2022-12-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhis
Ingen aning, men dunsarna kan väl spridas uppåt också? Alltså de kan ha härstammat från grannen unders vardagsrum? Det är ju bara en teori som någon annan, men! Kan inte släppa att någon av dem sonen (eller pappan) lurade in Tove, som gjorde våldsamt motstånd och väckte den andre.
I trapphuset vaktade pappan så att sonen skulle kunna flytta Tove, därför var de båda där. När JJ kom ut fast att de trott efter påringningarna att hon sov.. Så erbjöd de henne skjuts för att kolla så att hon inget misstänkt hört eller sett. Sen skapade man sitt vittnesmål efter detta.

Om man var orolig för vad som hänt i JJs lägenhet skulle man väl ringt polisen när ingen öppnade och inte smugit omkring i trapphuset klockan 3 på natten!

Men som sagt av mig tidigare. Jag får inte ihop det som anklagas på JJ och MH, det stämmer inte!

Självklart så får du inte ihop det! Det fattar nog de flesta här inne... Klart att det inte stämmer!
Du har redan bestämt dig för att det är grannen som är skyldig och då spelar det nog ingen roll att polisen slänger fram 100 bevis för dig som pekar på att en el båda av tjejerna är skyldiga! Inte ens om någon har filmat JJ när hon mördar och dumpar TT:s kropp. Nej nej, det är ju grannen som har klätt ut sig till JJ med peruk och hela skiten!
Det finns tjejer/kvinnor som mördar, det behöver inte alltid vara en man som är inblandad. Ondska finns hos både kvinnor och män, låt det bara sjunka in..
Det logiska är ju såklart att JJ (och ev MH) är skyldig(a) med tanke på TT:s och JJ:s konflikt och bråket på Nöjet samma kväll. JJ blev örfilad och kallade på vakter men fick ingen hjälp. Snacka om förnedring!
Men fortsätt du att anklaga grannen
Citera
2022-12-02, 20:29
Medlem
Har inte lyssnat på senaste avsnitt av podden men läst lite i sammanfattningen. Så JJ:s ex som pratar lite i podden, kan kallas som karaktärvittne. Jag antar för åklagarens sida. Beskriva hur J egentligen är.

Jag kan fortfarande inte förstå hur någon kan misstänka andra (exempelvis grannen) när polisen verkar ha så oerhört mycket bevis mot tjejerna. Tänk på all den information vi har fått, som redan bara då känns mer än tillräcklig för att koppla dem till mordet, och då har vi väl bara en liten del av all material de faktiskt besitter. De hade inte häktas på sannolika skäl för mord om det inte hade funnits bevis som kopplar dem direkt till mordet. Är även säker på de har hittat spår av Tove i lägenheten. De spenderade mer än ett halvt dygn på att vara inne i lägenheten från söndag eftermiddag.

Tror ni inte två unga tjejer, speciellt viljestark som JJ (och som vill framstå som en exemplarisk människa) hade vänt upp och ned på hela jorden för att skrika ut sin oskuld, om de verkligen hade varit oskyldiga? Dessutom tror jag på det alltid finns ett uns av sanning i lögner.
JJ ”Min kompis var full, jag hjälpte henne men nu är det lugnt och det kommer inte låta mer” (Tove är mördat så det kommer inte bli mer dunsar)
MH ”Jag sov men J kanske har något att göra med det för hon betedde sig konstigt dagen efter” (Hon vet att J har något med mordet att göra)

Tror iallafall J kommer fortsätta neka, som Beatas exman efter han hade mördat henne, för de känns som personer som inte kan leva med tanken på att alla runtomkring en (vänner, familj, bekanta, kollegor osv) ska veta de är mördare som tagit livet av en annan oskyldig människa. Neka, hitta på galna historier, allt för att undvika få människor att veta sanningen om vad de har gjort.

MH kommer nog berätta allt dock. Om hon inte har gjort det redan, så gör hon det förr eller senare. Uppvuxen i en kristen, religiös familj och all snack om synder och förlåtelse. Vet faktiskt inte hur hon kommer klara av att leva med sig själv, hon verkar inte alls ha samma psyke som J. Tror faktiskt det finns en stor suicidrisk för MHs del.
Citera
2022-12-02, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Du sitter med andra ord och försöker skapa trådsanningar? Vi kan liksom inte tro på att du har rätt med motiveringen att "det är din erfarenhet". Det behövs trots allt något mer konkret som påvisar att det stämmer.

Att du skriver "vad är det för fel på många här" låter jag gå förbi den här gången....

Det är helt enkelt så att det inte förs statistik på sånt, och visst kan jag förstå att man inte kan vara helt säker på vad en främmande person säger av erfarenhet men det blir inte bättre än så eftersom statistik saknas. Men jag har ingen anledning att ljuga.
Citera
2022-12-02, 21:16
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boveb
Hej efter att läst varteviga ord sen dag ett i denna tråden,är det mest ideer tankar men vad som är rätt eller feltänk får vi i fupen.Så IGEN här kan säga så var det ,det hände osv.De som vet något är GM och ev polis/utredare resten spekulerar efter egen eller påverkan av flödet🤔

Varför citerar du mig där?

