Citat:
Ursprungligen postat av
BobGet
Jag har på allvar haft mina funderingar kring hur det är ställt med folk egentligen som försvarar något så rättsvidrigt som det dumpen sysslar med. Alla dumplings är väldigt högljudda, men åsikterna är troligtvis inte särskilt representativa i samhället i stort (nu menar jag självfallet Dumpen och deras metoder och inget annat). Här i tråden finns det ju en del kritiker men också väldigt många som försvarar metoderna. Och dumpens egna fb-grupp är i mångt och mycket en total ekokammare.
Men sen går jag in och läser kommentarerna på DNs artikel (som postades nån sida bak i tråden) dit Dumpens lakejer ännu inte verkar hunnit ge sig in på och där går tongångarna mer åt det förväntade hållet med sansade argument och tankar. Så nä, folk verkar inte helt plötsligt ha gått man ur huse för att sluta upp bakom Dumpens högst tvivelaktiga tillvägagångssätt. Eller DNs läsare kanske är pedofiler hela högen? Det hjärndöda "argumentet" har man ju hört upprepas till förbannelse.
På DN sägs bara vad som är godtyckligt just nu, och kommentarer som inte passar narativet får inte ens postas, så du är ute och cyklar.
På flashback är yttrandefriheten större och friare, även det finns begränsningar även här.
Just metoden är kanske inte okej i alla andra fall av brott, men här pratar vi om det värsta tänkbara brottet en människa någonsin kan begå, långt mycket värre n mord eller tortyr. Sexuella övergrepp och våldtäkter mot barn. Förstår du skillnaden?