2022-12-03, 17:46
  #268897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Slående hur mkt utrustning som förstörs för ryssarna. Tanks flygplan kommandoposteringar, 3-5 ggr fler än ukrainarna. De måste ha betydligt större mobilisering för att fixa detta om de vill vinna. De nya trupperna går åt som flugor. Skjutna av sina egna om de har otur.

Finns ingen utrustning. De nymobiliserade Z-soldaterna behöver ta med sig egna tamponger. Så illa är läget.

Och ja, de skickas till fronten efter två dagars träning och dör.
Citera
2022-12-03, 17:47
  #268898
Medlem
leachs avatar
Hela världen darrar

Russia says it won't accept oil price cap and is preparing response
Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Moscow had made preparations for Friday's price cap announcement by the Group of Seven nations, the European Union and Australia, the Russian state news agency TASS reported.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-price-cap-is-dangerous-will-not-curb-demand-our-oil-2022-12-03/
Citera
2022-12-03, 17:51
  #268899
Medlem
HBTQ-stormaktens personalförluster är fortfarande höga, vi noterade idag totalt 90600 avlägsnade och alltså då 510 på det sista dygnet.
I övrigt är materialförlusterna små men i vart fall lyckades man skjuta ned en helikopter.

90600 : 282 dagar = 320 fascister per dag. Men detta snitt är på väg uppåt.

Jag har lagt in ett snitt resten av december på 410 eliminerade per dygn vilket innebär att 100.000 gränsen borde passeras runt 26 december men det är inte otänkbart med en julklapp den 25 december.

Ryssland kan inte ha kalkylerat med sådana enorma förluster, risken för BÖGUTMATTNING ökar varje månad nu.
Citera
2022-12-03, 17:54
  #268900
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hela världen darrar

Russia says it won't accept oil price cap and is preparing response
Kremlin spokesman Dmitry Peskov said Moscow had made preparations for Friday's price cap announcement by the Group of Seven nations, the European Union and Australia, the Russian state news agency TASS reported.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-price-cap-is-dangerous-will-not-curb-demand-our-oil-2022-12-03/


rySSland vill leverera olja genom pipline via Polen och i utbyte ska dom lämna Zaporizhia kärnkraftverket.
Citera
2022-12-03, 17:56
  #268901
Medlem
jonjonesHWs avatar
France will stop arms supplies to Kyiv if they weaken the national army or Paris becomes a party to the conflict, - Macron
Frankrike kommer inte stödja Ukraina hur länge som helst.
Citera
2022-12-03, 17:59
  #268902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
France will stop arms supplies to Kyiv if they weaken the national army or Paris becomes a party to the conflict, - Macron
Frankrike kommer inte stödja Ukraina hur länge som helst.

Precis . Det betyder att om Paris dvs Frankrike kommer i öppet krig med Ryssland så kommer de sluta skicka vapen till Ukraina.

Det är i alla det din text betyder. Jag vet inte vad som sagts men det är detta du skriver.
Citera
2022-12-03, 18:08
  #268903
Medlem
raskenss avatar
Kan det vara dokumentbränning på gång inför en kollaps dom har fått förvarningar om från Kreml?

https://www.expressen.se/nyheter/larm-om-rok-fran-ryska-ambassaden-i-stockholm/
Citera
2022-12-03, 18:09
  #268904
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Precis . Det betyder att om Paris dvs Frankrike kommer i öppet krig med Ryssland så kommer de sluta skicka vapen till Ukraina.

Det är i alla det din text betyder. Jag vet inte vad som sagts men det är detta du skriver.
France will stop arms supplies to Kyiv if they weaken the national army. Missade du första meningen? Måste jag förklara vad det betyder?
Citera
2022-12-03, 18:09
  #268905
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
France will stop arms supplies to Kyiv if they weaken the national army or Paris becomes a party to the conflict, - Macron
Frankrike kommer inte stödja Ukraina hur länge som helst.

Macron är en skenhelig pajas, helt i klass med sin kompis putler som han ända in i början av kriget beundrade.
Frankrike var tillsammans med Tyskland dessutom väldigt senfärdiga med att ge militär hjälp till Ukraina så jag tror inte att Zelensky ligger i fosterställning över att den mediokra franska "hjälpen" kan börja sina.
__________________
Senast redigerad av konstapel 2022-12-03 kl. 18:11.
Citera
2022-12-03, 18:09
  #268906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
France will stop arms supplies to Kyiv if they weaken the national army or Paris becomes a party to the conflict, - Macron
Frankrike kommer inte stödja Ukraina hur länge som helst.
Och källan till citatet???
Eller du har själv hittat på uttalandet som du påstår Macron har gått ut med?
Citera
2022-12-03, 18:10
  #268907
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Macron är en skenhelig pajas, helt i klass med putler som han ända in i början av kriget beundrade.
Frankrike var tillsammans med Tyskland dessutom väldigt senfärdiga med att ge militär hjälp till Ukraina så jag tror inte att Zelensky ligger i fosterställning över att den mediokra franska "hjälpen" kan börja sina.
Väldigt sant, plus Frankrike har skickat extremt lite vapen jämfört vad dom är kapabla med. Ukraina verkar klara sig väldigt bra utan Frankrikes "hjälp".
Citera
2022-12-03, 18:11
  #268908
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
HBTQ-stormaktens personalförluster är fortfarande höga, vi noterade idag totalt 90600 avlägsnade och alltså då 510 på det sista dygnet.
I övrigt är materialförlusterna små men i vart fall lyckades man skjuta ned en helikopter.

90600 : 282 dagar = 320 fascister per dag. Men detta snitt är på väg uppåt.

Jag har lagt in ett snitt resten av december på 410 eliminerade per dygn vilket innebär att 100.000 gränsen borde passeras runt 26 december men det är inte otänkbart med en julklapp den 25 december.

Ryssland kan inte ha kalkylerat med sådana enorma förluster, risken för BÖGUTMATTNING ökar varje månad nu.

Jag lägger mig på ett snitt av 430 denna månad. Jag var alldeles för försiktig för någon vecka sedan. Men det här anfallskriget ifrån fasciterna har fått mig att dra mig till minnes en sak jag lärde mig i unga år.

Underskatta aldrig en idiots förmåga att begå idiotiska handlingar. Alltså vad I helvete sysslar ryssen med? Hur fan tänker de? Ja, eller det gör de antagligen inte alls. Herregud.

Men vad som skulle kännas mycket glädjande är om UAF skulle lyckas med att än mer skjuta sönder försörjningslinjerna för de små analfixerade trollen ifrån öst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in