Ställde en följdfråga till Avel om den typ av teknisk bevisning som han har koll på. hehe
Senast redigerad av Xedome 2022-12-02 kl. 22:02.
Citera
2022-12-02, 21:57
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ingen aning, men dunsarna kan väl spridas uppåt också? Alltså de kan ha härstammat från grannen unders vardagsrum? Det är ju bara en teori som någon annan, men! Kan inte släppa att någon av dem sonen (eller pappan) lurade in Tove, som gjorde våldsamt motstånd och väckte den andre.
I trapphuset vaktade pappan så att sonen skulle kunna flytta Tove, därför var de båda där. När JJ kom ut fast att de trott efter påringningarna att hon sov.. Så erbjöd de henne skjuts för att kolla så att hon inget misstänkt hört eller sett. Sen skapade man sitt vittnesmål efter detta.

Om man var orolig för vad som hänt i JJs lägenhet skulle man väl ringt polisen när ingen öppnade och inte smugit omkring i trapphuset klockan 3 på natten!

Men som sagt av mig tidigare. Jag får inte ihop det som anklagas på JJ och MH, det stämmer inte!

Jaha, rishögen fick inspiration till att även pappan i grannfamiljen hjälpt till vid mordet.
Vi ska nog inte svara henom igen, slutar bara med att det snurrar ihop sig ännu mer för rishögen.
Citera
2022-12-02, 21:58
Medlem
zugfahrers avatar
Nyfiket undrar man hur långt gågna de är i förhören. Har deras berättelser ändrats genom ny bevisning? Har JJ helt plötsligt åkt tillbaka från att sovit hos mamman till att se till sin vän MH som mådde dåligt i lägenheten? "Men JJ din mamma har sagt att du inte ens varit där?" "Varför finns ditt och Tove's DNA i källaren?" "Jag hade tvättid och TT var med nere innan hon åkte hem" På Nöjet finns det vittnen som säger att du slog TT och inte tvärtom? Vi har video från när du är ute och åker bil med MH? "Ja, vi skulle bara åka hem till pappa och hämta grepen, för han skulle sälja den" "Varför saknas lampupphängningen ifrån din säng, som syntes på market place och varför hittades den med TT?" Etc etc.
Senast redigerad av zugfahrer 2022-12-02 kl. 22:21.
Citera
2022-12-02, 23:02
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hostan20
Har man slagits med någon efter flera år av konflikter, Går man hem till denne då och skall reda ut konflikten.? Är man så mogen, efter en sen natt och utekväll... Orealistiskt. Kan det vara hittepå.

Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Ja det verkar ju som så om dom ska behöva prata med så många. Låter märkligt om dom har bevis nog tycker jag.

Troligen söker dom efter svar på vad som hände innan T försvann. Motiv troligen
Citera
2022-12-02, 23:18
Medlem
Citat:

Jag förstår nu att du inte trollar men däremot att du verkar sakna de mesta mellan öronen, kraftiga ljud är inte så svårt att höra vart dom kommer från för detta är inte några krafs ljud från tex råtta i väggen eller talgoxe som pickar på väggen.
Du tror ändå trotts allt som framkommit att det är mer troligt att grannen under har mördat T och har pappa samt med fler familje medlemmar som alibi plus grannen mittemot som vittnar om ljud från J's lägenhet är troligare som mördare än J/M som bråkat med T under drygt ett år?

Ja grannarna funderade på att ringa polis, när J kom i trapphuset undrade grannen hur de va och frågade om dom kraftiga dunsarna just för dom va oroliga för J. Men J sa att allt va lugnt bara kompisen (M) som va full och ramlade.
Senast redigerad av 2an 2022-12-02 kl. 23:23.
Citera
2022-12-02, 23:33
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vet du möjligtvis hur man startar en privat insamling som går oavkortat till Toves familj?
Den är jag och säkerligen många andra intresserade utav.

Ja, det har jag gjort förut men frågan är hur mycket pengar som kan tänkas komma in. Finns skatteregler om det blir mycket (förstås). Men jag ska kolla. Återkommer om det.
Citera
2022-12-02, 23:43
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Ja, det har jag gjort förut men frågan är hur mycket pengar som kan tänkas komma in. Finns skatteregler om det blir mycket (förstås). Men jag ska kolla. Återkommer om det.

Kollade snabbt med min kompis som jag jobbade med när vi gjorde förra insamlingen. Det är tydligen bara att starta en insamling. Ingen skatt på gåvor. Så vem som än känner sig hågad kan köra igång. Viktigast är ju att kontakta Toves föräldrar och höra vad de anser om saken. ❤️
Citera
2022-12-03, 00:07
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Kollade snabbt med min kompis som jag jobbade med när vi gjorde förra insamlingen. Det är tydligen bara att starta en insamling. Ingen skatt på gåvor. Så vem som än känner sig hågad kan köra igång. Viktigast är ju att kontakta Toves föräldrar och höra vad de anser om saken. ❤️

Jag bidrar gärna om det startas en seriös insamling till familjen. Men jag vill varna alla här så att man verkligen vet att det är seriösa människor som står bakom insamlingen och att Toves familj vet om att det samlas in pengar till dem.
Citera
2022-12-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Såvida inte T är "tvungen" att följa med.
Har J tagit Ts mobiltelefon på väg hem från Nöjet (efter samtal fr A), kan hon vara tvungen, utan att bli tvingad /tystad, att följa med J - för att få tbx den. (+ ev. berusad).

"Klockan 01, i samband med stängning, lämnade Tove och de två nu misstänkta kvinnorna utestället Nöjet i centrala Vetlanda tillsammans. Enligt polisen gick de norrut på Storgatan. Tove gick med sin cykel."

Det har varit en del teorier om mobiltelefonen...

Jag tror att det är mest troligt att de redan var hos JJ när T pratade med pojkvännen.
Hade någon norpat mobilen utanför hade man nog inte sett denna trio gåendes utan bråk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in