Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tycks helt ha gått dig förbi att vi vaccinerat sedan våren 2021 och att valet var i sep 2022. Eller visst ja - du tror ju inte att vaccinen hjälper något. Du tycker förstås att dagens regering som tillträdde hösten 2022 ska lastas för idiotiska beslut under mars år 2020. Ja, det låter ju fullt logiskt för att komma från dig din lilla sosse.
Jag tror ingenting. Jag frågar bara hur du vet att vaccinen hjälper. Hittills är ditt enda svar "för annars skulle man inte vaccinera".
Ledsen, men det duger inte.
Sen är det ju så att DU hävdar att vi befinner oss mitt i en livsfarlig pandemi i detta nu, med massor av svårt sjuka och döda, och nu med ytterligare en kändis som gått bort. Ska sossarna lastas för det också? Är det inte nuvarande regering som bör hållas ansvariga för mordet på Svenne Hedlund i och med uteblivna restriktioner eftersom det skedde NU och inte våren 2020? Va?
Svara på frågan nu. Är du besviken på den nuvarande regeringen för att de inte infört några restriktioner? Och i så fall, börjar du ångra din röst?
Du kan ju kalla alla som motsätter sig lockdowns, vaccinpass och restriktioner för "sossar" om det får dig att må bättre där du sitter isolerad och tragisk i din covidkällare, men jag själv och de allra flesta andra lockdownmotståndare, vaccinskeptiker, frihetsälskare eller vad man nu ska benämna dem som, sympatiserar med partier som SD, Alternativ för Sverige och Medborgerlig Samling. Det var snarare vänsterpack, klimataktivister och kommunister som gick runt med munblöja och krävde vaccinpass.
Men det hade du säkert känt till om du bara tittat ut genom fönstret.