2022-12-01, 23:14
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tack för er som svarade.

Men hur kan det komma sig att hon inte har släckt sin sida? Det är ju det första folk brukar göra när dom blir dömda för sån skit.

Hon är inte dömd än…
Citera
2022-12-01, 23:28
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag tänkte som du när jag snubblade över dumpen första gången, men har med tiden ändrat inställning och ser nu genom fingrarna på deras arbetsmetoder.

Jag är nyfiken på hur du tänker om de oskyldiga som drabbas av alla uthängningar? Barnen/partner som aldrig gjort något dumt, är de enbart nödvändigt collateral damage för dig?

Själv så förstår jag självklart vad dumpen vill, men jag tycker att deras tillvägagångssätt är brutala(mot oskyldiga familjer) och Patrik/Sara verkar bry sig mer om att få hänga ut folk för hämnd, swish och hejarop, än barnens mående.
Citera
2022-12-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Dumpen lär inte bota några pedofiler, det kan bara en kastrering eller ett nackskott åtgärda.
Men dom kanske får dem att gömma sig och hålla sig borta från appar och sidor som är ägnade åt barn och på så vis sänka statistiken? Det är såklart svårt att säga, men om landets pedofiler fattar att det finns en överhängande risk att deras liv kan bli förstört över en natt om dom får besök av Patrik och Sara så kanske kanske dom håller snabeln i kalsongerna och tänker sig för i framtiden?
Och vad gäller fuskande så litar jag mer på Patrik och Sara än DN, afonblaskan och expressen tillsammans, och dem har du inga tvivel över antar jag?

Men jag fattar, och håller delvis med. Vi ska inte ha ett chicago-samhälle där pöbeln regerar. Givetvis är det polis och myndighet som ska hantera alla typer av brott och se till barns bästa i detta fallet.
Och vi kanske kommer dit, men just nu är dumpen allt annat än att klaga på och oja sig över.
Det finns värre rättshaverier du kan beklaga dig över än ett par människor som vill jaga fast i pedofiler.

Jag tänkte som du när jag snubblade över dumpen första gången, men har med tiden ändrat inställning och ser nu genom fingrarna på deras arbetsmetoder.

Ok, jag förstår dina tankegångar. Men du har rätt i ditt antagande jag faktiskt litar mer på mycket av gammelmedia än dumpen och de som arbetar där. Mycket på grund av att dumpen inte har den kollen på sig från andra som mycket av den redan etablerade median har. Dumpen bryter redan mot så otroligt mycket oskrivna regler så där ser folk troligtvis mellan fingrarna gällande det mesta de kan tänkas företa sig.

Tror snarare att de som blir uthängda riskerar bli ännu farligare och att de som ännu inte är det hittar andra sätt att få utlopp för sina drifter på och ifall det innefattar sätt att kringgå dumpen så gör de det på ett eller annat vis.

Jag tror dumpen och de som arbetar där hade gjort betydligt mer nytta genom att spendera sin energi på att hjälpa organisationer som redan arbetar med att hjälpa barn via etablerade metoder eller hitta eventuellt hitta nya som kan tänkas fungera. Eller arbeta politiskt för att driva igenom nya lagar vilket väl egentligen är deras huvudsyfte.
Citera
2022-12-01, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Bra sajt kan man hitta andra artiklar där också?
Nej, den sajten har enbart en enda historisk artikel sparad. Eller inte.
Citera
2022-12-01, 23:50
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet

Men sen går jag in och läser kommentarerna på DNs artikel (som postades nån sida bak i tråden) dit Dumpens lakejer ännu inte verkar hunnit ge sig in på och där går tongångarna mer åt det förväntade hållet med sansade argument och tankar. Så nä, folk verkar inte helt plötsligt ha gått man ur huse för att sluta upp bakom Dumpens högst tvivelaktiga tillvägagångssätt. Eller DNs läsare kanske är pedofiler hela högen? Det hjärndöda "argumentet" har man ju hört upprepas till förbannelse.

Sansade argument i kommentatorsfältet på DN? Är du bakom flötet eller? Där postar de största idioterna, de som vill bura in vaccinationskritiker, de som tror att Trump är Hitler och de som skriver ryzzar med z. Megafoner för eliten som inte kan tänka själva. Nu sitter de och tycker synd att ett par pedofiler hängt sig.
Vad hände med att ta ANSVAR för sina handlingar? Du och dina kommunistpolare på DN vill väl lägga allt ansvar på någon annan, kanske staten eller? Nej, det är vuxna människor vi har att göra med. Bestämmer sig en person att han vill träffa ett barn för att sätta på, ja då får han fan stå sitt kast och ta skammen att bli påkommen.
Barnen ska skyddas till varje pris.
Citera
2022-12-02, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Och då är socialtjänsten ett bra ställe att uppsöka eftersom de med så stor fattigdom att man riskerar vräkning och har barn samt inte har tillgångar högst troligt är berättigad till hjälp från dem

Ja, men alltför många har inte den insikten. Man kan även få hjälp med att betala elräkningen, om man står inför hot om att elektriciteten annars stängs av. Tillgång till el räknas som "livsnödvändig" i Sverige.

