Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-01, 16:06
  #98245
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan noen forklare meg formålet med den avbrutte samtalen fra AEH sin telefon 09.05? Den ble brutt etter 3 sekunder og skal ha vært til en datter.

Setter pris på info eller teorier om dette.
Telefonsvarer er en god teori hvis man tar i betraktning at politiet tror siste kjente livstegn var kl 09.16. Så hvis ikke disse oppriggingnene var var alibi for TH kan de ha vært alibi for barna som bodde nærmest (sett gjennom en annen hypotese)
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jeg hever tidslinjen for sikkerhets skyld.
Positivt at noen setter søkelyset på tidslinjen 👍 les hva politiet tror skjedde kl 09.16.
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Akkurat det, og bare det, gjør meg usikker på teorien om at AEH ble drept kvelden i forveien. Og at alt på morgenen var alibi-faking.
Men det er den veien jeg lener nå: At hun ble drept kvelden i forveien. Men du reiser et viktig "problem" med den teorien ja
Ja, Ås observasjonen er et problem med teorien om at AEH ble drept på natten men det er flere:
1 Det ville det vært god tid til å vaske bort slepespor på badet, noe som ikke ble gjort
2 Telefonen på bordet og AEH's telefonbevegelser måtte ha vært faket av noen mens TH var på jobb
3. Hvorfor sende SMS kl 0910 om at hytteturen var utsatt samtidig som at TH forklarte at han ringte hjem pga en hyttetur?
4. TH kunne ha kommet hjem som vanlig og ikke trengt å ringe 8 ganger hjem den dagen
5. Hvordan få MB til å ringe AEH rett før AEH ringte tilbake kl 08.44, samt hvordan fake en 10 mim samtale med "TH i bakgrunnen"?
6. Hvorfor legge et Bakhon på trappen?
7. Hvordan fake AEH's dialekt og måte å snakke på med sowtware?
Noen eksempler på spørsmål som dukker opp i en slik teori. (spørsmål profiler som f.eks Kornblomst burde ha forklart nærmere)

Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, men hvorfor ta sjansen? Hva om datteren hadde tatt telefonen?
Godt poeng. Men svar på dette er at noen da måtte ha vært klar med stemme-forvrenger/kloning for å forsøke å lure HHB1 hvis hun tok telefonen. At et plott går ut på at noen vil lure datteren til å tro at hun snakker med sin egen mor høres svært risikabelt ut spør du meg. Hun kjenner sin mor fra barndommen av, ergo ville hun nok enkelt skjønt at noe var muffins hvis noe var fake.

Bra at du StonesThrow81 ønsker å bidra med gode spørsmål. Forsøker bare å gi deg en ærlig feedback på inneleggene dine👍
__________________
Senast redigerad av Legokatt 2022-12-01 kl. 16:09.
Citera
2022-12-01, 16:28
  #98246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje noen har kunnet brukes til noe for å gjøre opp for sviket? Mens den som svek for andre gang ble det ikke vurdert formildende omstendigheter for og hun måtte bøte med livet?

Hadde jeg vært den som tror man har gjort opp for noe ville jeg vært meget urolig med tanke på hva som har skjedd med Fru Hagen. TH tilgir aldri, tror jeg.
ghh sluttet men kom tilbake. Mb var vel også usikker.
Citera
2022-12-01, 16:30
  #98247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
De behøver ikke ha reist i samme bil, men jeg tror de forlot SV4 samtidig. Jeg tror TH kjører inn på Futurum. Og jeg tror TH senere går hjem, som hettemannen. Sønnen tror jeg oppholder seg hjemme når han senere blir oppringt av sin mor. At de to faktisk snakket med hverandre den dagen. At han er sur og lei seg over ydmykelsen han er utsatt for, også på sin mor.

Jeg tror TEH, ved konfrontasjon med denne samtalen ville kommet opp med en god forklaring på hva den inneholdt i første avhør dersom han har noe med drapet på sin mor å gjøre. Dessverre tror jeg han, av ulike grunner, har forsøkt å beskytte seg selv, sin mor, sin far og sin og øvrige familie i dette. Og jeg tror han er påvirket til å gjøre det. Kanskje uten, på det tidspunktet, noen bred forståelse av hva han ga seg inn i. I hvertfall ikke bred nok. Jeg tror også han kan ha tenkt at ved å gi riktige opplysninger har han vært redd for at dette ville få et stort fokus i forsvinningen til sin egen mor som på det tidspunktet for han svevde i livsfare. Jeg håper det var slik.
vi har 90 sek samtale kl 9.14 og oppring 9.50 fra teh til aeh. Går dette opp?
Citera
2022-12-01, 16:44
  #98248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ghh sluttet men kom tilbake. Mb var vel også usikker.

Stemmer kanskje det. Hva historien bak dette er, er vi ikke kjent med. Men at en slik finnes er jeg sikker på. Og jeg tror ikke noen av disse ønsker at den sanne versjonen i denne historien skal komme frem. Jeg tror kanskje det ikke vil være til fordel for dem. Kanskje vi til og med snakker om til «stor ulempe».

