dog i försvarandet av staden

30 000 fan vad man sover gött inatt

Källa på att över 30 000 Ukrainska soldater har dött, annars så ljuger du som vanligt.
Citera
2022-12-03, 21:39
  #268998
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Menar du att Putin inte hade invaderat Ukraina om Trump suttit vid makten? Vad är logiken i det?

Ja, det tror jag. Bidens dialog med Putin före kriget var näst intill ”inbjudande” till invasionen. Så hade inte Trump uttryckt sig. Snarare hade delar av dialogen sett ut ungefär så här: ”Invaderar du Ukraina så bombar jag Moskva”, typ.
Citera
2022-12-03, 21:40
  #268999
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Hur ska jag veta exakt vad som levererats till resp part och hur det kommer till nytta?
Vet du själv det?
Jag har bara läst i pressen att Väst har varit bekymrade över svinnet i Ukraina och skickat kontrollanter. Svinn inte bara på materiel utan även på pengar.
Förekommer säkert på båda sidor och båda sidorna vill säkert mörka så mycket som möjligt.
Skulle det tex framkomma att det finns ett betydande svinn hos Ukraina kan det påverka opinionen i Väst.
Mycket känsligt.
Att döma av krigsrapporteringen verkar det ändå som om ryssarna inte har sålt varken artilleriammunitionen eller missilerna ännu?
Återstår alltså att se om trupperna fryser ihjäl i sommaruniformerna istället eller svälter ihjäl.
Det blir isåfall Ukrainas räddning .
I Ryssland är korruptionsekonomin alenarådande.
Då jag under många år arbetat med rysk industri i Ryssland så har jag förbannat bra koll.

Vad beträffar kontrollanterna har de inte haft något att anmärka på, har du några andra uppgifter?
Citera
2022-12-03, 21:41
  #269000
Medlem
qwerty-66s avatar
gött, hoppas piloten strök med också

Ukrainian forces shot down a Russian SU-34 jet south of Bakhmut.
Citera
2022-12-03, 21:43
  #269001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, det tror jag. Bidens dialog med Putin före kriget var näst intill ”inbjudande” till invasionen. Så hade inte Trump uttryckt sig. Snarare hade delar av dialogen sett ut ungefär så här: ”Invaderar du Ukraina så bombar jag Moskva”, typ.

Ja, å andra sidan uttalade sig väl Trump om hur överraskad han blev av Putin inte bluffade eller nåt sånt
Citera
2022-12-03, 21:46
  #269002
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja, det tror jag. Bidens dialog med Putin före kriget var näst intill ”inbjudande” till invasionen. Så hade inte Trump uttryckt sig. Snarare hade delar av dialogen sett ut ungefär så här: ”Invaderar du Ukraina så bombar jag Moskva”, typ.
Trump var tvärt om tydlig med att han inte var särskilt intresserad av utrikespolitik. Han kallade sin utrikespolitik ”America first” och målet var att blanda sig i internationella konflikter i så låg utsträckning som möjligt. Ryska desinformatörer hade också spenderat mycket tid, energi och pengar på att få Trump vald, genom motsvarande desinformationskampanjer som vi ser att ryssarna bedriver här på Flashback. Trump hade säkerligen inte stöttat Ukraina på samma sätt som vi nu ser att Biden-administrationen gör.
Citera
2022-12-03, 21:48
  #269003
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Ukrainarna har intagit den strategiska viktiga staden Moskva, mer än 100.000 ryssar dog.
Enligt obekräftade uppgifter förefaller som om Moskva har fallit

Gott att höra att 12,1 miljon invånare i Moskva inte stödjer putler och hans jävla anhang som avlivats
Citera
2022-12-03, 21:50
  #269004
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Ja, å andra sidan uttalade sig väl Trump om hur överraskad han blev av Putin inte bluffade eller nåt sånt

Det har jag inte hört? Hur som, som president hade Trump inte varit överraskad. Vi vet ju att USA kände till den höga sannolikheten för en invasion, veckor i förväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in