2022-12-01, 00:43
Medlem
Hettemannen er vel ikke noe å bruke tid på nei

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6zjLOQ/loerenskog-saken-hette-mannen-er-identifisert
Citera
2022-12-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Kan noen forklare meg formålet med den avbrutte samtalen fra AEH sin telefon 09.05? Den ble brutt etter 3 sekunder og skal ha vært til en datter.

Setter pris på info eller teorier om dette.

Det kan være at samtalen skulle være et alibi om at AEH fortsatt var i livet og at TH ikke kunne ha gjennomført bortføringen fordi TH allerede hadde kjørt til jobb.
Citera
2022-12-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det kan være at samtalen skulle være et alibi om at AEH fortsatt var i livet og at TH ikke kunne ha gjennomført bortføringen fordi TH allerede hadde kjørt til jobb.
Ja, men hvorfor ta sjansen? Hva om datteren hadde tatt telefonen?
Citera
2022-12-01, 01:19
Medlem
Citat:
Ja, men hvorfor ta sjansen? Hva om datteren hadde tatt telefonen?

Da ville kanskje AEH ha svart sin datter på neste samtale om at jeg var tvunget at helt plutselig måtte jeg på toalettet så jeg avsluttet samtalen.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-12-01 kl. 01:23.
Citera
2022-12-01, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Da ville kanskje AEH ha svart sin datter på neste samtale om at jeg var tvunget at helt plutselig måtte jeg på toalettet så jeg avsluttet samtalen.
Lurt. Ja det hadde kunnet blitt skrevet i den sms-en som ble sendt kort tid etter anropet, dersom oppringeren ikke var AE.
Citera
2022-12-01, 09:03
Medlem
Citat:
Ja, men hvorfor ta sjansen?

Jeg tror at GM måtte lage et alibi for TH siden han nettopp hadde kjørt på jobb. TH var den som hadde beordret den såkalte kidnappingen for at AEH skulle forsvinne sporløst.
Citera
2022-12-01, 09:11
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hun kan ha blitt avbrutt av noe.

Men jeg tror sønnen var der den morgenen og at han reiste sammen med sin far. At det hadde vært et rabalder kvelden før hvor sønnen ble skadet. At hun derfor var opptatt av å komme i kontakt med sønnen snarest mulig for å snakke med han på tomannshånd. Og at hun visste omtrent når han ville være hjemme hos seg selv og surgubben utenfor rekkevidde av å kunne vite at hun forsøkte nå sin sønn.

At hun, når anropet går på svarer, tenker at jeg sender ei melding for nå nærmer det at jeg kan komme i kontakt med TE.

Åkte han med sin pappa, så kan det ju vara han som kör in på Futurum? Utan TH med. TH går hem igen. Iklädd hätta?

Eller är jag långt ute nu? Precis nyvaken.
Citera
2022-12-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
langsint overfor noen og ikke overfor andre. Eller er det strategier.

Kanskje noen har kunnet brukes til noe for å gjøre opp for sviket? Mens den som svek for andre gang ble det ikke vurdert formildende omstendigheter for og hun måtte bøte med livet?

Hadde jeg vært den som tror man har gjort opp for noe ville jeg vært meget urolig med tanke på hva som har skjedd med Fru Hagen. TH tilgir aldri, tror jeg.
Citera
2022-12-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Da får du også oppfylt din teori om at th er hettemann. Politiet avviser dette.

Sant det. Ikke at jeg noensinne har tvilt på at den blir «oppfyllt». Jeg sitter bare på ventebenken jeg.
Citera
2022-12-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er vel offisielt opplyst at hettemannen er sjekket ut av saken, men...

... på den annen side er det bare en drøy kilometer fra Metrosenteret til Futurum.
Normalt bruker man rundt 10 minutter på å gå 1 km. Raskt tempo enda kortere tid.

Fra tidslinjen:

Kl. 11:02 Hettemannen tilbake ved Metrosenteret
Kl. 11:13 Flere anrop fra TH til AE. Ikke besvart

Saken har som kjent mange tilfeldigheter.

Ikke at jeg anser dette nevnt over som tilfeldigheter. Men at saken har slike å by på, også hittil ukjente, er jeg helt sikker på.
Citera
2022-12-01, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Åkte han med sin pappa, så kan det ju vara han som kör in på Futurum? Utan TH med. TH går hem igen. Iklädd hätta?

Eller är jag långt ute nu? Precis nyvaken.

De behøver ikke ha reist i samme bil, men jeg tror de forlot SV4 samtidig. Jeg tror TH kjører inn på Futurum. Og jeg tror TH senere går hjem, som hettemannen. Sønnen tror jeg oppholder seg hjemme når han senere blir oppringt av sin mor. At de to faktisk snakket med hverandre den dagen. At han er sur og lei seg over ydmykelsen han er utsatt for, også på sin mor.

Jeg tror TEH, ved konfrontasjon med denne samtalen ville kommet opp med en god forklaring på hva den inneholdt i første avhør dersom han har noe med drapet på sin mor å gjøre. Dessverre tror jeg han, av ulike grunner, har forsøkt å beskytte seg selv, sin mor, sin far og sin og øvrige familie i dette. Og jeg tror han er påvirket til å gjøre det. Kanskje uten, på det tidspunktet, noen bred forståelse av hva han ga seg inn i. I hvertfall ikke bred nok. Jeg tror også han kan ha tenkt at ved å gi riktige opplysninger har han vært redd for at dette ville få et stort fokus i forsvinningen til sin egen mor som på det tidspunktet for han svevde i livsfare. Jeg håper det var slik.
Senast redigerad av Kokadu 2022-12-01 kl. 16:07. Anledning: Tillegg
Citera
2022-12-01, 15:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Og kanskje den samme kvinnelige medhjelperen (hvis det var en slik kvinnelig medhjelper) kledte seg ut med maske og parykk og var i den røde BMW-en i Ås for å lage et overbevisende bilde av at AE var i live på det tidspunktet?
I teorien hadde det vært smartere å ansette noen til å melde ifra om en observasjon på Ås med AEH i baksetet. Da slapp de å anskaffe både BMW og skuespillere. (men kanskje litt dårlig gjort å sette vitnene på Ås under tvil)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in