Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-02, 14:24
  #98257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg i dette.
Husker du om det har blitt opplyst om TEH og TH ringte til hverandre pga bekymring for AE, eller var det datter og TH som ringte til hverandre? Hvis det var TEH, så kan det kanskje hende at han ikke fikk sove?

Hvem er det familiemedlemmet som er nevnt i nrk-artikkelen?
"Etter det NRK får opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om å ringes etter han kom på arbeidsplassen, for å avklare noe som måtte gjøres.
Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.
"
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Noen i tråden her skrev at TEH var på jobb på forsvinningsdagen. Stemmer dette? Når var han i så fall på jobb?
Det hadde vært fint med en tidslinje på slike detaljer.
Veldig bra Z!

"Noen" har spammet tråden med påstanden om at TH ikke foretok seg noe før han dro hjem.
Da håper jeg vi får en slutt på det!
Citera
2022-12-02, 18:16
  #98258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noe som langt på vei taler for at oppringningen til han og at han forsøker nå henne senere ikke har noe med å skaffe seg alibi å gjøre. Ei heller at noen ringer han fra boligen for at de skal kommunisere noe og at det er derfor han også ringer tilbake. Sms’en og dens innhold taler for at han faktisk har snakket med sin mor. I andre sammenhenger er den smør på flesk og helt overflødig. Det er lite som tyder på at dette er en kodet melding til den som angrep Fru Hagen i boligen og befant seg der når denne ble sendt fra TEH.
teh er sentralt i alt som skjer og aeh bryr seg ikke om at badet er mørklagt. Ringer heller rundt om barnevakt og hallowen.
Citera
2022-12-02, 18:30
  #98259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg i dette.
Husker du om det har blitt opplyst om TEH og TH ringte til hverandre pga bekymring for AE, eller var det datter og TH som ringte til hverandre? Hvis det var TEH, så kan det kanskje hende at han ikke fikk sove?

Hvem er det familiemedlemmet som er nevnt i nrk-artikkelen?
"Etter det NRK får opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om å ringes etter han kom på arbeidsplassen, for å avklare noe som måtte gjøres.
Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.
"
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Noen i tråden her skrev at TEH var på jobb på forsvinningsdagen. Stemmer dette? Når var han i så fall på jobb?
Det hadde vært fint med en tidslinje på slike detaljer.


Jeg tolker det som at det andre familimedlemmet kan være TEH som ble oppringt av sin far som forteller at han ikke får tak hans mor etter mange forsøk på det.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-02 kl. 18:31. Anledning: Rette
Citera
2022-12-02, 18:40
  #98260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
teh er sentralt i alt som skjer og aeh bryr seg ikke om at badet er mørklagt. Ringer heller rundt om barnevakt og hallowen.

Var badet mørklagt?

Jeg kjenner jeg ikke er spesielt interessert i å diskutere TEHs eventuelle rolle i dette. Jeg tror rett og slett ikke at han er involvert i drapet på henne. Jeg tror han var svært glad i henne og hun i han. Jeg tror de hadde et helt spesielt bånd. Jeg skulle ønske han hadde i seg det å beskytte henne også etter hennes død. Jeg skulle ønske han turte være en Pelle Wall.
Citera
2022-12-02, 18:45
  #98261
Medlem
Det man kan stille spørsmålstegn ved er hvorfor TH ikke ba hverken TEH eller HHB1 om å ta en kjapp tur til S4 for å sjekke, dersom TH var så veldig bekymret. Begge barna var hjemme. Og begge bor i umiddelbar nærhet til S4, kun noen få minutter unna. Hvis TH var travelt opptatt på jobb, kunne han vel ha bedt de hjemmeværende om å se til AE. Men dette åpenbare valget var altså ikke aktuelt - av en eller annen grunn.
Citera
2022-12-02, 18:49
  #98262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det man kan stille spørsmålstegn ved er hvorfor TH ikke ba hverken TEH eller HHB1 om å ta en kjapp tur til S4 for å sjekke, dersom TH var så veldig bekymret. Begge barna var hjemme. Og begge bor i umiddelbar nærhet til S4, kun noen få minutter unna. Hvis TH var travelt opptatt på jobb, kunne han vel ha bedt de hjemmeværende om å se til AE. Men dette åpenbare valget var altså ikke aktuelt - av en eller annen grunn.
TH involverer sønnen denne dagen, men ikke datteren.
Citera
2022-12-02, 18:56
  #98263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
TH involverer sønnen denne dagen, men ikke datteren.

