2022-12-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
På DN sägs bara vad som är godtyckligt just nu, och kommentarer som inte passar narativet får inte ens postas, så du är ute och cyklar.
På flashback är yttrandefriheten större och friare, även det finns begränsningar även här.
Just metoden är kanske inte okej i alla andra fall av brott, men här pratar vi om det värsta tänkbara brottet en människa någonsin kan begå, långt mycket värre n mord eller tortyr. Sexuella övergrepp och våldtäkter mot barn. Förstår du skillnaden?

Jag förstår mycket väl skillnaden. Och jag håller med om allvarlighetsgraden gällande de brott du nämner. Men vi vet inte ens ifall dumpen gör någon som helst nytta i det långa loppet eller till och med det motsatta plus att de i princip kan "fuska" och göra precis hur de vill med materialet de publicerar då det inte finns någon oberoende instans som granskar dem. Sådana här känsliga ärenden bör dessutom hanteras av välutbildade människor så att risken för att misstag begås minimeras.

Kommentarer som inte passar narrativet? Nog för att de troligtvis tar bort regelöverträdelser och personangrepp, men har du belägg för resten du skriver?
Citera
2022-12-01, 22:10
Medlem
Julie.Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är det jag som är helt dum ( jag vet, jag är dum ) men kan inte hitta henne på FB. Har hon stängt ner sin sida?
Skriv in /micca09 efter www.facebook.com i webbläsaren...
Senast redigerad av Julie.London 2022-12-01 kl. 22:13.
Citera
2022-12-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Varför skulle det Dumpen sysslar med vara rättsvidrigt. Så länge dom klarar sig undan lagens långa arm så är det väl okej?

Det de gör skulle ju med största sannolikhet klassas som förtal ifall någon gädda skulle vilja driva en privat rättsprocess. Men visst, fram tills en eventuell dom skulle falla så går det bara spekulera.
Citera
2022-12-01, 22:13
Medlem
mr.demons avatar
Tack för er som svarade.

Men hur kan det komma sig att hon inte har släckt sin sida? Det är ju det första folk brukar göra när dom blir dömda för sån skit.
Citera
2022-12-01, 22:15
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Reaktionen är mycket intressant och går totalt emot den reaktion som alla andra gäddor har visat hittills. Den första oskyldiga kanske?
Vi får se vad utredningen kommer visa. Blir intressant att följa.
Citera
2022-12-01, 22:16
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie.London
Skriv in /micca09 efter www.facebook.com

Hon är mycket märklig. Ger svar på tal. Vilket kan ses som en stark och handfast egenskap. Men å andra sidan borde hon stänga ner sin sida, både till hänsyn till sitt barn och med hänsyn till sig själv. Jag utesluter inte att det här handlar om en lågbegåvad person (har du hört den förut).

Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Vi får se vad utredningen kommer visa. Blir intressant att följa.

Ja mycket intressant!
Citera
2022-12-01, 22:16
Medlem
Julie.Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tack för er som svarade.

Men hur kan det komma sig att hon inte har släckt sin sida? Det är ju det första folk brukar göra när dom blir dömda för sån skit.
Om du läser en del av hennes inlägg ser du dessutom att hon tar debatten i kommentarsfältet och låter alla kommentarer om vilken usel människa hon är finnas kvar... Hennes "försvar" grundar sig i att alla andra kommer framstå som idioter sen... Hon har alltså enligt egen utsago inte gjort något fel och argsinta debatter på facebook tycks vara vardagsmat för någon som gått livets hårda skola...
Citera
2022-12-01, 22:25
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Jag förstår mycket väl skillnaden. Och jag håller med om allvarlighetsgraden gällande de brott du nämner. Men vi vet inte ens ifall dumpen gör någon som helst nytta i det långa loppet eller till och med det motsatta plus att de i princip kan "fuska" och göra precis hur de vill med materialet de publicerar då det inte finns någon oberoende instans som granskar dem. Sådana här känsliga ärenden bör dessutom hanteras av välutbildade människor så att risken för att misstag begås minimeras.

Kommentarer som inte passar narrativet? Nog för att de troligtvis tar bort regelöverträdelser och personangrepp, men har du belägg för resten du skriver?

Dumpen lär inte bota några pedofiler, det kan bara en kastrering eller ett nackskott åtgärda.
Men dom kanske får dem att gömma sig och hålla sig borta från appar och sidor som är ägnade åt barn och på så vis sänka statistiken? Det är såklart svårt att säga, men om landets pedofiler fattar att det finns en överhängande risk att deras liv kan bli förstört över en natt om dom får besök av Patrik och Sara så kanske kanske dom håller snabeln i kalsongerna och tänker sig för i framtiden?
Och vad gäller fuskande så litar jag mer på Patrik och Sara än DN, afonblaskan och expressen tillsammans, och dem har du inga tvivel över antar jag?

