Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-12-02, 00:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Där har vi olika uppfattningar. Japp är ett spel och en tävling. Jag tycker att hon fått ta onödigt mycket skit. För exempelvis Homayon så är Helen ett hatobjekt bara för hon inte öppnar upp dig om hela sitt liv.

Vad har det med saken att göra? Alla kan inte gilla alla, så är det bara. Helen är fortfarande en konkurrent hur man än vrider och vänder på det. Därför är det inte taskigt att skicka ut henne.
2022-12-02, 00:47
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad har det med saken att göra? Alla kan inte gilla alla, så är det bara. Helen är fortfarande en konkurrent hur man än vrider och vänder på det. Därför är det inte taskigt att skicka ut henne.
Klart det sociala spelet har med tävlingen att göra? Vet inte hur du inte kan tycka det? Nej alla kan inte gilla alla men jag ogillar när någon blir hatobjekt
Tycker somsagt hon fått stå ut med mycket och samtidigt kämpar som ett jehu
Heja Helen

Obs jag vet du inte tycker som mig 😀
2022-12-02, 00:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Klart det sociala spelet har med tävlingen att göra? Vet inte hur du inte kan tycka det? Nej alla kan inte gilla alla men jag ogillar när någon blir hatobjekt
Tycker somsagt hon fått stå ut med mycket och samtidigt kämpar som ett jehu
Heja Helen

Obs jag vet du inte tycker som mig 😀

Jag sa inte att det sociala spelet inte hade med tävlingen att göra. Jag sa att det faktum att hon är ogillad inte har något att göra med att det skulle vara taskigt att få ut henne. Man kan inte vara en känslig snöflinga om man ska vara med i Robinson. I Survivor USA och Australia händer det emellanåt att lag lägger sig i tävlingar för att skicka ut någon de ser som ett hot, men det är ingen som grinar över det.
2022-12-02, 00:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Jag sa inte att det sociala spelet inte hade med tävlingen att göra. Jag sa att det faktum att hon är ogillad inte har något att göra med att det skulle vara taskigt att få ut henne. Man kan inte vara en känslig snöflinga om man ska vara med i Robinson. I Survivor USA och Australia händer det emellanåt att lag lägger sig i tävlingar för att skicka ut någon de ser som ett hot, men det är ingen som grinar över det.
Tja jag tycker nog att de i Survivor ojjade sig. Men allting är relativt
2022-12-02, 00:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Tja jag tycker nog att de i Survivor ojjade sig. Men allting är relativt

Nej, de tyckte möjligtvis att det var surt, speciellt Simon i den senaste versionen av Australien som hade två immunitetsidoler, men de förstod också varför och tyckte det var bra spelat. Den enda som har varit lite bitter har varit Russell Hantz, som kom till finalen två gånger, men vann inte just pga hans hårda spel.
2022-12-02, 01:09
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Nej, de tyckte möjligtvis att det var surt, speciellt Simon i den senaste versionen av Australien som hade två immunitetsidoler, men de förstod också varför och tyckte det var bra spelat. Den enda som har varit lite bitter har varit Russell Hantz, som kom till finalen två gånger, men vann inte just pga hans hårda spel.
Tyckte det var en grym kvinna, Hayley, som vann och som också fick chans att tävla sig tillbaka trots alla ville ha ut henne 😊
Jag hejar väl på underdogs
2022-12-02, 01:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Tyckte det var en grym kvinna, Hayley, som vann och som också fick chans att tävla sig tillbaka trots alla ville ha ut henne 😊
Jag hejar väl på underdogs

Hayley spelade dock ett betydligt bättre spel än vad Helen har gjort, både strategiskt och socialt. Sen blev hon inte utröstad två gånger heller.
2022-12-02, 04:23
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Hayley spelade dock ett betydligt bättre spel än vad Helen har gjort, både strategiskt och socialt. Sen blev hon inte utröstad två gånger heller.

