Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-03-23, 17:29
  #104245
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vi vet at politiet har sagt at boligen i Sloraveien 4 er et viktig bevis i drapsetterforskningen.

Så kan man lure på hva det egentlig betyr.

Rent krimteknisk er det kanskje ikke et bevis i seg selv.
Men huset som sådan spiller jo en viktig rolle i ektepakten, som jo også er regnet som et viktig bevis.

Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Ja, det er mulig. Men som du sier, så lenge det ikke kan knyttes til ham blir det vanskelig. Men har de et slags script som det er de laaangt på vei...

Jeg mener "kodene" politiet sendte i BTC-kommunikasjonsoppsettet vitner om at de ikke
tok rigget for god fisk. Det kan se ut som om de forsøkte å teste reaksjonen på det de sendte, som
i flere tilfeller ikke var noen reelle koder, men beløp som lignet - 0.03 istedet for 0.003, og 0.000706
istedet for 0.0007 etc. I tillegg de merkelige hex-beskjedene.

Jeg tenker også at de statiske og "rykkvise" svarene fra "motparten" kan indikere
at det ikke nødvendigvis satt et menneske i andre enden og svarte.
Politiet har nok klødd seg litt i hodet mens de holdt på med dette.
Citera
2023-03-23, 18:08
  #104246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Rent krimteknisk er det kanskje ikke et bevis i seg selv.
Men huset som sådan spiller jo en viktig rolle i ektepakten, som jo også er regnet som et viktig bevis.



Jeg mener "kodene" politiet sendte i BTC-kommunikasjonsoppsettet vitner om at de ikke
tok rigget for god fisk. Det kan se ut som om de forsøkte å teste reaksjonen på det de sendte, som
i flere tilfeller ikke var noen reelle koder, men beløp som lignet - 0.03 istedet for 0.003, og 0.000706
istedet for 0.0007 etc. I tillegg de merkelige hex-beskjedene.

Jeg tenker også at de statiske og "rykkvise" svarene fra "motparten" kan indikere
at det ikke nødvendigvis satt et menneske i andre enden og svarte.
Politiet har nok klødd seg litt i hodet mens de holdt på med dette.

Vi har jo hørt rykter om at flere politifolk veldig kjapt følte seg sikre på at TH var GM. De kodene ble jo sendt allerede på dag 3 så det ville i så fall vært veldig risikabelt.
Kan ingenting om krypto men noen må det jo ha vært. En haug med forhåndsinstilte autosvar tror jeg ville blitt for forutsigbart.

Jeg tror mer på kidnapping, og med så få personer involvert at de har hatt mer enn nok med helsen/døden hennes at svarene ogcreaksjonene deres har svingt såpass. Kan jo også være noen omtrent uten rulleblad som har fått en form for panikk.

Skal bli en sann lykke når løsningen kommer slik at man kan la det ligge. Om den kommer. En slik mølje av rare hendelser, reaksjoner komplisert plott, uttalelser, villedning, detaljer og annet rart her er nok uten sidestykke.
F.eks Hettemannen. Før pandemien kommer altså en med maske, etterfulgt av en annen med det som virker som en maske. Så må liksom politiet påpeke i etterforskningen at mannen bak ikke er interessant. Så går det vinter og votter før de påstår at en gammel mann har meldt seg onsdag kveld. Tidlig torsdag morgen er alle opplysninger og elektroniske spor sjekket ut og mannen er klarert.
Citera
2023-03-23, 19:00
  #104247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Vi har jo hørt rykter om at flere politifolk veldig kjapt følte seg sikre på at TH var GM. De kodene ble jo sendt allerede på dag 3 så det ville i så fall vært veldig risikabelt.
Kan ingenting om krypto men noen må det jo ha vært. En haug med forhåndsinstilte autosvar tror jeg ville blitt for forutsigbart.

Jeg tror mer på kidnapping, og med så få personer involvert at de har hatt mer enn nok med helsen/døden hennes at svarene ogcreaksjonene deres har svingt såpass. Kan jo også være noen omtrent uten rulleblad som har fått en form for panikk.

Skal bli en sann lykke når løsningen kommer slik at man kan la det ligge. Om den kommer. En slik mølje av rare hendelser, reaksjoner komplisert plott, uttalelser, villedning, detaljer og annet rart her er nok uten sidestykke.
F.eks Hettemannen. Før pandemien kommer altså en med maske, etterfulgt av en annen med det som virker som en maske. Så må liksom politiet påpeke i etterforskningen at mannen bak ikke er interessant. Så går det vinter og votter før de påstår at en gammel mann har meldt seg onsdag kveld. Tidlig torsdag morgen er alle opplysninger og elektroniske spor sjekket ut og mannen er klarert.
Citat:
Så går det vinter og votter før de påstår at en gammel mann har meldt seg onsdag kveld. Tidlig torsdag morgen er alle opplysninger og elektroniske spor sjekket ut og mannen er klarert
Dette var kanskje en beskjed fra Politiet til den egentlige hettemannen om at de vet hvem han er?
Citera
2023-03-23, 19:51
  #104248
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Vi har jo hørt rykter om at flere politifolk veldig kjapt følte seg sikre på at TH var GM. De kodene ble jo sendt allerede på dag 3 så det ville i så fall vært veldig risikabelt.
Kan ingenting om krypto men noen må det jo ha vært. En haug med forhåndsinstilte autosvar tror jeg ville blitt for forutsigbart.