"Soc" har ju inte det bästa rykte när det gäller uppsökande verksamhet, tyvärr, så man måste själv informera sig om, om vilka rättigheter man har. Inte så lätt alltid, av diverse skäl.
Citera
2022-12-02, 01:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Och den enda anledningen till att Trump kunde få makten är för att det verkar ha blivit en "fluga" att vara dum i huvudet och att gå emot experter och vetenskap bara för sakens skull.
Sänk dig inte till en pöbels nivå. Dumpen hade fortsatt på exakt samma sätt även om det kunde bevisas bortom rimligt tvivel att deras journalistik hade lett till fler våldtäkter och övergrepp mot barn.
Likaså hade deras svans hejat på trots det. De drivs av makt, hämnd, hat, skadeglädje, aggressivitet, diagnoser, godhetsnarkomani. Detsamma gäller Dumpen plus även av donationer. Låt karman sköta rättvisan. Den kommer för alla.
Citera
2022-12-02, 01:15
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag är nyfiken på hur du tänker om de oskyldiga som drabbas av alla uthängningar? Barnen/partner som aldrig gjort något dumt, är de enbart nödvändigt collateral damage för dig?

Själv så förstår jag självklart vad dumpen vill, men jag tycker att deras tillvägagångssätt är brutala(mot oskyldiga familjer) och Patrik/Sara verkar bry sig mer om att få hänga ut folk för hämnd, swish och hejarop, än barnens mående.

Hur dom oskyldiga drabbas?
Tänker du på om förövaren har egna barn då?
Ja, det är tragiskt att deras pappa gjort förbannat dumma saker och det är såklart inte kul i skolan när det blir en snackis på byn.
Men jag tror inte för en sekund att det enbart innebär enbart negativa eller mobbingskapande situationer. Det bär nog med sig lika mycket gott, om inte mer.
Och är det nån som ska skyllas på så är det pappa (eller mamma beroende på gädda) inte på dumpen.

Dumpen handlar inte om att tjäna pengar genom swishdonationer. Jag tror faktiskt att Saras och Patriks intentioner är genuina här utan sikte på vinst i form av pengar.
Citera
2022-12-02, 02:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
1. Gäddling-språk.

2. De trakasseras pga vad deras anhörige gjort. Jag tycker det är frånstötande att vissa går på anhöriga. Dumpen tar starkt avstånd från det och uppmanar d som läser att absolut INTE göra så. Ultimat orsakas det ändå av peddohebbot som mycket väl vet hur hans familj kan komma att belastas och utsättas pga att han vill spruta ner en unge.

3. Klart jag inte har, men en extra tank eller lövbiff på vägkrogen, det bjuder jag gärna på för den samhällstjänst de utför.

Donerar genast en tusing i ditt namn Brooz. Varsågod

Jag börjar med tvåan (hehe):

Ett tip, alldeles gratis (jag kunde ju ha sökt patent på idén) : varför inte hänga ut de dumplingar som trakasserar uthängdas familjer, sprejar okvädingsord på deras bostäder, etc?

Vad du gör med dina surt förvärvade är ju din ensak. "Om det inte vore för äran, ginge jag väl hellre", sade han som blev pryglad och utburen ur staden på en stång. Lite åt det hållet skulle jag väl känna, om pengar skulle doneras till Dumpen i mitt namn...
Citera
2022-12-02, 06:31
Medlem
N0IItoleranss avatar
Intressant att kvinnan som skulle sälja sitt barn sitter o svarar på sin Facebook som om det var en diskussion om att grannarna intr plockat upp hundbajs
Citera
2022-12-02, 07:51
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Intressant att kvinnan som skulle sälja sitt barn sitter o svarar på sin Facebook som om det var en diskussion om att grannarna intr plockat upp hundbajs
Jag tycker det är skitkul att hon biter ifrån till idioterna som känner sig tvungna att kontakta henne där.

Och med det menar jag att hon inte är den enda förkastliga i sammanhanget. Häng ut henne och låt henne förlora allt om det stämmer att hon har försökt sälja sitt barn. Men nedlåt er inte till att begå brott själva genom att ofreda och hota.

Eller gör det förresten, så att jag får mer galenskap att gotta mig i.
Senast redigerad av Lysturken 2022-12-02 kl. 08:01.
Citera
2022-12-02, 08:36
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans

Jag är inte så säker på att hon tänkt att göra det som Dumpen påstår att hon tänkt göra. Kollat på hennes bilder och hon verkar genuint älska sin son. Jag tror snarare att hon, i desperation efter pengar, ville hitta en pedofil som ville betala pengar för att våldta hennes barn och sen utpressa honom.

Sjukt? Ja. Men inte i närheten av så sjukt som Dumpen påstår att hon skulle göra.

Detta styrks av att hon på Facebook skriver i stil med "Vänta bara till sanningen kommer fram. Ni kommer framstå som dumma."
Senast redigerad av trueforgood 2022-12-02 kl. 08:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in