2022-12-02, 09:22
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag är inte så säker på att hon tänkt att göra det som Dumpen påstår att hon tänkt göra. Kollat på hennes bilder och hon verkar genuint älska sin son. Jag tror snarare att hon, i desperation efter pengar, ville hitta en pedofil som ville betala pengar för att våldta hennes barn och sen utpressa honom.

Sjukt? Ja. Men inte i närheten av så sjukt som Dumpen påstår att hon skulle göra.

Detta styrks av att hon på Facebook skriver i stil med "Vänta bara till sanningen kommer fram. Ni kommer framstå som dumma."

Kanske försökte hon göra en "Dumpen" ovetandes att det faktiskt var mot Dumpen. Men istället för att hänga ut på någon sida så skulle hon använda sig av utpressning av pengar som du säger.

Instämmer att det är sjukt som fan att använda sitt egna barn. Desperation av pengar kan dock vara en starkt bidragande faktor.

Intressant tanke du kommer med trueforgood.
Citera
2022-12-02, 09:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Att låta random person våldta sin 2-årige son framför ögonen på en under en timme har jag väldigt svårt att tänka mig att den mest depraverade och desperata människan skulle kunna tänka sig göra.

Vidare tror jag inte att hon själv är pedofil.
Vad tror du då?
Tror du att man kan "växa ifrån" att vara pedofil?
Hon säger ju själv att hon tidigare tänt på barn men inte är intresserad längre.
Det kan ju handla om att hon inte tänder på sitt eget barn helt enkelt.
Normala människor har självklart svårt att tänka sig att låta någon våldta ens barn.
Men det är vad som händer bland vissa pedofiler.
Dom lånar ut sina barn och lånar barn av andra.
Att en människa är skev i huvudet och saknar gränser betyder inte att den människan inte älskar sina barn.
Det betyder att människan är skev i huvudet och saknar gränser.
Det största sveket som finns är väl när en förälder ger sig på sitt eget barn.
Ändå händer det hela tiden.
Föräldrar som älskar sina barn men som är skeva i huvudet och använder dom för sex för att dom inte tycker att det är fel.
Pedofiler och annat avskrap är inte skapta i huvud och känslor som normala människor.
Citera
2022-12-02, 09:52
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vad tror du då?
Tror du att man kan "växa ifrån" att vara pedofil?
Hon säger ju själv att hon tidigare tänt på barn men inte är intresserad längre.
Det kan ju handla om att hon inte tänder på sitt eget barn helt enkelt.
Normala människor har självklart svårt att tänka sig att låta någon våldta ens barn.
Men det är vad som händer bland vissa pedofiler.
Dom lånar ut sina barn och lånar barn av andra.
Att en människa är skev i huvudet och saknar gränser betyder inte att den människan inte älskar sina barn.
Det betyder att människan är skev i huvudet och saknar gränser.
Det största sveket som finns är väl när en förälder ger sig på sitt eget barn.
Ändå händer det hela tiden.
Föräldrar som älskar sina barn men som är skeva i huvudet och använder dom för sex för att dom inte tycker att det är fel.
Pedofiler och annat avskrap är inte skapta i huvud och känslor som normala människor.

Vad hon säger eller inte säger här är fullständigt orelevant i kontexten om min teori stämmer, eftersom hon då alltså trott att hon pratat med en pedofil som hon ämnat utpressa.
Citera
2022-12-02, 09:53
Medlem
Från hennes Facebook.
Citat:
Hongäddan: Men tänk till lite själv för fan. Det där är taget ur kontext. Ur kontext kan jag tom få dig att låta som en pedofil.

Dumpenfan: så det du säger i videon då?
Varför är ditt barn omhändertaget?

Hongäddan: be dom berätta NÄR jag skicka videon 🤦‍♀️ var de det första jag skulle göra? Ja. Visste jag då att de var en pedofilfitta? Nej.
Men är du helt iq befriad....? TÄNK LITE!

Tror hon att den korta videosnutten är anledningen till att polisen anhöll henne och socialtjänsten tog ungen?
Citera
2022-12-02, 09:58
Medlem
Citat:
Som lagarna ser ut så är det två stycken som Sara och Patrik som kan göra det.
Polisen får inte.
Om du vill att poliser ska sköta det så får du jobba för en lagändring.
Med andra ord - vem som helst får hur de vill skaffa ett utgivningsbevis och hänga ut folk för precis vad de vill.
Citera
2022-12-02, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahapp22
Jättebra om du tycker att det är bra, men så länge du inte kommer på bättre sätt så kanske man inte ska klaga hela dagarna på att dom går in med hjärta för barnen.