Jeg tror mer på kidnapping, og med så få personer involvert at de har hatt mer enn nok med helsen/døden hennes at svarene ogcreaksjonene deres har svingt såpass. Kan jo også være noen omtrent uten rulleblad som har fått en form for panikk.

Hvis det var en ekte kidnapping, og meningen var at hun skulle hjem, så lurer jeg fælt
på hva slags opplegg man hadde rigget for å holde henne i så lang tid som det ville ta
TH å handle inn all moneroen som trengtes. Det ville jo være en 24/7-jobb å holde henne i live
og passe på at hun ikke stakk av.

Citat:
Skal bli en sann lykke når løsningen kommer slik at man kan la det ligge. Om den kommer. En slik mølje av rare hendelser, reaksjoner komplisert plott, uttalelser, villedning, detaljer og annet rart her er nok uten sidestykke.
F.eks Hettemannen. Før pandemien kommer altså en med maske, etterfulgt av en annen med det som virker som en maske. Så må liksom politiet påpeke i etterforskningen at mannen bak ikke er interessant. Så går det vinter og votter før de påstår at en gammel mann har meldt seg onsdag kveld. Tidlig torsdag morgen er alle opplysninger og elektroniske spor sjekket ut og mannen er klarert.

Tidspunktet for offentliggjøring av den videoen er merkelig. Dette er materiale de garantert
hadde gått igjennom lenge før det offisielle hypoteseskiftet. Futurum-mennene var de jo
raskt ute med å etterlyse. Hettemannen kom ikke på trykk før sommeren 2020.
Hvis det var slik at de bare ønsket å snakke med ham fordi han var et potensielt vitne, så
burde de jo ha vært ute med etterlysningen lenge før.
Citera
2023-03-23, 20:10
  #104249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Vi har jo hørt rykter om at flere politifolk veldig kjapt følte seg sikre på at TH var GM. De kodene ble jo sendt allerede på dag 3 så det ville i så fall vært veldig risikabelt.
Kan ingenting om krypto men noen må det jo ha vært. En haug med forhåndsinstilte autosvar tror jeg ville blitt for forutsigbart.

Jeg tror mer på kidnapping, og med så få personer involvert at de har hatt mer enn nok med helsen/døden hennes at svarene ogcreaksjonene deres har svingt såpass. Kan jo også være noen omtrent uten rulleblad som har fått en form for panikk.

Skal bli en sann lykke når løsningen kommer slik at man kan la det ligge. Om den kommer. En slik mølje av rare hendelser, reaksjoner komplisert plott, uttalelser, villedning, detaljer og annet rart her er nok uten sidestykke.
F.eks Hettemannen. Før pandemien kommer altså en med maske, etterfulgt av en annen med det som virker som en maske. Så må liksom politiet påpeke i etterforskningen at mannen bak ikke er interessant. Så går det vinter og votter før de påstår at en gammel mann har meldt seg onsdag kveld. Tidlig torsdag morgen er alle opplysninger og elektroniske spor sjekket ut og mannen er klarert.
Hettemannen var ikke maskert, han hadde hvitt skjegg.
Nær sagt selvfølgelig, sprade rundt maskert midt på dagen midt i Lørenskog sentrum hadde nok blitt lagt merke til.

Sikkert en utlending, jeg har hørt pakistaner.
Vanlig blant mange å følge med på hjemlandets nyheter og ikke norske.
Citera
2023-03-23, 20:14
  #104250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis det var en ekte kidnapping, og meningen var at hun skulle hjem, så lurer jeg fælt
på hva slags opplegg man hadde rigget for å holde henne i så lang tid som det ville ta
TH å handle inn all moneroen som trengtes. Det ville jo være en 24/7-jobb å holde henne i live
og passe på at hun ikke stakk av.



Tidspunktet for offentliggjøring av den videoen er merkelig. Dette er materiale de garantert
hadde gått igjennom lenge før det offisielle hypoteseskiftet. Futurum-mennene var de jo
raskt ute med å etterlyse. Hettemannen kom ikke på trykk før sommeren 2020.
Hvis det var slik at de bare ønsket å snakke med ham fordi han var et potensielt vitne, så
burde de jo ha vært ute med etterlysningen lenge før.
Citat:
Hvis det var slik at de bare ønsket å snakke med ham fordi han var et potensielt vitne, så
burde de jo ha vært ute med etterlysningen lenge før
Enig. Politiet uttalte vel noe som kan ha vært en bortforklaring for hvorfor de ikke etterlyste hettemannen tidligere: Politiet uttalte noe slikt som at "det hadde tatt lang tid før de hadde tenkt på at hettemannen var interessant" og at "de hadde brukt lang tid før de oppdaget han på ulike video-opptak" og at "det var et møysommelig arbeid å sette sammen videosnuttene av hettemannen" og "fordi de hadde så mye videomateriale å gå gjennom" (jeg husker ikke ordlyden).
De kan jo få terningkast 2 for fantasifulle eventyr som de diktet.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-23 kl. 20:27.
Citera
2023-03-23, 20:49
  #104251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hettemannen var ikke maskert, han hadde hvitt skjegg.
Nær sagt selvfølgelig, sprade rundt maskert midt på dagen midt i Lørenskog sentrum hadde nok blitt lagt merke til.