MB velger forklarer seg vagt. GHH vil jeg tro har gitt fra seg forklaringer hvor han har hatt mest fokus på å gi forklaringer på eventuelle dna funn etter han i boligen, sammen med en hel haug ubetydelige ting for noe som helst. Som hva som lå lufta inne og ute og slikt, hva han fikk servert, hvem som åpnet døra for han osv, ref intervjuet han gjorde kort tid etter forsvinningen ble kjent.

Kjenner jeg er meget skeptisk til slike som kanskje tror de snakker bort, men heller snakker seg selv inn i.
Citera
2022-12-01, 16:46
  #98249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
vi har 90 sek samtale kl 9.14 og oppring 9.50 fra teh til aeh. Går dette opp?

For meg gjør det lett det. Hva med for deg?
Citera
2022-12-01, 20:49
  #98250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
For meg gjør det lett det. Hva med for deg?

TEH har nok vært på sin arbeidsplass denne dagen og ingen andre steder eller...?
Citera
2022-12-01, 22:04
  #98251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
TEH har nok vært på sin arbeidsplass denne dagen og ingen andre steder eller...?


Opplyst skulle han vel sove. Og så har han vært i SV4. Mellom «slagene» er det ikke opplyst noe.
Citera
2022-12-01, 22:34
  #98252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Opplyst skulle han vel sove. Og så har han vært i SV4. Mellom «slagene» er det ikke opplyst noe.
sov ikke mer enn en drøy halvtime før han ville snakke mer enn 90 sekunder. Troverdigheten til teh minner om troverdigheten til
Citera
2022-12-01, 22:48
  #98253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
sov ikke mer enn en drøy halvtime før han ville snakke mer enn 90 sekunder. Troverdigheten til teh minner om troverdigheten til


Kanskje han ikke fikk sove etter kanskje har vært sur og lei mot sin egen mor. Mister man troverdigheten om man for eksempel vil ringe opp for å slippe gnaginga over dårlig oppførsel og ønsker si unnskyld for å få sove? Skjønner ikke greia. Men det kan jo hende han ringte henne for å gi henne litt mer inn, at han ikke hadde fått ut alt. At han fortsatt var forbanna på henne. Vi får nok aldri svar på dette. Men jeg tror ikke han var involvert i drapet på sin mor.
Citera
2022-12-01, 23:10
  #98254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
sov ikke mer enn en drøy halvtime før han ville snakke mer enn 90 sekunder. Troverdigheten til teh minner om troverdigheten til
I tillegg til å ringe sendte han en sms til AE ifølge en bruker her på FB, der han skrev noe om at han skulle sove og at han ikke ønsket å bli oppringt el.l.?
Citera
2022-12-01, 23:32
  #98255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I tillegg til å ringe sendte han en sms til AE ifølge en bruker her på FB, der han skrev noe om at han skulle sove og at han ikke ønsket å bli oppringt el.l.?


Noe som langt på vei taler for at oppringningen til han og at han forsøker nå henne senere ikke har noe med å skaffe seg alibi å gjøre. Ei heller at noen ringer han fra boligen for at de skal kommunisere noe og at det er derfor han også ringer tilbake. Sms’en og dens innhold taler for at han faktisk har snakket med sin mor. I andre sammenhenger er den smør på flesk og helt overflødig. Det er lite som tyder på at dette er en kodet melding til den som angrep Fru Hagen i boligen og befant seg der når denne ble sendt fra TEH.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-01 kl. 23:34. Anledning: Rette
Citera
2022-12-01, 23:57
  #98256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noe som langt på vei taler for at oppringningen til han og at han forsøker nå henne senere ikke har noe med å skaffe seg alibi å gjøre. Ei heller at noen ringer han fra boligen for at de skal kommunisere noe og at det er derfor han også ringer tilbake. Sms’en og dens innhold taler for at han faktisk har snakket med sin mor. I andre sammenhenger er den smør på flesk og helt overflødig. Det er lite som tyder på at dette er en kodet melding til den som angrep Fru Hagen i boligen og befant seg der når denne ble sendt fra TEH.
Enig med deg i dette.
Husker du om det har blitt opplyst om TEH og TH ringte til hverandre pga bekymring for AE, eller var det datter og TH som ringte til hverandre? Hvis det var TEH, så kan det kanskje hende at han ikke fikk sove?

Hvem er det familiemedlemmet som er nevnt i nrk-artikkelen?
"Etter det NRK får opplyst hadde Tom og Anne-Elisabeth Hagen en avtale om å ringes etter han kom på arbeidsplassen, for å avklare noe som måtte gjøres.
Også et annet familiemedlem skal ha prøvd å få tak i henne. Heller ikke tekstmeldinger som ble sendt til Anne-Elisabeth ble besvart.
Tom Hagen og det andre familiemedlemmet ringte også hverandre, og var bekymret for at noe kan ha skjedd med Anne-Elisabeth hjemme i Sloraveien, får NRK opplyst.
"
https://www.nrk.no/norge/nye-opplysn...ona-1.15017182

Noen i tråden her skrev at TEH var på jobb på forsvinningsdagen. Stemmer dette? Når var han i så fall på jobb?
Det hadde vært fint med en tidslinje på slike detaljer.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2022-12-02 kl. 00:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback