Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
Du tror alltså inte att det finns svenska leverantörer för att kunna bygga en fastighet?
Står ingenstans i det jag skriver. Det är som vanligt bara halmgubbe och svammel från dig.
Och som vanligt klarade du inte av att svara på frågan.
Du kan naturligtvis också påstå att ingen använder kökssnickerier från poggenpohl.
För övrigt berättade du inte hur svenska leverantörer skulle kunna sänka priserna. Har du kollat med facken om dom går med på lönesänkningar?
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Det var en bubbla som redan har spruckit. Vi är bara i början av nedgångsfasen.
Oj, en viss EinsteinAfricAnus som ibland skriver i forumet skulle här hårt slå ned på detta och hävda motsägelse. Om bubblan har spruckit, skulle han säga, så kan man inte bara vara i början på sprickandet.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Bara för att en del äger sina bostäder skuldfritt betyder det inte att det inte kan vara en prisbubbla.
Håller jag med om. Men vad i all världen har det med saken att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Progressiv avskrivning tillämpade de som bildade bostadsrättsföreningarna för att kunna hålla nere avgifterna
Har för mig att jag skrev att avgifterna var
höga.
Därav att jag undrade hur du slöt dig till progressiv avskrivning.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Nej, fastighetsutvecklare är ett alldeles för brett begrepp och mindre korrekt. Alla som utvecklar bostadsfastigheter utvecklar ju inte också industrifastigheter.
Hm, det räcker med att man utvecklar en typ av fastigheter för att höra till klassen fastighetsutvecklare.
Bilproducent kan man vara fast man inte producerar alla typer av bilar. Det räcker med en typ.
Hovslagare är man även om man bara byter hästskor på en typ av häst.
Osv.
Nu har du flera optioner här:
* Du kan säga att du har rätt och jag har fel.
* Eller förfalla till "Jag bara driver med dig".
* Eller någon annan strategi.
Citat:
Ursprungligen postat av
EinsteinAfricAnus
Man behöver följa detaljplanen. Det går ju t ex inte att bara börja bygga bostäder i ett industriområde eller industrier i bostadsområde hur som helst.
Att inte följa detaljplanen är inte särskilt framgångsrikt. Men vad i all världen har det med saken att göra. Känner du till utvecklare som ofta/alltid inte följer detaljplanen?
Sedan är överheten lite mindre grinig nu. Finns industriområden (kontor då) med bostadshus inklämda. Vet inte varför. Men så är det.