Sikkert en utlending, jeg har hørt pakistaner.
Vanlig blant mange å følge med på hjemlandets nyheter og ikke norske.

Nå vet jeg ikke hvor du har den informasjonen fra men jeg står på maske til noen viser meg noe annet.
Citera
2023-03-23, 20:56
  #104252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Nå vet jeg ikke hvor du har den informasjonen fra men jeg står på maske til noen viser meg noe annet.
Jeg så det selv!
Jeg gikk gjennom videoen bilde for bilde og så at han hadde munnen åpen en kort stund.
Citera
2023-03-23, 21:11
  #104253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Jeg så det selv!
Jeg gikk gjennom videoen bilde for bilde og så at han hadde munnen åpen en kort stund.

Ok, men fortsatt tror ikke jeg det stemmer.
Citera
2023-03-23, 22:41
  #104254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CptHastings
Du kan lure på det.

Vi andre forstår hva politiet mener.

Jeg ser du har skrevet noe. Noe helt uten substans. Intetsigende. Og likegyldig.

Den mest åpenbare og nærliggende betydningen av uttalelsen om at boligen i Sloraveien 4 er et viktig bevis i drapsetterforskningen, er at politiet mener at det fremdeles kan finnes skjulte beviser i S4.

Beviser som per i dag ikke er synlige med det blotte øyet, men, som kan avdekkes og bli synlige på et senere tidspunkt.

Og bli avgjørende for oppklaringen av drapet på Anne-Elisabeth.

Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Rent krimteknisk er det kanskje ikke et bevis i seg selv.
Men huset som sådan spiller jo en viktig rolle i ektepakten, som jo også er regnet som et viktig bevis.

Jeg oppfatter politiets uttalelse bokstavelig og helt konkret. At det fremdeles kan finnes skjulte beviser, enten i huset, eller på tomten, eller begge deler.
Citera
2023-03-23, 22:45
  #104255
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg oppfatter politiets uttalelse bokstavelig og helt konkret. At det fremdeles kan finnes skjulte beviser, enten i huset, eller på tomten, eller begge deler.

Jeg husker uttalelsen, og prøvde å finne den igjen, uten hell.
Forøvrig åpen for at du har rett i dette.

Ellers skriver VG i kveld at MWL blir varetektsfengslet i fire nye uker for Furuset-skytingen.
Citera
2023-03-23, 23:23
  #104256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg husker uttalelsen, og prøvde å finne den igjen, uten hell.
Forøvrig åpen for at du har rett i dette.

Ellers skriver VG i kveld at MWL blir varetektsfengslet i fire nye uker for Furuset-skytingen.

Ja. Det er mange ting som er uklart rundt skytingen. Slik som om de tre personene som ble beskutt, om de utgjorde en trussel mot MWL. Om de var bevæpnet. Blant annet.

Fant igjen politi-uttalelsen om huset i S4 i en artikkel i VG fra 22. juni 2022.
Lørenskog-saken: Politiet har gjort nye undersøkelser i Tom Hagens hus

Artikklen handler om de siste åstedsundersøkelsene som er blitt gjort i S4. Iallfall de siste som er offentlig kjente.
Det bekrefter politiinspektør Gjermund Hanssen til VG.

– Politiet kan bekrefte at vi har gjennomført nye åstedsundersøkelser i Sloraveien 4 denne uken. Det ble utført enkle rekonstruksjoner, innhentet referanseprøver og gjort undersøkelser for å validere tidligere resultater. Formålet var blant annet å se de kriminaltekniske sporene i sammenheng og avklare potensiale for nye undersøkelser, sier han.

– Arbeidet på stedet er nå avsluttet, men politiet fortsetter arbeidet med å forsøke å avklare hendelsesforløpet rundt den straffbare handlingen Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for over tre og et halvt år siden.

Han sier undersøkelsene ble utført etter samtykke fra Tom Hagen.
For meg synes det helt klart at politiet ikke er ferdige med undersøkelser i S4.
Politiet mener huset er et viktig bevis i drapsetterforskningen. Etter flere runder i retten, fikk han i september 2020 flytte tilbake i huset, etter at politiet tok beslag i boligen i mai noen måneder tidligere.
Jeg synes det er vanskelig å forstå uttalelsen annerledes. Enn helt konkret. At det kan finnes mer beviser i S4, som ikke er blitt avdekket ennå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback