2022-12-02, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottbullsregn87
Jag kan inte låta bli att tycka synd om Linn när hennes sömn är så kass. Jag sitter i samma sits med en bebis som är vaken nästan hela nätterna och sedan tar morgon typ 6 på morgonen, samtidigt som man har fler barn som inte sover middag så det blir ingen vila för en på dagarna. Om jag förstått det rätt så spelar Simon inte hockey på professionell nivå, utan mer på hobbynivå. Enligt min mening så borde han pausa hockeyn ett tag och bara fokusera på studierna för att kunna vara hemma mer och avlasta Linn. Hur surt det än är att behöva lägga sitt stora intresse på is, så är det sådana uppoffringar man får göra när man blir förälder, man måste vara redo att prioritera barnet och familjen framför allt annat. De är faktiskt två föräldrar, men det märks knappast.

Dom borde helt klart diskuterar hockeyn innan dom skaffade barn…
Jag tycker inte riktigt synd om Linn då hon borde varit fullt medveten om vad hon gav sig in i (samtidigt kan jag inte förstå hur Simon kan tycka det är rimligt att han skall fortsätta med sin hobby som tar så mycket tid).

Jag tror inte helt på Linns beskrivning av minimal sömn (hon har tveklöst ljugit om detta tidigare). Men oavsett om vi pratar om ”normal” sömnbrist som nog de flesta har när man har barn så är ju det såklart jobbigt
Citera
2022-12-02, 09:39
Medlem
starxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Verkligen! Vad är hennes patetiska problem?? En normal människa hade tyckt det varit skit skönt med lite hederlig egentid eller dragit ut o gjort något skoj..
hon är ju förfan alltid hemma! Ush.
Hon är nog lika mycket fästing som Simme fast på ett bekräftelse sökare och klängigt sätt.

Ibland är man ensam med sitt barn det är inget att gnälla över. Nyss var hon ju på event. Såg inte Simon gnälla på instagram. Herregud vilken patetiskt människa hon är. Hon har valt själv att skaffa tre barn med tre olika män, bara att ta konsekvenserna.
Citera
2022-12-02, 09:57
Medlem
Citat:
Jag kan inte låta bli att tycka synd om Linn när hennes sömn är så kass. Jag sitter i samma sits med en bebis som är vaken nästan hela nätterna och sedan tar morgon typ 6 på morgonen, samtidigt som man har fler barn som inte sover middag så det blir ingen vila för en på dagarna. Om jag förstått det rätt så spelar Simon inte hockey på professionell nivå, utan mer på hobbynivå. Enligt min mening så borde han pausa hockeyn ett tag och bara fokusera på studierna för att kunna vara hemma mer och avlasta Linn. Hur surt det än är att behöva lägga sitt stora intresse på is, så är det sådana uppoffringar man får göra när man blir förälder, man måste vara redo att prioritera barnet och familjen framför allt annat. De är faktiskt två föräldrar, men det märks knappast.
Kan tänka mig att Linn i tron om att Simon ska bli hockeyproffs sa den kvarten in på förhållandet det tog att bli gravid att Simon självklart skulle få fortsätta med sin hockey och att ett barn inte skulle ändra på det.

Nu visade det ju sig att simme ljugit en del om allt möjligt för att framstå som lite mer attraktiv och håller med om att han bara borde dumpa hockeyn med tanke på att han snarare gått bakåt än framåt i karriären sen han träffade Linnzan. Men det är väl det här som blir problemet när man skaffar barn med någon man inte känner.
Citera
2022-12-02, 10:15
Medlem
Citat:

Håller helt med dig. Simons barndomsdrömmar om att bli hockeyspelare får läggas på hyllan nu. Det borde han ha tänkt på innan han skaffade barn efter en månad och flyttade ihop med en redan tvåbarnsmamma det första han gjorde.

Han verkar tro att hans lekhobby är viktigare än allt. Tycker synd om Linn det enda hon gör är tar hand om barnen och är hemma dygnet runt. Medan han är iväg och pluggar, umgås med vänner, spelar hockey, etc … pinsam omogen kille.
Citera
2022-12-02, 10:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av starx
Ibland är man ensam med sitt barn det är inget att gnälla över. Nyss var hon ju på event. Såg inte Simon gnälla på instagram. Herregud vilken patetiskt människa hon är. Hon har valt själv att skaffa tre barn med tre olika män, bara att ta konsekvenserna.

Precis! Verkligen, så är det. Tänker exakt likadant om saken.
Citera
2022-12-02, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starx

Speciellt när man väljer att skaffa barn med en kille som spelar ishockey, (eller annan sport) som måste träna och åka iväg på matcher. Men Linn var så stolt över sin hockeyspelande pojkvän..
Citera
2022-12-02, 11:41
Medlem
Taskigt av syrran att inte erbjuda sig att ta hand om Belle en timme så Linn kan sova.
Tänker att de kan ha sitt så kallade investeringsmöte nån annan gång 😂
Men så fasligt trött var hon kanske inte ändå.

Lovar att hon kallar alla luncher med kompisar och syrran för ’möten’ så hon kan dra allt på företaget.
Citera
2022-12-02, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solros89
Speciellt när man väljer att skaffa barn med en kille som spelar ishockey, (eller annan sport) som måste träna och åka iväg på matcher. Men Linn var så stolt över sin hockeyspelande pojkvän..

Hon trodde väl hon skulle leva samma typ av liv som Julia Bergman och ha hockeykille
Citera
2022-12-02, 13:57
Avslutad
Så mycket som hon klagar börjar det bli dags att skaffa en nanny det har hon väl råd med Ush. Undrar hur mycket pengar hon sparar på barnens konto egentligen känns som hon är rejält snål och girig.
Citera
2022-12-02, 14:27
Medlem
Ärligt talat… den senare youtubevideon där hon gör reklam för ”husdjuren”. Så urusel! Och att hon ens säger att man kan jämföra det med riktiga husdjur men inte lika jobbiga. Fyfan, djuren är ju inte ens mjuka 😂 hon har snabbt och slarvigt spelat in den för videon bara för att göra reklam…
Citera
2022-12-02, 14:32
Medlem
MissTrisstesss avatar
Citat:

Det är inte ett endaste dugg synd om Linn. Hon har själv valt sin livssituation.
Citera
2022-12-02, 16:31
Avslutad
Hoppsan nu vet jag var Linn får alla sina ”idéer” ifrån. Hon är en tiktok torsk och följer massa WT konton såg precis hennes senaste ”recept” från en WT mamma från England tingelinn hade kopierat RAKT av till och med valet av utstickare/form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in