2022-12-03, 18:11
  #268909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hela världen darrar

Russia says it won't accept oil price cap and is preparing response
Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Moscow had made preparations for Friday's price cap announcement by the Group of Seven nations, the European Union and Australia, the Russian state news agency TASS reported.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-price-cap-is-dangerous-will-not-curb-demand-our-oil-2022-12-03/

Det var väl ingen chock för någon.

Mer chockerande omvärldens agerande att att köpa olja och krydda krigsmakten.
Citera
2022-12-03, 18:13
  #268910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
France will stop arms supplies to Kyiv if they weaken the national army. Missade du första meningen? Måste jag förklara vad det betyder?

I kombination med andra meningen kan det bara tolkas att franska armén kommer att behålla tillräckligt med vapen för att klara en konflikt med Ryssland men det kunde ett barn räknat ut med röven.

Läser man hela texten går det kanske att tolka fram nåt annat. Det är väl översatt från franska av nån rövhat.
Citera
2022-12-03, 18:15
  #268911
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hela världen darrar

Russia says it won't accept oil price cap and is preparing response
Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Moscow had made preparations for Friday's price cap announcement by the Group of Seven nations, the European Union and Australia, the Russian state news agency TASS reported.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-price-cap-is-dangerous-will-not-curb-demand-our-oil-2022-12-03/
På Rapport nyss så säger en ryskt talesman (diplomat?) att dom som godkänner pristaket kommer att bli utan ryska oljeprodukter.
Oljan är Rysslands navelsträng som hållit det korrupta efterblivna Ryssland vid liv. Det är kört för Ryssland.
Citera
2022-12-03, 18:16
  #268912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Japp Ryssland inledde invasionen och har successivt eskalerat. Helt bedrövligt.
Men det finns fler aktörer som bär ansvar här och då menar jag främst USA och i synnerhet Bidenadm som avsiktligt utmanat Ryssland genom att använda Ukraina i ett slags proxywar.
Istället för att söka efter avspänning i regionen har man eldat på för fullt utan att behöva gå in med egna trupper.
Kombon av USAs strävan efter att försvaga Ryssland och kapa banden till EU, plus Rysslands (överdrivna?) rädsla för inringning av NATO och förlust av Krim mm, plus att Ukraina har saknat en stark erfaren ledning för att navigera situationen, istället har oligarker, korrupta politiker, ultranationalistiska strömningar dominerat riktningen.
Slutresultatet av denna geopolitiska häxbrygd ser vi nu rullas ut i realtid.
Hade det funnits goda relationer mellan US och Ryssland från början hade detta krig aldrig kommit till stånd.

Ryssland byggde upp invasionsarmén redan i slutet av oktober 2021. Allt som hände sedan fram till 24 februari var bara lögner och skenfäktningar, samt att Xie inte vill ha sin paraolympiad störd. Rysslands agerande väldigt fegt och försåtligt. Även när man talade med ryska ledarna var Ryssland inställda på anfall. Hemskt är ordet. Ingen ärlighet och ingen heder.
Citera
2022-12-03, 18:17
  #268913
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Bättre Du slutar hitta på. De kom över gränsen redan 2014 och drog igång separatisterna i Donbass.

Nej folket på Krim röstade för att bli en del av Ryssland För att dom ville ifrån kaoset med Ukraina. Putin kom in i bilden sen..
Citera
2022-12-03, 18:19
  #268914
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej folket på Krim röstade för att bli en del av Ryssland För att dom ville ifrån kaoset med Ukraina. Putin kom in i bilden sen..

Det är lögn men det är bra du säger det hela tiden så alla vet vad du är
Citera
2022-12-03, 18:19
  #268915
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej folket på Krim röstade för att bli en del av Ryssland För att dom ville ifrån kaoset med Ukraina. Putin kom in i bilden sen..
Du menar liksom fejkomröstningar i Cherson? Skäms Du aldrig för något Du menear...
Citera
2022-12-03, 18:20
  #268916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej folket på Krim röstade för att bli en del av Ryssland För att dom ville ifrån kaoset med Ukraina. Putin kom in i bilden sen..
Nu ska vi se, skedde denna "omröstning" före eller efter Krim ockuperats av små gröna män (skickade av Putin såklart)?
Citera
2022-12-03, 18:22
  #268917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Källan till citatet är Macrons smutsiga snigelätande mun.

Jag förstår att sniglar är en bristvara i delikatessdisken hos ryssen. Men det går lika bra med rovor till vodkan.
För övrigt menar Macron att Frankrike kommer att se till att bibehålla sin slagstyrka men det är inte detsamma som att man slutar skänka vapen som ger Ukraina segern.
Men fortsätt du med dina tolkningar, dom är roande en lördagskväll.
Citera
2022-12-03, 18:22
  #268918
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Precis . Det betyder att om Paris dvs Frankrike kommer i öppet krig med Ryssland så kommer de sluta skicka vapen till Ukraina. Det är i alla det din text betyder. Jag vet inte vad som sagts men det är detta du skriver.
Just så... men budskapen kan nog också innebära att Ukraina knappast behöver fler vapen eftersom Frankrike (och antagligen resten av Nato) ganska raskt avslutar det ryska spektaklet.
__________________
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-12-03 kl. 18:25.
Citera
2022-12-03, 18:24
  #268919
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ryssland byggde upp invasionsarmén redan i slutet av oktober 2021. Allt som hände sedan fram till 24 februari var bara lögner och skenfäktningar, samt att Xie inte vill ha sin paraolympiad störd. Rysslands agerande väldigt fegt och försåtligt. Även när man talade med ryska ledarna var Ryssland inställda på anfall. Hemskt är ordet. Ingen ärlighet och ingen heder.
Invasionsarmén oktober 2021

De lär ha förberett sedan 2014..
Citera
2022-12-03, 18:29
  #268920
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna lastar om spannmål dom har plundrat i Ukraina för att undvika upptäckt.

Statsmaffia och kleptokrati. Sådan är ryssen.

https://www.dn.se/varlden/sa-stjal-ryssland-ukrainskt-spannmal-och-saljer-det-vidare/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in