Citat:
Ursprungligen postat av
Kottbullsregn87
Jag kan inte låta bli att tycka synd om Linn när hennes sömn är så kass. Jag sitter i samma sits med en bebis som är vaken nästan hela nätterna och sedan tar morgon typ 6 på morgonen, samtidigt som man har fler barn som inte sover middag så det blir ingen vila för en på dagarna. Om jag förstått det rätt så spelar Simon inte hockey på professionell nivå, utan mer på hobbynivå. Enligt min mening så borde han pausa hockeyn ett tag och bara fokusera på studierna för att kunna vara hemma mer och avlasta Linn. Hur surt det än är att behöva lägga sitt stora intresse på is, så är det sådana uppoffringar man får göra när man blir förälder, man måste vara redo att prioritera barnet och familjen framför allt annat. De är faktiskt två föräldrar, men det märks knappast.
Håller helt med dig. Simons barndomsdrömmar om att bli hockeyspelare får läggas på hyllan nu. Det borde han ha tänkt på innan han skaffade barn efter en månad och flyttade ihop med en redan tvåbarnsmamma det första han gjorde.
Han verkar tro att hans lekhobby är viktigare än allt. Tycker synd om Linn det enda hon gör är tar hand om barnen och är hemma dygnet runt. Medan han är iväg och pluggar, umgås med vänner, spelar hockey, etc … pinsam omogen kille.