2022-12-03, 17:16
  #268885
Medlem
jonjonesHWs avatar
Putin will eventually visit Donbass - Kremlin
Vad är chanserna på att det är en body-double som reser dit?
Citera
2022-12-03, 17:17
  #268886
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Hur många ryssar har dött? Ukraina slåss för sin existens. Det spelar ingen större roll hur många som dör så länge det finns folk som kämpar vidare. Ryssarna däremot, inte särskilt sugna på att slåss. Putin kommer bli mördad av någon på hemmaplan oavsett krigets utgång. Förtvivlad anhörig eller arg militär. Han är död inom 1-2 år.
Någonstans runt 80-90k döda.
Citera
2022-12-03, 17:19
  #268887
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Men om inte Ryssland startat ett krig, hur skulle vapen från kriget i Ukraina leta sig till andra länder? Vore det inte rätt svårt eftersom utan Rysslands anfall fanns inget krig varifrån vapen skulle kunna leta sig till andra länder.

Absolut Ryssland har ansvar för att att startat kriget, jag håller med.
Japp Ryssland inledde invasionen och har successivt eskalerat. Helt bedrövligt.
Men det finns fler aktörer som bär ansvar här och då menar jag främst USA och i synnerhet Bidenadm som avsiktligt utmanat Ryssland genom att använda Ukraina i ett slags proxywar.
Istället för att söka efter avspänning i regionen har man eldat på för fullt utan att behöva gå in med egna trupper.
Kombon av USAs strävan efter att försvaga Ryssland och kapa banden till EU, plus Rysslands (överdrivna?) rädsla för inringning av NATO och förlust av Krim mm, plus att Ukraina har saknat en stark erfaren ledning för att navigera situationen, istället har oligarker, korrupta politiker, ultranationalistiska strömningar dominerat riktningen.
Slutresultatet av denna geopolitiska häxbrygd ser vi nu rullas ut i realtid.
Hade det funnits goda relationer mellan US och Ryssland från början hade detta krig aldrig kommit till stånd.
Citera
2022-12-03, 17:22
  #268888
Medlem
Du kan lika väl hävda att Ryssland använt sig av Ukraina för att starta proxykrig mot NATO. Putin har skitit i det blå skåpet helt enkelt.
Citera
2022-12-03, 17:27
  #268889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Putin will eventually visit Donbass - Kremlin
Vad är chanserna på att det är en body-double som reser dit?

De snickrar nog på kulisserna för fulla muggar.
Han kommer nog snart ses besöka en kopia av nån plats i donbass i nån förort till Moskva. Det är nog så nära de beväpnade soldaterna han skickat till det ryska helvetet vid fronten han vågar vara.
Citera
2022-12-03, 17:28
  #268890
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Putin will eventually visit Donbass - Kremlin
Vad är chanserna på att det är en body-double som reser dit?

De gör ett clip från hans Datja, Livvakter spelar soldater, folk jublar inklippt från gammal händelse.
Citera
2022-12-03, 17:29
  #268891
Medlem
Börjar ryssen redan lida av det som kallas skyttegravsfot på grund av usla förhållanden där dom grävt ner sig.. Fy satan vilket öde att drabbas av i så fall. Lervälling som madrass med kallbrand som följd och därtill hunger och nedkylning är priset dessa ryssar får betala för Putins imperialistiska men ouppnåeliga dröm om en ny världsordning. Och vi har sett agerandet förut av en viss Adolf med lustig mustasch. Han begick ju självmord.
Citera
2022-12-03, 17:30
  #268892
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foliekiller
Nej just denna kille hann inte frysa ihjäl.

Att de är förberedda för kyla får väl stå för dig!

Det saknades i alla fall 1,5 miljoner vinteruniformer vid mobiliseringen , vilket man tagit upp flera gånger i rysk statstelevision!

Men du tror väl det var propaganda från väst?
Rysk statstelevision ljuger ju alltid enligt dig m.fl. här i tråden.
Citera
2022-12-03, 17:35
  #268893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jävla dårar! Skall de karatesparka iväg granaterna som singlar ned?

Putins drag: Skickar 100 kampsportare till fronten
Efter att tidigare ha värvat tusentals fångar – mördare och andra våldsbrottslingar – från ryska fängelser rekryterar det ryska krigsmaskineriet på annat håll.
Nästan 100 frivilliga elitkampsportare ska skickas till krigsområden i Ukraina, rapporterar statskontrollerade nyhetsbyrån Ria.
– I dag räcker det inte att gå till mattan eller ringen för att bevisa att du är en kämpe, sa Jurij Trutnev, biträdande premiärminister i Ryssland, enligt Ria.

https://www.expressen.se/nyheter/putins-drag-skickar-100-kampsportare-till-fronten/

Även om dom är i toppklass så vad fan skulle 100 pers göra för skillnad Putin kanske tror att
en på tvåtusen kommer höja stridsmoralen hos dom tvångsinkallade ?
Eller tror han att en i toppklass kan träna upp 2-3000 tvångsinkallade fyllon till toppklass ?
Citera
2022-12-03, 17:36
  #268894
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Jag babblar inte, var vänlig välj dina ord.

Kazakstan, Kirgizistan , Tadzjikistan, Turkmenistan och Uzbekistan.
De ingår enligt Ryssland i deras "intresseområde", vilket Finland och Sverige också gjorde enligt Lavrov, men vi är nu på väg bort.
Nix du ute och cyklar om du jämför ovan nämnda stater med oss.
"The Collective Security Treaty Organization (CSTO) is an intergovernmental military alliance in Eurasia consisting of six post-Soviet states: Armenia, Belarus, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Russia, and Tajikistan. Georgien, Uzbekistan och Azerbaijan har deltagit förut men valt att lämna.
Jag gissar på att Kazakhstan är den strategiskt viktigaste partnern för Ryssland.
Sverige och Finland är på USAs sida oavsett NATO eller ej och det vet ryssarna sedan länge.
Finland kan möjligtvis få betydelse för maktbalansen i Arktis som är centralt för ryssarna.
Citera
2022-12-03, 17:39
  #268895
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Börjar ryssen redan lida av det som kallas skyttegravsfot på grund av usla förhållanden där dom grävt ner sig.. Fy satan vilket öde att drabbas av i så fall. Lervälling som madrass med kallbrand som följd och därtill hunger och nedkylning är priset dessa ryssar får betala för Putins imperialistiska men ouppnåeliga dröm om en ny världsordning. Och vi har sett agerandet förut av en viss Adolf med lustig mustasch. Han begick ju självmord.
Retirera eller desertera från fronten är dessutom inte att tänka på om man inte bestämt sig för att stämpla in.
Ryssarna har i regel tre linjer vid fronten.
Den första linjen är längst fram, den andra i mitten och dessa har strikta order att skjuta alla som retirerar från första linjen.
Den tredje har samma funktion att skjuta alla som retirerar från andra linjen.
Man har alltså militärpolis åt militärpolisen.
Blir inte mer ryskt än så...
Citera
2022-12-03, 17:45
  #268896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Börjar ryssen redan lida av det som kallas skyttegravsfot på grund av usla förhållanden där dom grävt ner sig.. Fy satan vilket öde att drabbas av i så fall. Lervälling som madrass med kallbrand som följd och därtill hunger och nedkylning är priset dessa ryssar får betala för Putins imperialistiska men ouppnåeliga dröm om en ny världsordning. Och vi har sett agerandet förut av en viss Adolf med lustig mustasch. Han begick ju självmord.

Skyttegravsfot var väl framförallt ett fenomen i WW1, och där var ju självaste Adolf och sprang i dikena. Putin skiter i vilket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in