Sen är det inte Dumpens fel om dom anhöriga blir lidande för gäddornas jakt. Om dom inte hade jagat barn att våldta, hade dom inte uppmärksammas. Det är en risk som får ligga på gäddorna själva. Det är deras handlande som sätter sina egna familjemedlemmar i klistret. På samma sätt som om en förälder åker dit för bankrån eller vad det nu kan vara, så är det en risk som föräldern/gäddan tar.
Sen är det bedrövligt att folk inte kan skilja på vad en pappa gjort och låta resten av familjen vara i fred.
Det där argumentet är så urtvättat och korkat så det finns inte. Dumpen gör ett medvetet VAL, trots att de är fullständigt medvetna om konsekvenserna för gäddans omgivning. Istället för att få hantera ett sånt trauma för sig själva så måste de göra det under konstant hot.
Uthängningarna gör två saker: skapar lidande för omgivningen och skapar swish till dumpen.
Inte ett skit annat.
Citera
2022-12-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Det där argumentet är så urtvättat och korkat så det finns inte. Dumpen gör ett medvetet VAL, trots att de är fullständigt medvetna om konsekvenserna för gäddans omgivning. Istället för att få hantera ett sånt trauma för sig själva så måste de göra det under konstant hot.
Uthängningarna gör två saker: skapar lidande för omgivningen och skapar swish till dumpen.
Inte ett skit annat.

Om inte pedofilerna hade gjort sina val att leta barn att våldta hade inte Dumpen ens funnits.
En vuxen människa som sitter och letar barn i syfte att våldta vet också att det finns konsekvenser om dom åker dit på det. Men dom är för störda i huvudet för att tycka att det är tillräckligt avskräckande för att avstå sin maniska jakt på att leta offer att dom offrar sina anhöriga.
Uthängningen gör att förhoppningsvis så kommer flera av dom som åkt fast, sluta att leta barn. Få detta problem uppmärksammat så att politikerna kan ändra till stängare straff. Få andra pedofiler som ser dessa uthängningar att bli nojiga och stanna kvar i sin äckliga och smutsiga garderob och på så sätt rädda några barn för att bli utnyttjade. Och Swish är väl en jättebra sak att dra in lite pengar som kan bekosta en bil, bensin, hotell osv. Swishade precis över en slant och hoppas att ditt fula pedotryne kommer upp på dumpen snart.
Citera
2022-12-02, 10:22
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Vad hon säger eller inte säger här är fullständigt orelevant i kontexten om min teori stämmer, eftersom hon då alltså trott att hon pratat med en pedofil som hon ämnat utpressa.
Om din teori stämmer?
Varför skulle den göra det?
Har du något annat än dina egna påhitt att stödja din "teori" på?
Det går ju inte att bara sitta och hitta på saker.
Citera
2022-12-02, 10:24
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Med andra ord - vem som helst får hur de vill skaffa ett utgivningsbevis och hänga ut folk för precis vad de vill.
Vem som helst kan skaffa utgivningsbevis om utgivningen fyller villkoren som ställs.
Nej ingen kan hänga ut människor för vad som helst.
Tidningar kan däremot publicera ganska mycket utan att det är olagligt.
Citera
2022-12-02, 10:26
Medlem
Citat:
Vem som helst kan skaffa utgivningsbevis om utgivningen fyller villkoren som ställs.
Nej ingen kan hänga ut människor för vad som helst.
Tidningar kan däremot publicera ganska mycket utan att det är olagligt.
Men om Sara och Patrik har rätt att använda metoden för att avgöra vem som ska frysas ut, varför ska då inte vem som helst få göra det samma? Bara gällande något annat än pedofili.
Citera
2022-12-02, 10:30
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Om din teori stämmer?
Varför skulle den göra det?
Har du något annat än dina egna påhitt att stödja din "teori" på?
Det går ju inte att bara sitta och hitta på saker.

Jag säger inte att den stämmer, men det är en möjlig teori. Jag tycker inte man ska vara så snabba med att döma människor eftersom det kan finnas alternativa sanningar än den som en enskild källa basunerar ut.

Det är av just denna anledningen som vi har en rättsapparat som har som syfte att sköta detta.
Citera
2022-12-02, 10:30
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Men om Sara och Patrik har rätt att använda metoden för att avgöra vem som ska frysas ut, varför ska då inte vem som helst få göra det samma? Bara gällande något annat än pedofili.
Fattade du inte vad jag skrev?
Alla kan skaffa utgivningsbevis så länge utgivningen fyller kraven som ställs för utgivningsbevis.
Det betyder att Dumpen uppfyller kraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in