2022-12-01, 19:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Lovar man något samtidigt som man hytter med en falukorv då förväntar man sig att man håller sina löften.

Och det har de inte gjort. Nu får man hoppas på en pappersavi i mars april och tills dess får säkert många svenskar sätta sig i skuld för att utstå detta debacle från Ebba Busch.

Tror man på sådan eller snarare tittar man på en politisk debatt och bildar sin uppfattning från det, ja då är man förlorad.

Elstödet var klart utformat i tid, dessvärre med sossarnas förslag som grund och det tattiga Svenska Kraftnät som utformare. Nu prioriterades tiden i stället för innehållet. Det var inte bra. De skulle givetvis ha tagit från biståndspengarna i stället och väntat med utbetalningen till efter vintern.
Citera
2022-12-01, 19:38
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tror man på sådan eller snarare tittar man på en politisk debatt och bildar sin uppfattning från det, ja då är man förlorad.

Elstödet var klart utformat i tid, dessvärre med sossarnas förslag som grund och det tattiga Svenska Kraftnät som utformare. Nu prioriterades tiden i stället för innehållet. Det var inte bra. De skulle givetvis ha tagit från biståndspengarna i stället och väntat med utbetalningen till efter vintern.
Vem tror du att du lurar?
M bestämde sig för att skita i oss vanliga väljare.
You can only fool us once.
Citera
2022-12-01, 19:42
Medlem
Citat:
Vad skulle föranleda ett urtima val? Att du och sossarna är besvikna eller?

Spänningar i regeringen skule lunna leda till det. Börjar SD sjunka som en sten och Liberalerna vackla så kan det bli oro och bråk inom regeringsblocket.
Sen fattar jag inte vad du menar med att S och jag skulle vara besviken? Får man inte vara besviken om man röstar på SD eller M? Eller du tycker man ska stå med dumstruten och bara ta emot lögnerna?
Citera
2022-12-01, 19:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Vem tror du att du lurar?
M bestämde sig för att skita i oss vanliga väljare.
You can only fool us once.

Du har nog röstat på S, V, MP eller C så du lurar bara dig själv.
Citera
2022-12-01, 19:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Spänningar i regeringen skule lunna leda till det. Börjar SD sjunka som en sten och Liberalerna vackla så kan det bli oro och bråk inom regeringsblocket.
Sen fattar jag inte vad du menar med att S och jag skulle vara besviken? Får man inte vara besviken om man röstar på SD eller M? Eller du tycker man ska stå med dumstruten och bara ta emot lögnerna?

S är besvikna för att de förlorade makten och du ville ha en S-regering. Vad de finns eller kommer finnas för spänningar i regeringen är något för Saida att ta sig an, men hon är ju död.

För övrigt är det i valet som partierna får sina mandat inte i opinionsmätningar.
Citera
2022-12-01, 19:58
Medlem
Finn fler svar på ebbapriser.nu
Citera
2022-12-01, 20:06
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Maten är redan mycket dyrare i Norrland. Förövrigt så importerar Sverige mycket mat. Självförsörningsgraden är bara 50%.
Är maten verkligen mycket dyrare i Norrland? Är det inte mest en marginell skillnad? Jag har också för mig att Stockholm har den dyraste maten i Sverige.

Och var tror du den utländksa maten kommer ifrån. Norrifrån?
Citera
2022-12-01, 20:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Det är det ju. Allting är dyrare här uppe, och vi får mindre för skattepengarna än vad ni får.
Att allt är dyrare i Norrland skulle jag vilja se statistik på. Tror nog det finns en hel del som är billigare också. Också skeptisk till att Norrland får mindre del av skattepengarna. Hur är det med utjämningsbidrag, transportstöd. etableringstöd tex.?
Citera
2022-12-01, 20:09
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Finn fler svar på ebbapriser.nu
Hackad?
Citera
2022-12-01, 20:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Det är så utomordentligt misslyckat hanterat. För dåligt, för sent, för invecklat, för snävt.
Inte konstigt att de försöker skylla ifrån sig.

El-fiasko, Turkiet-debacle och bensin-svek.
Denna regering uppvisar ingen vidare duglighet.
Så den förra regeringen var bättre på dessa områden tycker du?
Citera
2022-12-01, 20:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Man vann valet på att lova guld och gröna skogar. Kan stå sig väldigt dyrt. Nyval?
Vi måste vad se vad vi får istället. En regering med S, V, MP och C. Tror du det blir bättre?
Citera
2022-12-01, 20:35
Medlem
Citat:
S är besvikna för att de förlorade makten och du ville ha en S-regering. Vad de finns eller kommer finnas för spänningar i regeringen är något för Saida att ta sig an, men hon är ju död.

För övrigt är det i valet som partierna får sina mandat inte i opinionsmätningar.

Vi pratar ju inte om opinionsmätningar här utan om elprislögnen. Du är och diskuterar i fel ämne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in