Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Ja, det finns flera grupperingar. Konstigt nog är stalinister en annan.
En del undrar jag om de lajvar eller vad fan det är för fel på dem. Skriver bra och verkar rationella men skriver uppenbara lögner.
Jag har iofs väldigt liten erfarenhet av sinnessjukdom. Det kanske kan yttra sig så?
En sak är säker. Tillgången till internet inom psykvården kommet att bli flashbacks död.
Klart det finns en del som kliniskt sett är galna som håller på Ryssland. Annars tror jag att de som håller på Ryssland helt enkelt är såna som på ett eller annat sätt har det svårt i det samhälle som de lever och verkar i. De saknar konkurrenskraft på flera områdena av olika anledningar. I ett modernt västerländskt samhälle idag så krävs en väldigt hög funktionsnivå och goda förutsättningar för att kunna lyckas.
Min teori är helt enkelt att man ser något omstörtande som sin enda chans att komma tillbaka på banan med sitt liv. I Ryssland så ser man att folk lever enkla liv och att det finns enkla jobb samt att det finns någon (Putin) som tydligt talar om vad som gäller. Som en försvarsmekanism så hyllar man då det samhälle och system där man själv skulle kunna vara en fungerande kugge. Putin spelar på detta hos ryssarna…och det stämmer ganska bra också. Ryssland ligger långt efter både väst och Kina när det kommer till utbildningsnivå, forskning, företagande etc.
De losers som finns i väst dras till Ryssland som flugor till hästskit för att Ryssland är alla losers paradis…