2022-12-03, 21:00
  #268981
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Dom två lär ju snabbt bli utslagna.

Du tror inte att dom 3D-printat ca. 2000 av dessa supertanks i uralbergens mytiska grottor?
Dom kommer snart...vi ska bara vänta lite till
Citera
2022-12-03, 21:01
  #268982
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Uppenbarligen tycker du Rysslands utpressning är helt unik. Och att därför bör utplåna Ryssland som du skrev? Kanske du bara inte läst på om andra länders kärnvapenhot.

Det sjuka är ju att det framstår som nästan normalt att tycka att vi ska utplåna Ryssland. Förhoppningsvis blir samhället mer rationellt igen.

Andra länder som använder kärnvapenhot är INTE TOPIC I DENNA TRÅD. Vissa rySStroll har jävligt svårt att fatta det. rySSland har visat att landet inte går att lita på. Utplåna den politiska eliten och tillsätt ett styre som vill ha demokrati.
Citera
2022-12-03, 21:02
  #268983
Medlem
Lenin som tydligen gjorde misstaget att erkänna Ukraina hyllas nu i Ukraina av Ryssland.
Inga konstigheter...

https://twitter.com/NOELreports/status/1599105747555475456
Citera
2022-12-03, 21:03
  #268984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Shit!
Antar att det är ungefär lika illa på ukrosidan.
Korruption verkar vara en paradgren för dessa nationer. Läste någonstans att typ var femte lyxåk i Monaco numera har Ukraina skyltar.
Så det kanske jämnar ut sig på slagfältet?
Naturligtvis förekommer korruption i Ukraina, de ligger långt ner i korruptionsindex.
Skillnaden är att nu får Ukraina de beställda materialen, t.ex. vinteruniformer och vapen utan att betala
De blir med andra ord levererade.

I Ryssland blir beställd material lägenheter och lyxbåtar i väst.
För att inte nämna skolavgifter till Rysslands elits barn.

Elitens ryssar tycks både hata och rata vad Ryssland har att erbjuda. Är du av annan uppfattning?
Citera
2022-12-03, 21:03
  #268985
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Med "elda på" menar du att man har stått upp för Ukrainas rätt till självbestämmande? Eller hur?
Nej man har intrigerat. Stor skillnad.
Citera
2022-12-03, 21:05
  #268986
Bannlyst
Ukrop pisshororna är sura böla på. Bakhmut e Rysk nu befriat från nazisterna
Citera
2022-12-03, 21:10
  #268987
Medlem
Nu verkar det som ett till flygplan ramlat ner


Citat:
WarMonitor🇺🇦
@WarMonitor3
Ukrainian forces shot down a Russian SU-34 jet south of Bakhmut.
8:44 PM · Dec 3, 2022

Citera
2022-12-03, 21:13
  #268988
Medlem
Sgt.Blands avatar
UAF har avancerat till södra sidan av Dnipro nu. Elitstyrkan Carlson hissar blågul flagga.

https://twitter.com/Tendar/status/1599126881164402688
Citera
2022-12-03, 21:22
  #268989
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Nu verkar det som ett till flygplan ramlat ner
Detta kan stämma men det har också förekommit några bilder från början på kriget som nu återanvänds som "nya" när det är vinter igen. Får se om denna är ny?

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1599135038045442048
Citera
2022-12-03, 21:24
  #268990
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Detta kan stämma men det har också förekommit några bilder från början på kriget som nu återanvänds som "nya" när det är vinter igen. Får se om denna är ny?

https://twitter.com/Feher_Junior/status/1599135038045442048


Annan källa

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3627130-border-guards-shot-down-enemy-fighter-aircraft-on-bakhmut-outskirts.html
Citera
2022-12-03, 21:31
  #268991
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Sanktionera internationellt handelsutbyte är principiellt fel oavsett land. IMO.
Eftersom Biden har varit involverad i Ukraina sedan länge och nu dessutom underhåller kriget så är det relevant. Annars inte.

Då är det tur inte du bestämmer, den stora majoriteten av folk gillar inte att handla av terrorister vilket Ryssland tydligt visat att man är en terrorist stat.
Citera
2022-12-03, 21:32
  #268992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tro du har fel här.
Jag tror att en del levereras till den lokala ledningen där de sedan lägger ut dessa (via ombud) till försäljning på ryska blocket. win-win-win. För alla utom de som blir utan vinteruniform.
Nej, det fungerar som jag beskrivit. I fallet vinteruniformer har det aldrig funnits några andra än möjligen en provkollektion. Något måste visas upp.

Ett annat exempel är drönaren Orban 10, den levererades men till ett extremt överpris.
I Ryssland är företagarna experter på att dränera försvarsbudgeten.
Företagsägarna investerar såklart den enorma vinsten i annat än vad som erbjuds i Ryssland, t.ex. i lägenheter i väst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in