2022-12-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Du menar att hongäddan egentligen är offer för en annan, tyngre gädda?

Offer är kanske att ta i, men att det finns en tredje person med i bilden, ja.
Av det lilla som framkommit verkar ju tjejen ganska skadad. Det verkar som att hon har en "master" (Micke?)
Om det är så, så måste ju den jäveln (också) hängas ut.

Men som sagt, rena spekulationer.
Men hon säger ju att "det är Micke som bestämmer allt", eller hör jag fel?
Citera
2022-12-01, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julie.London
Du får nog lyssna igen... Transskriberat säger hon såhär...

Inledningsvis i publiceringen skriver även Dumpen såhär "Historien inleds när en man förmedlade kontakt med en kvinna som bjöd ut sitt lilla barn till förövare"... Denna man är alltså "Micke" och man kan anta att dumpenfiskaren försöker stämma av om hen fått rätt information, säljer hon ut sitt barn eller är det bara påhitt...? Varpå hon då med videon svarar, "Det micke säger stämmer alltid.... Berätta gärna vad det är du vill ha...".

Ahh det förklarar. Tack.
Jävligt svårt att höra vad som sas i videon utan hörlurar på.
Citera
2022-12-01, 21:46
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie.London
Du får nog lyssna igen... Transskriberat säger hon såhär...

Inledningsvis i publiceringen skriver även Dumpen såhär "Historien inleds när en man förmedlade kontakt med en kvinna som bjöd ut sitt lilla barn till förövare"... Denna man är alltså "Micke" och man kan anta att dumpenfiskaren försöker stämma av om hen fått rätt information, säljer hon ut sitt barn eller är det bara påhitt...? Varpå hon då med videon svarar, "Det micke säger stämmer alltid.... Berätta gärna vad det är du vill ha...".

Transkribering, så jävla klockrent. Vad innebär det här då i sammanhanget?

Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Offer är kanske att ta i, men att det finns en tredje person med i bilden, ja.
Av det lilla som framkommit verkar ju tjejen ganska skadad. Det verkar som att hon har en "master" (Micke?)
Om det är så, så måste ju den jäveln (också) hängas ut.

Men som sagt, rena spekulationer.
Men hon säger ju att "det är Micke som bestämmer allt", eller hör jag fel?

Det är väl innebörden av transkriberingen?
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-12-01 kl. 21:51.
Citera
2022-12-01, 21:48
Medlem
Hun har en m*icke på vennelisten
Citera
2022-12-01, 21:50
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hun har en m*icke på vennelisten

Micke, ett ovanligt namn. Kan det vara hallicken?
Citera
2022-12-01, 21:51
Medlem
Jag har på allvar haft mina funderingar kring hur det är ställt med folk egentligen som försvarar något så rättsvidrigt som det dumpen sysslar med. Alla dumplings är väldigt högljudda, men åsikterna är troligtvis inte särskilt representativa i samhället i stort (nu menar jag självfallet Dumpen och deras metoder och inget annat). Här i tråden finns det ju en del kritiker men också väldigt många som försvarar metoderna. Och dumpens egna fb-grupp är i mångt och mycket en total ekokammare.

Men sen går jag in och läser kommentarerna på DNs artikel (som postades nån sida bak i tråden) dit Dumpens lakejer ännu inte verkar hunnit ge sig in på och där går tongångarna mer åt det förväntade hållet med sansade argument och tankar. Så nä, folk verkar inte helt plötsligt ha gått man ur huse för att sluta upp bakom Dumpens högst tvivelaktiga tillvägagångssätt. Eller DNs läsare kanske är pedofiler hela högen? Det hjärndöda "argumentet" har man ju hört upprepas till förbannelse.
Citera
2022-12-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Är det inte anmärkningsvärt att barnets kraftiga reaktion sker först när dumpen börjat prata med honom?
Det stämmer ju inte. Läs domen.
Citera
2022-12-01, 21:53
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Jag har på allvar haft mina funderingar kring hur det är ställt med folk egentligen som försvarar något så rättsvidrigt som det dumpen sysslar med. Alla dumplings är väldigt högljudda, men åsikterna är troligtvis inte särskilt representativa i samhället i stort (nu menar jag självfallet Dumpen och deras metoder och inget annat). Här i tråden finns det ju en del kritiker men också väldigt många som försvarar metoderna. Och dumpens egna fb-grupp är i mångt och mycket en total ekokammare.

Men sen går jag in och läser kommentarerna på DNs artikel (som postades nån sida bak i tråden) dit Dumpens lakejer ännu inte verkar hunnit ge sig in på och där går tongångarna mer åt det förväntade hållet med sansade argument och tankar. Så nä, folk verkar inte helt plötsligt ha gått man ur huse för att sluta upp bakom Dumpens högst tvivelaktiga tillvägagångssätt. Eller DNs läsare kanske är pedofiler hela högen? Det hjärndöda "argumentet" har man ju hört upprepas till förbannelse.

Varför skulle det Dumpen sysslar med vara rättsvidrigt. Så länge dom klarar sig undan lagens långa arm så är det väl okej?
Citera
2022-12-01, 21:54
Medlem
Julie.Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Transkribering, så jävla klockrent. Vad innebär det här då i sammanhanget?
Nu har inte jag alltför bra insyn i det svenska rättsystemet... Så detta är endast en vild spekulation och bör inte tolkas som något annat... Men om denna "Micke" då agerar/agerat som en slags kontaktperson för att leda män med pedofila dragningar till kvinnan skulle han eventuellt också kunna åtalas för koppleri... Svårt att veta hur omfattande denna förmedling är men eftersom dumpen oftast letar efter förövare i pedofilgrupper och denna "Micke" dykt upp har han troligtvis inte rent mjöl i påsen...
Citera
2022-12-01, 21:57
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet

På DN sägs bara vad som är godtyckligt just nu, och kommentarer som inte passar narativet får inte ens postas, så du är ute och cyklar.
På flashback är yttrandefriheten större och friare, även det finns begränsningar även här.
Just metoden är kanske inte okej i alla andra fall av brott, men här pratar vi om det värsta tänkbara brottet en människa någonsin kan begå, långt mycket värre n mord eller tortyr. Sexuella övergrepp och våldtäkter mot barn. Förstår du skillnaden?
Citera
2022-12-01, 22:04
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Dessutom finns det mängder med fotografer som under åren fotat nakna människor även barn. Mycket känd är David Hamilton.

Hans verk är extremt kända och spridda, finns på stora sakter som Getty images mm, och mängder av fotoböcker… skulle det vara BP då? Nej, inget lands lagar verkar tycka det.

Sally Mann, en annan mycket känd fotograf som alltid haft med sina egna barn i sina verk, påklädda men även nakna. Inte heller hon sitter inne för BP brott.

Det finns massor av ex.
Svensk lagstiftning gäller inte i hela världen.
Hamilton är död sedan 2016.
Citera
2022-12-01, 22:06
Medlem
mr.demons avatar
Är det jag som är helt dum ( jag vet, jag är dum ) men kan inte hitta henne på FB. Har hon stängt ner sin sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in