Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Nato krigar mot Ryssland och Ryssland krigar mot Nato med Ukraina som en mellanhand. Inte konstigt att Putin hotar med kärnvapen, Ukraina hade inte existerat utan Natos hjälp. En förlust i Ukraina enbart pga Nato kommer inte se bra ut för Rysslands ledning. Putin kommer göra något väldigt illa när förlusten kommer.
Jag vet att du är en ganska oärlig och falsk skribent men jag skall ändå ge dig ett svar innan jag drar in på stan. Sedan 2008 bedrev Ryssland krig 'by proxy' mot den ukrainska statsmakten- då genom separatister i de östliga delarna av Ukraina. Hur detta kom att utvecklas vet vi nog alla så jag går fram till de många samtal med den ryska statsledningen som tilldrog sig den omedelbara tiden innan den fullskaliga ryska invasionen;
President Macron, President Biden, Storbritanniens utrikesminister, den finske presidenten, Tysklands förbundskansler och många, många fler samtalade med president Putin och i dessa möten påtalades just denna sak att Ukraina kommer ges massivt stöd från det demokratiska världssamfundet vid den händelse att Ryssland går över gränsen. Hur president Putin med rövargäng funderade vet eller begriper därefter ingen- han kanske trodde att han ledde en supermakt som
ingen skulle kunna stå emot?
När det började gå upp för den ryska statsledningen att de hoppat i galen tunna började allt detta med kärnvapenhot och att de egentligen strider mot hela Nato trots att de hela tiden vetat om att Ukraina skulle ges detta stöd från detta gille av folkstyrande nationer. Kalla det proxykrig om du vill men
Notera Benen™ Putin gjorde valet och ångrar sig nog som fan...