Kan ni sluta surra om andra program nu? Ingen bryr sig och det hör absolut inte hemma i denna tråd. Här diskuterar vi Robinson Sverige!

2022-12-02, 07:06
Medlem
Heribald.Snygges avatar
Ja, det är ett spel, på olika sätt. Produktionen sätter reglerna och Helene har lyckats att ta sig tillbaka till Robinson enligt de reglerna och jag tycker att det är starkt och självklart har hon sin plats i Robinson. Men enligt andra regler så riskerar hon att bli utröstad. Flera av männen i gruppen ser henne som ett större hot än sina kompisar så hon kommer med största sannolikhet att åka ut igen. Dessutom har hon dragit på sig agg från en dramaqueen tillsammans med en hang around i gruppen, som dessutom nu är rädd för henne när hon kommer tillbaka, så hon har i princip ingen chans att ta sig till finalveckan.

Homayons hat mot henne framstår som totalt irrationellt. De andra ser nog bara hotet och det beskrev Bella så lysande: "De är som killarna i omklädningsrummet med alldeles för billig öl". Det är killar som inte gillar att bli slagna av tjejer, så tjejerna ska bort.

Men vi vet inte om produktionen slänger in nåt (inte någon) som rör om i grytan. Nåt som kan ställa till det för alla paktarna. Det skulle vara lite uppfriskande.

Killarnas egon är hotade av två starka tjejer. De svassar inte runt killarna och tittar beundrande på dem, skrattar inte åt deras dåliga skämt. Starka, självständiga tjejer är ett hot mot killar med för dålig självkänsla. Killarna kan inte hantera det och då kommer de på det lysande argumentet att de här tjejerna har dålig social kompetens. Sofia och Helene fann varandra och behöver inte killarna. Till råga på allt är de starka och farliga konkurrenter. Därför straffas de.
Senast redigerad av Heribald.Snygge 2022-12-02 kl. 07:14.
2022-12-02, 07:51
Medlem
catos avatar
Hoppas Helene får möjlighet att stanna nu, de som inte har i finalen att göra är Sandra, Bella, Martin, de har överhuvudtaget inte presterat ett skit. Dom bör skicka Homot nu innan de individuella tävlingsrna börjar.
2022-12-02, 09:38
Medlem
Buttson69s avatar
Min önskelista som kommer tyvärr att förbli just en önskelista.
Den är att antingen fina Helen eller sköna Sofia eller sexbomben LO vinner hela skiten.

Britt skulle jag vilja se i den australiensiska versionen. Hon skulle nog inte göra bort sig, åtminstone inte språkmässigt. Sen tror jag att Greta skulle nog komma mer till sin rätt där. Det är en tuffare tävling och inte i närheten av gränslandets mesighet.

Den jag gärna ser mer av i andra tv-produktioner är ju givetsvist Valentino. Och inte att förglömma Nathalie som har mycket i sig.
2022-12-02, 09:53
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeDenAsso
Tror ni Alexander kommer använda sin immunitetsdödare på Helen? Vore ju sjukt synd om henne isåfall, haha. Bli utröstad direkt efter hon kommit tillbaka. Det blir ju det sista örådet, så om han vill använda den måste han göra det nu. Han kommer aldrig använda den på L-O, särskilt inte när han fick brev.
Vore ju sjukt kul om L-O, eller nån annan som har en immunitet, ger Helen sin, så när Alexander använder förgöraren på henne har hon en immunitet kvar.

Jag gissar att Sandra och Isabella blir utröstade på söndag. Av den enkla anledningen att de andra tycker att de inte ska vara med pga att de inte var med i Robinson från början utan satt o fes i Gränslandet de första veckorna.

Fast jag hoppas att man går ihop och röstar ut både Homoyan och Alexander. De vill jag ha bort.

Jag hejar för övrigt fortfarande på Kristofer och Helen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in