2022-12-03, 01:52
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
"Klockan 01, i samband med stängning, lämnade Tove och de två nu misstänkta kvinnorna utestället Nöjet i centrala Vetlanda tillsammans. Enligt polisen gick de norrut på Storgatan. Tove gick med sin cykel."

Det har varit en del teorier om mobiltelefonen...

Jag tror att det är mest troligt att de redan var hos JJ när T pratade med pojkvännen.
Hade någon norpat mobilen utanför hade man nog inte sett denna trio gåendes utan bråk.

Rimligt. Men har svårt att se andra motiv för henne att gå in utan att vara tvingad. Tystad o dyl. tror jag inte på. Att prata ut (JJ) känns sökt. Återstår då att vara tvungen att hämta något mkt viktigt (mobilen). Ockhams rakkniv & en pusselbit som får förloppet i övrigt att falla på plats. Kanske fel strategi.

.
Citera
2022-12-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kollade snabbt med min kompis som jag jobbade med när vi gjorde förra insamlingen. Det är tydligen bara att starta en insamling. Ingen skatt på gåvor. Så vem som än känner sig hågad kan köra igång. Viktigast är ju att kontakta Toves föräldrar och höra vad de anser om saken. ❤️

Det låter ju kanon, kollade också upp lite och sålänge varenda öre går till gåvan och man kan redovisa det så är det skattefritt.
Frågan är om det finns något bra ställe man kan göra detta anonymt för att inte offentliggöra sina uppgifter genom swish.
Tror att många i tråden och utanför tråden gärna hjälper till med en slant till familjen och låta dom avgöra vad som händer med pengarna än att det ska gå till något som inte har med Tove att göra.
Citera
2022-12-03, 03:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
JJ och MH är i ett chocktillstånd. Tyvärr kan jag inte göra mer än tycka synd om dem att de sitter där de gör. Det känns verkligen helt surrealistiskt att två unga tjejer med hela livet framför sig skulle vara beräknande iskalla mördare. Det finns liksom inte på karten. Innerst inne önskas att det fanns en naturlig förklaring. Samhället kan omöjligt ha fostrat två nekande iskalla unga tjejer. Det är något som inte stämmer. Vad det är kan jag inte sätta fingret på. Overkligt är vad detta är.

Instämmer

Men däremot tror jag det slagit slint för en av tjejerna, inte kan de ha gjort detta ihop medvetet ?

??? Undra vad som händer om tex morsan ger JJ alibi för natten, att hon sov hos henne på natten ?

Men polisen har säkert tagit fram fina bilder på de/den som sitter i bilen från någon kamera ?
Citera
2022-12-03, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Om T var mogen nog att släppa fjortisbråket hade hon gått vidare och släppt problemet. Om det nu är det som är motivet till att T mördades, fjortisbråket, så var det något som fortfarande skavde för T. Detta kommer att bli en upprepning som jag egentligen börjar tröttna på ältas i tråden:

T lappar till J på krogen. T följer med J och M hem till J. M somnar. J mördar T.
Känns som att T var riskbenägen eller godtrogen ( inte i negativ bemärkelse) om hon frivilligt följer med J hem när hon lappat till J.
AW, T:s pojkvän verkar inte heller ha upplevt det som ett problem att T följde med J hem. Han gick och lade sig och ringde J kl. 10:30 och frågade om J visste var T är.

Det känns verkligen skumt med det här bråket

Varför var det så viktigt för TT att ge sig iväg till Nöjet sen kväll?

Och varför följde inte hennes pojkvän med?

Hur var det ens möjligt att TT följde med JJ hem när hela situationen var så
infekterad mellan dem?

Och om jag förstått rätt så visste TT pojkvän att TT var hos JJ som hon sa att hon var på väg hem ifrån?

Vilken tid var detta sista samtal TT hade med pojkvän?

Nöjet stängde kl 01.00
Vilken tid tidigast hade TT kunnan vara på hemmaplan om hon inte hade följt med hem till JJ?
Citera
2022-12-03, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag bidrar gärna om det startas en seriös insamling till familjen. Men jag vill varna alla här så att man verkligen vet att det är seriösa människor som står bakom insamlingen och att Toves familj vet om att det samlas in pengar till dem.

Ivilket syfte ska det samlas in pengar till Toves ”familj”? För övrigt är väl föräldrarna skilda?
Citera
2022-12-03, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
"Klockan 01, i samband med stängning, lämnade Tove och de två nu misstänkta kvinnorna utestället Nöjet i centrala Vetlanda tillsammans. Enligt polisen gick de norrut på Storgatan. Tove gick med sin cykel."

Det har varit en del teorier om mobiltelefonen...

Jag tror att det är mest troligt att de redan var hos JJ när T pratade med pojkvännen.
Hade någon norpat mobilen utanför hade man nog inte sett denna trio gåendes utan bråk.

Har också grubblat på detta med att TTs mobil var med till Donken. Kan det vara så att JJ och TT har likadana telefoner och att JJ helt enkelt tog med sig fel lur? För hennes egen var väl inte med till Donken? Eller vad?
Citera
2022-12-03, 04:16
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Grannen hade jobbat natt, plus att han bodde i huset. Det är förklaringen till varför han var där den tiden... och att han hade hört dunsar och då knackat på JJs dörr.
Jobbat natt men var hemma vid 02-03 tiden????
Citera
2022-12-03, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Stämmer det att en granne i huset jobbat som vakt på nöjet den kvällen
Citera
2022-12-03, 04:31
Medlem
Citat:
Har också grubblat på detta med att TTs mobil var med till Donken. Kan det vara så att JJ och TT har likadana telefoner och att JJ helt enkelt tog med sig fel lur? För hennes egen var väl inte med till Donken? Eller vad?

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det känns verkligen skumt med det här bråket

Varför var det så viktigt för TT att ge sig iväg till Nöjet sen kväll?

Och varför följde inte hennes pojkvän med?

Hur var det ens möjligt att TT följde med JJ hem när hela situationen var så
infekterad mellan dem?

Och om jag förstått rätt så visste TT pojkvän att TT var hos JJ som hon sa att hon var på väg hem ifrån?

Vilken tid var detta sista samtal TT hade med pojkvän?

Nöjet stängde kl 01.00
Vilken tid tidigast hade TT kunnan vara på hemmaplan om hon inte hade följt med hem till JJ?
30 minuter stängning

Har läst i tråden tidigare att
folk brukade stå utanför Nöjet och prata 20 - 30 minuter efter stängningen. Om de pratade 30 minuter (till 01.30)och sedan gick mot JJs hus. Borde vara knappt 20 minuter dit.TTs pratade med A kl 10.48/49. Borde stämma i tid.
Citera
2022-12-03, 04:38
Medlem
Citat:
30 minuter stängning

Har läst i tråden tidigare att
folk brukade stå utanför Nöjet och prata 20 - 30 minuter efter stängningen. Om de pratade 30 minuter (till 01.30)och sedan gick mot JJs hus. Borde vara knappt 20 minuter dit.TTs pratade med A kl 10.48/49. Borde stämma i tid.
Ja det är nog vanligt att folk kan hänga kvar utanför ett tag
Men om det stämmer att TT sagt till pojkvän vid det samtalet att hon var på väg hem och inte hem till JJ så låter det märkligt att hon fortsatte hem till JJ?
Citera
2022-12-03, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy

Var inte han vakt på Nöjet? Det förklarar också varför han var vaken då. Hade han somnat så lär han ha vaknat av dunsarna.
Citera
2022-12-03, 04:45
Medlem
Var befann sig TT vid samtalet kl. 01.48? Någon som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in