Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Nä. 100 000 döda + sårade på bägge sidor.
Detta säger alltså en part i målet, en amerikans general i en Nato-arme som har koll om något.
Samtidigt med det säger han att deras "vänner" ukrainarna ljuger friskt om sina egna förluster i förhållande till de förlustsiffror de anser sig tillfogat ryssarna.
Det känns som du sätter full tillit till denna amerikanska general.
Men han är sas part i målet. USA är ju faktiskt det Nato-land som stödjer den ena parten, Ukraina, mest av alla utan tvivel.
Om nu Pentagon har koll på förluster mm i detta krig, vilket jag tror både du och jag tror, så har han skäl till att ändra sina bedömningar lite i offentligheten. Eller hur?
Han skulle väl ändå inte kunna gå ut med att ryssarna lidit mindre förluster än Ukraina? Eller hur?
Om han skulle göra det vore det ju detsamma som att USA har haft brister i sitt stöd till Ukraina och sådant brukar ju knappast generaler vilja tillstå. Möjligtvis möjligtvis i sina memoarer.