Men jag fattar, och håller delvis med. Vi ska inte ha ett chicago-samhälle där pöbeln regerar. Givetvis är det polis och myndighet som ska hantera alla typer av brott och se till barns bästa i detta fallet.
Och vi kanske kommer dit, men just nu är dumpen allt annat än att klaga på och oja sig över.
Det finns värre rättshaverier du kan beklaga dig över än ett par människor som vill jaga fast i pedofiler.

Jag tänkte som du när jag snubblade över dumpen första gången, men har med tiden ändrat inställning och ser nu genom fingrarna på deras arbetsmetoder.
Citera
2022-12-01, 22:27
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie.London
Om du läser en del av hennes inlägg ser du dessutom att hon tar debatten i kommentarsfältet och låter alla kommentarer om vilken usel människa hon är finnas kvar... Hennes "försvar" grundar sig i att alla andra kommer framstå som idioter sen... Hon har alltså enligt egen utsago inte gjort något fel och argsinta debatter på facebook tycks vara vardagsmat för någon som gått livets hårda skola...
På det sättet är hon tuff och naken/vaken, hon är modig och hänsynslös. Hon låter kommentarer om vilket satans svin hon själv är stå kvar. Vad säger det om henne, tycker du?
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-12-01 kl. 22:30.
Citera
2022-12-01, 22:30
Medlem
Citat:
Hon är mycket märklig. Ger svar på tal. Vilket kan ses som en stark och handfast egenskap. Men å andra sidan borde hon stänga ner sin sida, både till hänsyn till sitt barn och med hänsyn till sig själv. Jag utesluter inte att det här handlar om en lågbegåvad person (har du hört den förut).

Ja mycket intressant!
Hon har ju uppenbarligen haft flera jobb inom vården och som personlig assistent knappast lågbegåvad som i utvecklingsstörd, dock utesluter det inte en drös av personlighetsstörningar
Citera
2022-12-01, 22:33
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon har ju uppenbarligen haft flera jobb inom vården och som personlig assistent knappast lågbegåvad som i utvecklingsstörd, dock utesluter det inte en drös av personlighetsstörningar

Då har Dumpens hongädda ett antal personlighetssstörningar då, åtminstone en. Vilka personlightesstörningar kan du anta vara akuella för Dumpens hongädda?
Citera
2022-12-01, 22:51
Medlem
Julie.Londons avatar
Citat:
På det sättet är hon tuff och naken/vaken, hon är modig och hänsynslös. Hon låter kommentarer om vilket satans vin hon själv är stå kvar. Vad säger det om henne, tycker du?
Eftersom hon återkommande skrivit att alla andra kommer att se dumma ut när det vankas åtal ger det ett sken av att hon skulle besitta ett ess i rockärmen och således vara oskyldig... Om det hade varit någon annan med en mer "städad" bakgrund och som i sina samtliga kanaler utstrålade ordning och reda eller någorlunda seriositet hade jag varit mer benägen att tro henne... Men det får mig istället att tänka på den amerikanska föregångaren till Dumpen, To catch a predator, där en pedofil lämnar ett handskrivet brev i sin bil innan han går upp till huset där den ensamma trettonåriga tjejen ska befinna sig och där de planerat att ha sex...

I brevet har han skrivet att han inte alls har några sexuella intuitioner utan bara ska kolla läget med flickan och prata henne till rätta.... Samtidigt som hans chattloggar är fyllda med hundratals meddelanden om hur han ska penetrera henne i hals och anal med mera... Men med brevet i bilen tror han sig ha överlistat systemet och att det inte kommer finnas några egentliga risker om han nu skulle åka fast eftersom det står klart och tydligt hur oskyldig han är innan han ens gick in i huset... Något som samtliga poliser genomskådade på ett par sekunder och sen var den ursäkten ur världen...

Det skulle inte förvåna mig om hongäddan resonerar på liknande sätt... Hon är övertygad om att kunna skriva sig fri från dessa anklagelser och ser sig därför som oskyldig men är troligtvis inte vidare insatt i vad som egentligen är brottsligt eller vilka handlingar som krävs för att bli åtalad... Jag tror att det kommer bli svårt minst sagt att tala sig fri ur detta då hon har väldigt mycket emot sig från start av det lilla man har sett... Att polisen dessutom stannade en buss och grep henne på plats medan socialen omhändertog ungen talar ju för att det som finns i chattloggarna, som vi inte fått tagit del av, väger tillräckligt tungt för att dessa åtgärder ska vidtas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in