2022-12-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vi måste vad se vad vi får istället. En regering med S, V, MP och C. Tror du det blir bättre?

Vi ska alltså blunda för lögnerna?
Citera
2022-12-01, 20:45
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Med tanke på att Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna vurmar för hur det var ”på den gamla goda tiden”, är det därför vi kommer få en pappersavi?

Vill de att jag med mössan i hand ska gå till banken med min papperslapp för att få tillbaka dessa pengar?

Ren och skär skandal. Och de som skyller på föregående regeringen… hur det ska bli utbetalt är vad denna regering + SD bestämt.

Ett skämt

Får en obetänkt att nynna: Men han gick inte med mössan i handen, och han krusade aldrig för nån! Mina herrar som räknar profiter
Citera
2022-12-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaLack
Nej, inte alls. Missförstå mig inte, löftena om elprisstödet var klantigt och värdigt av kritik. Men vad gäller kriminalitet, invandring och andra grejer, så sa man i valrörelsen att utvecklingen kommer att ta lång tid att vända. I fall nu någon vuxen människa på allvar skulle tro att man löser det i en handvändning.

Men nej, man har sagt konstant att det kommer ta lång tid och också att det förmodligen kommer bli värre innan det blir bättre (vad gäller kriminaliteten).
Vad gäller kriminaliteten så har den nya regeringen ännu sämre förslag än den gamla regeringen hade. Det är inte så att gängkriminella svettas nu för att de kan få lite högre straff. De flesta gängkriminella är dessutom medborgare i Sverige såsom sina föräldrar. De behöver inte oroa sig över att de själva eller deras anhöriga utvisas från Sverige av den nya regeringen.
Citera
2022-12-01, 20:55
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Vi måste vad se vad vi får istället. En regering med S, V, MP och C. Tror du det blir bättre?

Ta bort V och lägg till L så är jag nöjd.
Jimmy blir behandlad som skit av KD och M men de förtjänar inget annat så bryr mig inte. Som oppositions parti är sd helt ok
Citera
2022-12-01, 21:19
Medlem
Citat:
Att allt är dyrare i Norrland skulle jag vilja se statistik på. Tror nog det finns en hel del som är billigare också. Också skeptisk till att Norrland får mindre del av skattepengarna. Hur är det med utjämningsbidrag, transportstöd. etableringstöd tex.?

Skyhöga hyror, löjliga bostadspriser, dålig och dyr kollektivtrafik, dåliga vägar, längre avstånd dit man MÅSTE köra, ja you name it.
Citera
2022-12-01, 21:40
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Skyhöga hyror, löjliga bostadspriser, dålig och dyr kollektivtrafik, dåliga vägar, längre avstånd dit man MÅSTE köra, ja you name it.
Vart finner du statistik på att det är dyrt att bo i Norrland? Vad jag vet så är det extremt billigt jämförelsevis.

Dålig kollektivtrafik? Det är bara i storstäderna kollektivtrafiken fungerar.

Dåliga vägar? Det är det överallt!

Längre avstånd? Visst men ni kan ju alltid ta elbilen som ni har röstat för!
Citera
2022-12-01, 21:42
Medlem
Citat:
Då har du aldrig kört bil söder om Dalälven.
Citera
2022-12-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Eller hur. Jag begriper inte vad folk ska med elstöd till redan.
Jag bor i villa i södra delen av landet och betalade nyss en elräkning för senaste 2 månaderna på 2000 spänn.
Både nätavgift och förbrukning. Är väl fan inget som kräver stöd.

Helt rätt som många säger att folk hade antagligen bränt dem på ännu mer krimskrams till jul.

Vänta tills det blir -25 i norr. Då kommer elpriset att styras av den förbrukning som en köldknäpp resulterar i, i hela landet.
Citera
2022-12-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Vart finner du statistik på att det är dyrt att bo i Norrland? Vad jag vet så är det extremt billigt jämförelsevis.

Dålig kollektivtrafik? Det är bara i storstäderna kollektivtrafiken fungerar.

Dåliga vägar? Det är det överallt!

Längre avstånd? Visst men ni kan ju alltid ta elbilen som ni har röstat för!

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...lskatten-2022/
Citera
2022-12-01, 22:25
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
https://www.scb.se/hitta-statistik/s...lskatten-2022/
Jo jo, men samtidigt kostar en pizza fortfarande 70 kr medan den kostar 120 kr i Stockholm.
Citera
2022-12-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Jo jo, men samtidigt kostar en pizza fortfarande 70 kr medan den kostar 120 kr i Stockholm.

Fel igen.
Citera
2022-12-01, 23:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Vi pratar ju inte om opinionsmätningar här utan om elprislögnen. Du är och diskuterar i fel ämne.

Det var du som gjorde det när du började svamla om följande:
Börjar SD sjunka som en sten och Liberalerna vackla så kan det bli oro och bråk inom regeringsblocket.
Inget parti sjunker förrän det är val. Beträffande det du kallar »elprislögnen« så antar jag att du inte röstade på M, KD, L eller SD. I så fall är det ingen som »ljugit« för dig och du fick det elprisstöd som Socialdemokraterna beställde hos Svenska Kraftnät.

Jag är ju lite besviken på att regeringen valde det och in i helvete besviken på S som bad det uppenbarligen urusla Svenska Kraftnät att ta fram sådan skit. Regeringen skulle givetvis bara sett till att ta bort skatten och avgifterna på el under perioden 221201-230331 samt låta Svenska Kraftnät betala in de 55 miljarderna på statens skattekonto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in