Citat:
Ursprungligen postat av
BobGet
Jag förstår mycket väl skillnaden. Och jag håller med om allvarlighetsgraden gällande de brott du nämner. Men vi vet inte ens ifall dumpen gör någon som helst nytta i det långa loppet eller till och med det motsatta plus att de i princip kan "fuska" och göra precis hur de vill med materialet de publicerar då det inte finns någon oberoende instans som granskar dem. Sådana här känsliga ärenden bör dessutom hanteras av välutbildade människor så att risken för att misstag begås minimeras.
Kommentarer som inte passar narrativet? Nog för att de troligtvis tar bort regelöverträdelser och personangrepp, men har du belägg för resten du skriver?
Dumpen lär inte bota några pedofiler, det kan bara en kastrering eller ett nackskott åtgärda.
Men dom kanske får dem att gömma sig och hålla sig borta från appar och sidor som är ägnade åt barn och på så vis sänka statistiken? Det är såklart svårt att säga, men om landets pedofiler fattar att det finns en överhängande risk att deras liv kan bli förstört över en natt om dom får besök av Patrik och Sara så kanske kanske dom håller snabeln i kalsongerna och tänker sig för i framtiden?
Och vad gäller fuskande så litar jag mer på Patrik och Sara än DN, afonblaskan och expressen tillsammans, och dem har du inga tvivel över antar jag?
Men jag fattar, och håller delvis med. Vi ska inte ha ett chicago-samhälle där pöbeln regerar. Givetvis är det polis och myndighet som ska hantera alla typer av brott och se till barns bästa i detta fallet.
Och vi kanske kommer dit, men just nu är dumpen allt annat än att klaga på och oja sig över.
Det finns värre rättshaverier du kan beklaga dig över än ett par människor som vill jaga fast i pedofiler.
Jag tänkte som du när jag snubblade över dumpen första gången, men har med tiden ändrat inställning och ser nu genom fingrarna på deras arbetsmetoder.