Ja, han var visst førstevalget akkurat den dagen. Sånn har det nok ikke alltid vært før i familien.
Det er jo kjent hvem som er tilegnet styreverv og involveres i viktige beslutninger, sånn ellers.
Citera
2022-12-02, 19:01
  #98264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
TH involverer sønnen denne dagen, men ikke datteren.


Først når han skal hjem etter lang tids såkalt bekymring for henne. Var det ønskelig å få sønnen hjem til et på det tidspunkt åsted av ulike grunner?
Citera
2022-12-02, 19:02
  #98265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det man kan stille spørsmålstegn ved er hvorfor TH ikke ba hverken TEH eller HHB1 om å ta en kjapp tur til S4 for å sjekke, dersom TH var så veldig bekymret. Begge barna var hjemme. Og begge bor i umiddelbar nærhet til S4, kun noen få minutter unna. Hvis TH var travelt opptatt på jobb, kunne han vel ha bedt de hjemmeværende om å se til AE. Men dette åpenbare valget var altså ikke aktuelt - av en eller annen grunn.

Den åpenbare grunnen er vel at han selv var i behov av full kontroll på både sønn og åsted. Det ville vel ikke skadet om sønnen avsatte litt ferske spor etter seg i og rundt boligen med litt slepespormateriale han hadde tråkket i. Kanskje senere fikk dratt med seg inn i bilen han kjørte. Fingeravtrykkene hans på trusselbrevet osv.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-02 kl. 19:08. Anledning: Tillegg
Citera
2022-12-02, 19:32
  #98266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Den åpenbare grunnen er vel at han selv var i behov av full kontroll på både sønn og åsted. Det ville vel ikke skadet om sønnen avsatte litt ferske spor etter seg i og rundt boligen med litt slepespormateriale han hadde tråkket i. Kanskje senere fikk dratt med seg inn i bilen han kjørte. Fingeravtrykkene hans på trusselbrevet osv.

Det er i grunn litt pussig at TH ville ha TEH til S4. Av flere grunner blir dette ganske rart.

- TH ventet ikke på TEH, men ringte bare politiet før TEH i det hele tatt rakk å komme til S4.
Familieråd og samtaler ble droppet. Det var i utgangspunktet ingen poeng for TEH å komme.

- TH var opptatt av å ikke ta på noe med tanke på DNA, men likevel lot han TEH inn og ta på bevis.

I avhør har TH forklart hvor opptatt han selv var av å ikke ta på et håndkle som lå på badegulvet.
For da "kunne han bli siktet med tanke på DNA", forklarte TH. Dette ble "glemt" i forhold til TEH.
Citera
2022-12-02, 20:06
  #98267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Først når han skal hjem etter lang tids såkalt bekymring for henne. Var det ønskelig å få sønnen hjem til et på det tidspunkt åsted av ulike grunner?

Kanskje TH ønsket at TEH skulle få skylden for noe han ikke hadde gjort. TH ønsket sannsynligvis å utnevne TEH som den svarte fåren.
Citera
2022-12-02, 20:28
  #98268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tolker det som at det andre familimedlemmet kan være TEH som ble oppringt av sin far som forteller at han ikke får tak hans mor etter mange forsøk på det.


TH og HHB1 var i kontakt ved 3 anledninger denne dag mener jeg å huske. Siste gang kl 1401 hvor TH etter denne samtalen kontakter politiet. Det er fortsatt litt uklart hvor TEH hadde befunnet seg før han ankommer S4 og helt nøyaktig når.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback