Citat:
Ursprungligen postat av
jonjonesHW
Ja precis så det var ett val av två dåliga val. Dnepr floden är ett riktigt jävla problem för både ryssarna och ukrainarna, vi kommer nog nu se majoriteten av Ukrainas krigsmakt fokusera nu i östra Ukraina. Ryssland har nu börjat plocka tillbaks lite mark i nordöstra och östra Ukraina som tex Bakhmut. Det verkar som att ryssarna är som mest effektiva under vintern när allt är fruset.
Jag hade nog hellre försökt dela fronten på något ställe i söder där försvaret är svagt.
Finns ingen anledning till attackera fiendens starkaste punkter, attackera där fienden är som svagast för att försvaga de starka punkterna.
Ryssland satsar enormt mycket på offensiver som i princip inte ger något utom enorma förluster.
Jag vågar påstå att Ukraina tjänar på att Ryssland focus där Ukraina är som bäst förskansade, det spelar ingen roll om man gör pyttesmå markförluster om Ryssland förlorar momentum för andra tänkbara offensiver.
Jag tror absolut inte att Ryssland är som mest effektiva under vintern med den undermåliga utrustningen man har för soldaterna.
Att Ryssland skulle vara bra på vinterkrig kommer ju från att man började tvingade tillbaka Tyskland under andra världskriget med enorma förluster.
Nej jag tror den Ryska armen kommer att vara riktigt mör om någon månad, moralen kommer vara i botten när januari kommer.